Stresul – o amenințare la adresa sistemului nostru imunitar. Sfaturi importante pentru a scăpa de stresul zilnic

0
135

Stresul este principalul factor care ne afectează starea de sănătate, el reprezintă o amenințare la adresa sistemului nostru imunitar. Acest factor face parte din viață și de aceea pentru a câștiga bătălia cu bolile, trebuie să facem ceva să ne reducem stresul, sau chiar să-l eliminăm total.

Stresul zilnic ne afectează sistemul imunitar, Foto: greatderms.com
Stresul zilnic ne afectează sistemul imunitar, Foto: greatderms.com

Stresul se regăsește în tot ceea ce trăim negativ, în grijile noastre, în iubirea neîmpărtășită, în problemele familiale, în nesiguranța locului de muncă, în certurile interminabile cu diferite persoane sau cu partenerii de viață, etc. Chiar și cei care au o viață îndestulată sunt stresați. Se spune chiar că astfel de oameni cu cât sunt mai de succes cu atât sunt mai stresați. Acest lucru este nociv pentru sănătate. În primul rând inima este grav afectată. Din cauza stresului inima face un efort mai mare pentru că sunt eliberați anumiți hormoni catecolamine. Faptul că inima nu reușește să facă față stresului produce distrugerea țesutului muscular, se poate ajunge la atac de cord. Alți hormoni care sunt produși prin stres se numesc glucocorticoizi. Aceștia intoxică organismul cu steroizi, provoacă atrofierea unor organe, a splinei, a timusului, a ganglionilor limfatici și slăbesc sistemul imunitar. Rezultatul este apariția problemelor de sănătate, a intoxicațiilor, a tulburărilor psihice, a tumorilor, bolilor de inimă, a insomnie, indigestiei, diabetului, constipației și durerilor de cap.

Cu toții știm că organismul este sănătos atât timp cât mintea este liniștită și senină iar funcțiile organismului normale. Stresul este principalul factor care produce dezechilibre în organism. Creierul și vasele de sânge sunt afectate de stres. Din cauza stresului putem avea probleme respiratorii, insomnie, tensiune arterială mărită, coșmaruri, stări de transpirație abundentă, de nervozitate, de irascibilitate, tremurături, lipsa apetitului alimentar, afecțiuni psihice, probleme de tranzit intestinal, indigestie și dezechilibre metabolice. Stresul ne distruge sistemul imunitar în timp și astfel crește riscul la afecțiuni și boli. Nu de puține ori cei care suferă de stres au o stare de oboseală permanentă, sunt epuizați, au stări depresive, suferă frecvent de dureri de cap, dureri de piept, de răceală, infecții ale sistemului respirator superior, de dureri de spate, de dureri musculare, de tulburări menstruale, de gripă, eczeme, dermatite, indigestie, arsuri stomacale, hipertensiune, etc.

Stresul psihic ne afectează foarte tare tractul digestiv. Prin acțiunea sa continuă, se crește fluxul de sânge la creier și la mușchi și se reduce fluxul sanguin spre sistemul digestiv. Astfel digestia scade, stomacul produce mai mult acid clorhidric, iar prin pancreas sunt eliberate o cantitate mai mare de enzime alcaline pentru a echilibra mediul acid. Treptat pancreasul începe să funcționeze mai încet și se produc afecțiuni digestive: diaree, indigestie, arsuri stomacale, scăderea absorbției de nutrienți, reflux gastroesofagian, gastrită, ulcer. Stresul trimite semnale de foame către creier. Acest lucru duce la obezitate deoarece consumul de alimente este mai mare sub influența stresului. Se spune că persoanele obeze suferă frecvent de stres emoțional. Astfel de oameni simt o poftă grozavă de a mânca ciocolată, pizza sau produse fast-food când sunt stresate. Se pare că astfel de alimente le induc energia necesară atunci când creierul este perturbat de stres. Rezultatul este că se ajunge la un surplus de greutate și la o dependență de astfel de alimente deoarece ele sunt ca un drog prin producerea efectului de bine în organism. Carbohidrații în general sunt cei care produc serotonina, numită și hormonul fericirii, care induce starea de bine. În mod normal, senzația intensă de foame produsă de stres ar trebui să fie potolită cu ajutorul unei alimentații bogate în minerale și vitamine.

Cum scapi de stres, de nebunia de zi cu zi? În primul rând nu trebuie să te mai gândești în continuu la problemele pe care le ai. Încearcă să le rezolvi treptat. Fii un pic egoist, gândește-te la tine! Fă-ți timp liber deși ai multe pe cap, dar încearcă să amâni lucrurile care nu-s tocmai urgente și relaxează-te un pic. Petrece câteva ore cu prietenii, cu persoanele din familie, cu cei care te iubesc. Dacă simți că nu mai poți trebuie să încerci să-ți schimbi starea de spirit. Ascultă muzică sau gândește-te la zâmbetul sincer al unui copil. Nu te pierde în detalii, încercă să îți îndeplinești sarcinile de muncă la timp, fii atent, concentrează-te pentru a da randament. Nu te gândi la alte lucruri care te stresează, canalizează-ți gândurile într-o singură direcție, fii curajos și ai încredere în tine. Foarte important este să gândești pozitiv, nu analiza la nesfârșit problemele pe care le ai, gândurile tale trebuie să fie la experiențele pozitive, iar astfel vei uita de cele negative rapid.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ