Top 10 moduri de a evita un atac de cord

0
1601

Cum evitam atacul de cord
Cum evitam atacul de cord

Stim cu totii ca pentru a trai mult trebuie sa ne mentinem inima sanatoasa, insa ce se gaseste in top 10 moduri de a evita un atac de cord? Inima este muschiul care pompeaza sangele in intreg organismul si care tine corpul in miscare, facandu-ne sa ne simtim vii. Evenimentele neplacute va lasa cu inima grea iar momentele triste si cele socante va pot aduce in pragul unui atac de cord, in special daca aveti si probleme asociate inimii. Inima este un organ destul de simplu care pompeaza sangele in organism si il duce mai apoi spre celelalte organe. Aceasta poat fi afectata de un numar mare de afectiuni, imperfectiuni sau schimbari ale arterelor ce duc intr-un final la oprirea sau poticnirea sa. Ce puteti face pentru a va mentine inima sanatoasa si departe de riscurile opririi?

Sfatul cu numarul zece din top 10 moduri de a evita un atac de cord este sportul. Cand ridici greutati sau faci efort, inima pompeaza mai repede, se intareste si se insanatoseste. Medicii recomanda cel putin 30 de minute de exercitiu fizic de trei ori pe saptamana. Daca doriti sa recuperati timpul pierdut si sa va puneti pe picioare in cel mai scurt timp, puteti incerca sedinte de exercitiu fizic si de sapte ori pe saptamana. Nu conteaza ce exercitii fizice faceti atat timp cat va bucurati de ele si nu vi se par o provocare.

Pe locul noua in top 10 moduri de a evita un atac de cord se afla somnul. In lumea haotica din aceste vremuri, nu prea mai avem timp de somn. Acesta este insa necesar organismului pentru ca inima este si ea afectata, iar presiunea arteriala sufera si ea modificari. Medicii recomanda cel putin opt ore de somn pe noapte pentru ca organismul sa fie sanatos si sa nu prezinte niciun fel de problema. Lipsa somnului si viata agitata contribuie la cresterea riscului de infarct cardiovascular si boli coronariene.

Pe locul opt in top 10 moduri de a preveni un atac de cord se afla folosirea aspirinei. In doze mici, aspirina ajuta la prevenirea formarii cheagurilor de sange si protejeaza inima in urma accidentelor cardiovasculare. Trebuie insa sa aveti grija cum va dozati doza zilnica de aspirina, pentru ca in acest caz se poate ajunge la intoxicatie sau chiar la boli de inima sau sangerari interne. Doza zilnica de aspirina nu trebuie amestecata cu alcool si are doze diferite la barbati si femei. Inainte de a incepe sa luati doze de aspirina dupa ureche este recomandat sa cereti sfatul unui medic specialist care va va indruma.

Pe locul sapte in top 10 moduri de a preveni un atac de cord se afla colesterolul. Ca sa evitati cresterea riscului aparitiei bolilor de inima si chiar oprirea acesteia, trebuie sa aveti grija la nivelul colesterolului din sange, acesta trebuind sa fie cat mai scazut. Colesterolul are efecte la nivelul arterelor, ingrosand peretii acestora pana cand arterele se rup, fiind obstructionate de cheagurile de sange. O dieta echilibrata si slaba in grasimi ajuta foarte mult in reducerea nivelului de colesterol. Si renuntarea la fumat are un efect pozitiv asupra colesterolului, asa cum si exercitiul fizic ajuta foarte mult.

Scaderea presiunii arteriale se afla pe locul sase in top 10 moduri de a preveni un atac de cord. Presiunea sangvina reprezinta forta cu care sangele loveste peretii arterelor atunci cand se afla in tranzit. Hipertensiunea reprezinta presiunea ridicata a sangelui, o afectiune fara simptome evidente. Hipertensiunea duce deseori la aparitia atacului de cord, luand prin surprindere pe toata lumea. Presiunea sangelui trebuie verificata regulat si in vederea regularizarii sale trebuie sa scoata grasimile din dieta si sarea, oprirea fumatului si scaderea cantitatilor de alcool ingerate. Daca aceste masuri nu sunt de ajuns in scaderea hipertensiunii, se va recurge la medicul specialist si la tratament.

Sportul ajuta la sanatatea inimii

Pe locul cinci in top 10 moduri de a preveni un atac de cord se afla reducerea stresului. Incercati sa va relaxati mai des, sa va bucurati de viata si sa traiti! Orele petrecute la munca, in stres, au efecte negative asupra organismului. Stresul nu este un sentiment bun si nici nu ajuta in vreun fel la sanatate! Oamenii care au avut un atac de cord si s-au intors la o viata plina de stres sunt predispusi la un al doilea astfel de acident. Si relatiile stresante din afara locului de munca produc efecte negative la nivelul intregului organism. Adrenalina si cortisolul sunt cele care se ridica la cote alarmante in momentele de stres, ele daunand sanatatii inimii. Incercati sa va distrati cu prietenii dupa orele de munca pentru a va relaxa. Nu luati totul in serios si petreceti timp cu persoanele apropiate facand lucruri care va fac placere. Somnul bun si sportul ajuta foarte mult la scaderea nivelului de stres.

Citește și:  Primul ajutor in cazul sangerarii din nas

Pe pozitia patru in top 10 moduri de a preveni un atac de cord se afla renuntarea la fumat. Orice fumator stie ca activitatea sa anti-stres un este chiar una placuta din punctul de vedere al sanatatii. Problema cea mai mare este ca cei mai multi fumatori – desi vor – nu pot sa renunte la fumat pentru ca  le este mult prea greu. Jumatate din cei care se imbolnavesc de boli la plamani continua sa fumeze chiar si dupa ce primesc un diagnostic. Monoxidul de carbon care vine de  la fumul de tigara dauneaza celulelor sangelui si opreste oxigenul din sange sa ajunga la inima. Desi este greu sa renuntati la fumat, acest lucru nu este imposibil si poate fi realizat cu putina determinare.

Testarile preventive se afla pe locul trei in top 10 metode de prevenire ale atacului de cord. Medicina preventiva are cele mai bune rezultate, putand descoperi afectiuni inca din fasa si rezolvand probleme majore de sanatate inainte de a fi prea tarziu. Presiunea sangelui ar trebui verificata la fiecare doi ani, inca de la momentul adolescentei. Testele de sange si cele cu aparate speciale verifica nivelul colesterolului, presiunea sangvina si blocajul arterial. Si indexul masei corporale are efecte la nivelul inimii, iar daca bolnavul nu are o stare fizica prea buna, acesta va trebui sa faca si cateva exercitii fizice pentru a se pune in forma.

Pe locul doi in top 10 moduri de prevenire a atacului de cord este cunoasterea istoricului medical al familiei. Multe boli de inima se transmit ereditar si deci se pot mosteni in familie. Familiile pot insa sa nu fie atat de deschise pe cat se crede si pot interveni rupturi intre membrii familiei si astfel secretele medicale vor fi pastrate. Multi adulti ajung sa nu stie de ce boli au suferit parintii lor fie din cauza ca acestia nu si-au facut controale si nu au avut grija de sanatatea lor fie pentru ca nu isi cunosc parintii sau familia. Multi oameni sunt predispusi genetic la anumite boli si afectiuni, iar bolile de inima nu sunt exceptii. Chiar si cei mai sanatosi dintre oameni pot avea puncte slabe in codul genetic si se pot imbolanvi. Pentru a evita pe cat posibil trebuie sa faceti investigatii cu privire la familia dumneavoastra si la istoricul medical al acesteia.

Topul 10 moduri de prevenire ale atacului de cord este luat de dieta sanatoasa pentru inima. Cum mancarea pe care o consumam spune multe despre noi, si cea care ne ajuta inima spune multe. Daca doriti sa va protejati inima de boli si de un neasteptat atac de cord este cazul sa o lasati mai moale cu mancarea de fast food si dulciuri. Dieta este cel mai important lucru pe care il puteti schimba pentru sanatatea dumneavoastra. incercati sa va tineti departe de mancarurile procesate si alegeti mancaruri in stare cat mai naturala. Legumele, fructele si pestele nu trebuie sa lipseasca din dieta echilibrata care va tine inima sub control. Fibrele, fierul si calciul trebuie sa se gaseasca frecvent in dieta zilnica pentru a proteja inima si a curata sangele. Antioxidantii ajuta si ei la pastrarea sanatatii inimii si la protejarea acesteia de acizi. Daca va veti tine departe de mancarea conservata si va veti indrepta spre legume si fructe proaspete sunteti pe drumul cel bun spre sanatate.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.