Sfaturi pentru sănătate și longevitate – Mișcarea îți menține vitalitatea, armonia fizică și psihică

0
123

Stilul de viață nesănătos este un factor care favorizează multiple disfuncții în organism. Acestea pot deteriora sănătatea și astfel apar senzații de disconfort care pot împiedica realizarea optimă a unor activități spirituale, intelectuale, profesionale. Factorii psihologici, sociali și patologici pot cauza stări depresive la oameni și mai ales la cei trecuți de o anumită vârstă.

Mișcarea întreține sănătatea, Foto: latinamericanpost.com

În special persoanele în vârstă prezintă o scădere a capacității funcționale a organismului datorită unor procese involutive. Începând cu vârsta de 60 de ani apar modificări la articulații, procese degenerative care afectează mușchii, o creștere în greutate (acumularea de țesut adipos). Oamenii pot suferi de artroză, osteoporoză, scleroză la arterele inimii sau ale creierului și așa mai departe. Mișcarea este importantă pentru menținerea stării de sănătate, indiferent de vârstă. Prin efectuarea exercițiilor fizice se crește rezistența organismului la efort, se îmbunătățește respirația, mobilitatea articulară, se scade frecvența cardiacă și tensiunea arterială.

Exerciții pentru persoane în vârstă, Foto: huffingtonpost.com

S-au obținut numeroase rezultate medicale bune în urma tratamentelor prin mișcare în cazuri de afecțiuni și astfel s-a ajuns la concluzia că exercițiile fizice sunt foarte importante în recuperarea unor bolnavi. Desigur din multitudinea exercițiilor de gimnastică care există trebuie să alegem pe acelea potrivite fiecărui pacient (în funcție de natura bolii sau afecțiunii sale). Exercițiile trebuie selectate și adaptate în funcție de vârsta, de starea fizică și psihică a fiecărei persoane în parte.

Exerciții pentru bătrâni, Foto: fenwickpublishing.comExerciții pentru persoane cu vârsta medie (45-59 ani) și vârstnici (60-74 ani), Foto: napervilleseniorcenter.com

Prin practicarea exercițiilor de gimnastică în mod corect și organizat se pot obține rezutate deosebite, se îmbunătățesc funcțiile organismului. Regimul alimentar are un rol important pentru creșterea rezistenței organismului deoarece echilibrează aportul caloric. Exercițiile fizice influențează consumul energetic prin contracțiile musculare și îmbunătățesc funcțiile fiziologice. Ambele cresc puterea de luptă a organismului împotriva a numeroase boli și afecțiuni și îmbunătățesc starea de sănătate. Din păcate cu trecerea anilor se produc modificări la aparatul digestiv (din cauza atrofierii musculaturii stomacului, reducerii secreției salivare, tulburării funcționale a musculaturii intestinului gros) și crește riscul de a suferi anumite afecțiuni (ex. constipație). Prin exerciții de gimnastică se pot ameliora simptomele, se poate tonifia musculatura abdominală și se poate stimula mecanismul reflex de eliminare a toxinelor din organism.

Exerciții fizice pentru întreținerea corpului.

Exerciții pe muzică pentru persoanele în vârstă, Foto: silverevolution.wordpress.comExercițiu pentru ameliorarea durerilor de spate, Foto: perfecthealthby.comRidicarea piciorului întins înapoi și revenire, Ridicarea piciorului întins lateral și revenire, Foto: stylehaus.jpMișcări de pedalare, Foto: hypersortie.comMișcări de îndoirea genunchilor pe o parte de câteva ori și apoi pe partea cealaltă, Foto: 2relievebackpain.orgExerciții de îndoirea genunchilor la piept, Foto: melkshamchiro.wordpress.comMișcări de rotirea brațelor, Foto: teleskyshopping.comMișcare de extensia brațelor, Foto: theodysseyonline.com

Exerciții pentru corectarea scoliozei.

Exerciții pentru persoanele care au scolioză, Foto: blog.sina.com.cnExercițiu pentru corectarea scoliozei, Foto: nebolet.comExercițiu pentru corectarea problemelor coloanei vertebrale, Foto: kcsotm7.social.tomsk.gov.ru

Exerciții pentru corectarea deviațiilor coloanei vertebrale (a cifozei).

Exerciții de gimnastică medicală corectivă în cazuri de cifoze, Foto: spina-sustav.ruExerciții pentru corectarea problemelor coloanei vertebrale și în special a cifozelor, Foto: mypozvonok.ru

Exerciții pentru corectarea lordozei.

Exercițiu yoga pentru tratamentul hiperlordozei, Foto: yoga108.byExercițiu pentru spate, pentru corectarea lordozei, Foto: mypozvonok.ru

Alte exerciții pentru persoanele în vârstă.

Extensia brațelor, Foto: newoldage.blogs.nytimes.com
Mișcare de stretching, Foto: talemhomecare.comExerciții pentru menținerea sănătății fizice și psihice, Foto: vivaclubepoa.comExerciții aerobice de întindere și flexibilitate, Foto: belezabemestar.comExerciții de întreținerea sănătății, de pilates, pentru persoanele cu vârsta peste 50 de ani, Foto: health.usnews.com
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ