De unde provin durerile de coloana vertebrala si prin ce exercitii fizice pot fi ameliorate?

0
1538

Durerile de coloana vertebrala apar la toate grupele de varsta si se datoreaza in general problemelor sau afectiunilor de la nivelul spatelui. In prezent aproape 90% din populatia globului sufera de dureri de spate care apar si apoi se atenueaza, la un moment dat dispar si pe neasteptate pot aparea din nou brusc. Orice om a avut la un moment dat dureri de spate.

Dureri de spate

Cauzele acestor dureri de coloana vertebrala pot fi numeroase si unele chiar complexe. Ele pot sa apara la nivel lombar, cervical, toracic, sacral si coccigian.

Principalele boli care dau simptome de dureri la coloana vertebrala:

Spondiloartrita este o boala reumatica care provoaca inflamarea coloanei vertebrale si de asemenea poate crea procese inflamatorii si la nivelul incheieturilor. Aceasta boala poate fi recunoscuta prin doua simptome clare si anume: rigiditate in zona inferioara a spatelui si dureri frecvente.

Spondiloza este o boala grava a coloanei vertebrale provocata de transformarea distrofica a discurilor dintre vertebre. Poate fi de col uterin, lombara si a coloanei vertebrale toracice. Apare datorita unor eforturi mari constante asupra coloanei vertebrale sau ca urmare a leziunilor la nivelul spinarii. In cazuri grave spondiloza poate duce la invaliditate.

Discopatia se mai numeste si discopatie degenerativa si reprezinta un proces de uzura progresiva a discului intervertebral, o imbatranire accelerata a acestuia. Daca boala apare in zona lombara se numeste discopatie lombara, daca apare la un disc din regiunea cervicala atunci denumirea medicala este discopatie cervicala.

Spondiloartrita se mai numeste si spondiloartrita anchilozanta si reprezinta o boala a coloanei vertebrale si a articulatiilor caracterizata prin inflamatia acestora. Treptat boala poate duce la imobilitatea completa a zonelor respective. Durerile de spate apar dimineata si se pot ameliora prin exercitii fizice, ele se resimt in partea dreapta a spatelui, in zona feselor si a coapselor, apare si senzatia de rigiditate la nivelul coloanei vertebrale, iar atunci cand se respira adanc se poate simti durere intensa in piept.

Osteoporoza poate da dureri la nivelul coloanei vertebrale. Boala se datoreaza absorbtiei slabe a calciului in oase desi acesta se consuma in exces. Cauzele pot fi diverse si anume: modificarile legate de varsta, menopauza, schimbarile hormonale, bolile tiroidei si ale glandelor suprarenale (care perturba procesul de fixare a calciului in oase).

Stenoza spinala provoaca dureri mari de coloana vetebrala mai ales in timpul mersului pe jos sau la efort. Durerile pot sa apara si cand se sta culcat sau asezat intr-o anumita pozitie. Principalele cauze sunt modificarile elementelor coloanei vertebrale. De regula stenoza spinala apare in zona lombara.

Fracturile si contuziile la nivelul coloanei vertebrale provoaca dureri mari persistente la spate. Astfel de probleme pot sa apara la structurile osoase (la vertebre) sau la tesuturile moi (la ligamente, maduva spinarii, discurile intervertebrale, muschi si radacinile nervoase). Durerile severe pot iradia in maini si picioare, daca structurile neuronale sunt deteriorate poate sa apara senzatia de amorteala si slabiciune in extremitatile inferioare si superioare.

Citește și:  Fumatul creste riscul de a dezvolta cancer sau orice alta boala de inima

Traumatismele, nevralgiile si stresul sunt alti factori ai durerilor de spate.

Exercitii fizice pentru ameliorarea durerilor la coloana vertebrala:

1. Se sta intins pe spate pe sol, cu picioarele departate la nivelul umerilor. Se realizeaza 5 respiratii, se ridica genunchii, se sprijina talpile pe sol si se fac iar 5 respiratii. Cu mainile si coatele spijinite pe sol, palmele sub mijloc si talpile pe sol, se ridica usor corpul astfel incat sa se ridice burta in sus si sa se curbeze coloana in sus.

Exercitiu pentru coloana vertebrala, Foto: abswellness-solutions.blogspot.ro

2. Se sta in fund pe sol cu picioarele si genunchii cat mai aproape de piept. Se tin mainile la ceafa sau pe cap si se apleaca capul spre piept apoi se revine inapoi. Miscarea este insotita de expiratie si inspiratie prin revenire.

3. Se sta pe spate pe sol, genunchii se tin ridicati si talpile pe sol. Picioarele se apropie cat mai mult spre bazin iar capul se apleaca spre piept.

4. Se sta intins pe sol, cu genunchii ridicati si talpile pe sol. Capul trebuie miscat in directia inversa fata de rotirea genunchilor sau mai bine spus a picioarelor.

5. Se sta intins pe spate cu umerii pe pat, se trage barbia in piept astfel incat gatul se contracta, iar degetele de la picioare se trag puternic spre fata. Aceasta miscare se executa ca si cum s-ar dori rotirea spre ombilic. Privirea va fi asupra partii de sus a picioarelor.

6. Se sta pe spate intins pe sol si se ridica corpul din mijloc ca si cum s-ar dori tonifierea muschilor abdominali. Se revine la pozitia initiala si se repeta.

7. Se sta intins pe spate si se intind ambele maini in sus si ambele picioare in jos ca si cum s-ar dori lungirea corpului.

8. Se sta culcat pe spate, se tin mainile intinse in sus pe langa cap si genunchii putin ridicati, apoi se executa un balans cu genunchii in stanga si in dreapta.

9. Se sta intins pe spate pe sol, se ridica cat mai mult genunchii spre piept si se tin cu mainile, apoi din aceasta pozitie de ghemuit se fac balansari laterale.

10. Se sta in fund, cu mainile se tin genunchii foarte apropiati de piept si se fac balansari pe spate, apasand in acelasi timp pe genunchi.

11. Din pozitia culcat pe spate se ridica mainile si picioarele in sus si se scutura ca la vibromasaj.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.