10 semne care preced instalarea unei suferințe în organism

0
1476

Cele mai multe semne ale unor afecțiuni în organism se pot simți, ori pot fi vizibile și palpabile. Dacă sunt pe piele ele pot deranja mai ales din punct de vedere estetic.

1.Vocea răgușită se poate datora unui deficit de fier mai ales dacă apar și alte simptome: amețeli, tulburări digestive, nervozitate, căderea părului, paloare, dificultăți de înghițire, oboseală. Cei care fumează pot avea vocea răgușită din cauza ingroșării corzilor vocale afectate negativ de fumul de țigară. Poate fi vorba despre ,,vocea de fumătorˮ sau de o inflamare a corzilor vocale ce indică un edem Reinke.

  1. Sensibilitatea ochilor la lumină poate fi un semn al unui deficit de vitamina B2. Aceasta se poate lua din diferite alimente: spanac, carne de pasăre, pește, cereale integrale, gălbenuș de ou, avocado, broccoli, coacăze, varză de Bruxelles, sparanghel, ciuperci și altele. Riboflavina este o vitamină foarte importantă în organism:
  • Elimină oboseala ochilor.
  • Previne apariția unor boli de ochi – cum este spre exemplu cataracta.
  • Combate mătreața.
  • Are rol în absorția vitaminei B6 și a fierului în organism.
  • Ajută la formarea globulelor roșii.
  • Este importantă pentru păr, unghii și țesuturile pielii.

    Ulei de pește

  1. Pielea uscată și apariția unor pigmentări – pete maronii – poate indica o lipsă de vitamina E în organism. Aceasta are proprietăți antioxidante, ajută la regenerarea celulelor, menține frumusețea pielii. Un deficit de vitamina E poate produce îmbătrânirea pielii, uscarea acesteia, dar și alte simptome: amețeli, oboseală, iritabilitate, vedere încețoșată, amorțeli, frisoane, furnicături la membrele inferioare, scăderea reflexelor, slăbirea vederii. Această vitamină se găsește în ulei de măsline, avocado, migdale, cereale integrale, ouă, orez brun, verdețuri, germeni de grău, alge roșii, frunze de păpădie, rădăcinoase.
  2. Crampele la picioare sunt un semn al bolii arteriale periferice, al diminuării fuxului de sânge oxigenat spre extremități, al depunerilor de grăsime pe pereții arterelor. Cârceii apar și în cazuri de tromboză a venelor profunde, sau din cauza carenței de magneziu și potasiu. Magneziul se găsește în pește, caise, avocado, pepene galben, fructe de mare, grapefruit, nuci, drojdie de bere, carne, produse lactate, etc. Surse de potasiu sunt: fructele, carnea de pasăre, cerealele integrale, bananele, iaurtul, curmalele, caisele, spanacul, avocado, orezul brun, peștele, verdețurile. 
  3. Unghiile pot spune multe lucruri depre organismul nostru. Dacă sunt fragile indică o lipsă de vitamina B în corp. În timp, îmbătrânirea organismului face ca unghiile să fie mai groase, să devină opace, casante, galbene și destul de urâte. Petele galbene și maronii pe unghii sunt cauzate și de infecții cu bacterii, ciuperci, mai ales dacă au și un miros urăt, persistent.
  4. Dinții casanți, translucizi, cu forme diferite și modificări de culoare sunt semne ale unor tulburări alimentare. Astfel de afecțiuni pot face ca respirația să fie urât mirositoare, iar buzele să fie uscate, roșii, cu mici fisuri. Stările de greață și vărsături repetate pot distruge smalțul protector al dinților deoarece acidul gastric ajunge pe acesta și îl deteriorează. Alimentele prea reci sau prea fierbinți pot de asemenea distruge dinții, pot afecta rezistența și smalțul acestora, iar în timp aspectul lor va fi urât, îmbătrânit.
  5. Anxietatea și durerile de oase sunt semne ale carenței de fosfor în organism. Alte simptome care apar din cauza lipsei acestui mineral în corp sunt: amorțelile, stările de iritabilitate, slăbiciunea, tremurăturile, sensibilitatea pielii și oboseala. Pentru a acoperi deficitul de fosfor în organism este recomandat consumul de produse lactate, fructe uscate, tărâțe, sparanghel, oleaginoase, pește, ouă, usturoi, semințe de susan.
  6. Senzația de tuse uscată, oboseala, creșterea în greutate și hipotiroidismul se datorează lipsei de iod în organism. Iodul este important pentru glanda tiroidă, metabolizează excesul de grăsimi în organism, ajută la dezvoltarea fizică și mentală a organismului. Iodul se poate lua din alge brune, pește de apă sărată, alge roșii, fructe de mare, sare iodată, dovleac, spanac, semințe de susan.

    Vitamine

  7. Părul uscat și pielea uscată, slăbirea vederii și uscarea corneei, insomnia și oboseala, sunt semne ale deficitului de vitamina A în organism. Cercetătorii spun despre vitamina A că este foarte importantă pentru ochi, piele, oase și dinți. Ajută la refacerea țesutului epitelial, la vindecarea ulcerului gastro-intestinal, reducerea ridurilor, ameliorarea petelor ce apar din cauza înaintării în vârstă, are proprietăți antioxidante, previne infecțiile renale și dezvoltarea cancerului. Se poate lua din diverse alimente, din fructe și legume, ulei de ficat de pește, ardei roșu, caise, broccoli, morcovi, gulie, piersici, spanac, varză chinezească, papaya, sfeclă roșie, alge roșii, dovleac, etc.
  8. Furnicăturile la degete pot să apară din cauza activității la calculator multe ore, în continuu. Amorțelile degetelor, ale încheieturii mâinii sunt semne ale sindromului de tunel carpian. Solicitarea degetelor prin diferite activități (ex. cântatul la un instrument) poate duce la exercitarea unei presiuni asupra nervului median de la mână, astfel de activități exagerate pot deveni traumatizante și de aceea este indicat să se facă pauze mici și dese. Dacă apar furnicături și amorțeli la picior, pe zona labei acestuia, este cauzul sindromului de tunel tarsian.
Citește și:  Ai suferit vreodată de vertij? Află cum se manifestă
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.