Scapă rapid de stres! Află cum te poți relaxa în 5 minute, fără prea mult efort

0
178

Majoritatea oamenilor suferă din cauza stresului, acesta are un impact rău asupra sănătății. Din păcate oamenii duc un stil de viață foarte agitat care predispune la afecțiuni, la boli fizice și la tulburări psihice, ei nu reușesc să reziste la stres și astfel sistemul lor imunitar este scăzut iar sistemul nervos este slăbit.

Stresul, Foto: phytomed.org

Stresul are consecințe nefaste asupra noastră:

  • ne induce o stare de oboseală fizică și psihică
  • ne scade capacitatea de concentrare, de memorare și de a face față cu brio unei activități
  • ne scade imunitatea organismului
  • ne agravează simptomele unor afecțiuni și boli de care suferim (ex. diabet și hipertensiune)
  • ne crește riscul de boli inimă și afecțiuni ale sistemului nervos
  • ne poate crea tulburări metabolice și endocrine
  • ne produce constant anxietate
  • ne poate cauza sindromul de oboseală cronică
  • ne afectează negativ sănătatea fizică și mentală.
Relaxare, Foto: healthandherbs.org

Sfaturi utile pentru a te relaxa în doar 5 minute: 

Dacă te simți stresat și obosit trebuie să faci o pauză de 5 minute, să ai astfel un moment de liniște și relaxare, în care să stai culcat, având capul rezemat, pentru a te simți mai bine și cât mai calm.

Exercițiu de respirație, Foto: bodybuildingestore.com

Inspiră și expiră prin nări diferite, ținând ochii închiși. Ții degetul mare pe nara dreaptă, inspiri prin nara stângă, apoi îți menții o secundă respirația, iei degetul de pe nară și expiri prin nara dreaptă. Repeți acest exercițiu astfel: ții degetul mare pe nara stângă, inspiri prin nara dreaptă, menții respirația timp de o secundă, iei degetul de pe nară și expiri prin nara stângă. Acest exercițiu este simplu de realizat și ajută la relaxare.

Meditație, Foto: drmarcantel.com

Doar 5 minute de meditație te ajută să te relaxezi, să-ți reduci stresul și anxietatea. Trebuie să stai jos, într-un loc liniștit, să-ți imaginezi ceva frumos, să te concentrezi pe respirație și eventual să asculți o melodie lentă, de relaxare.

Masajul cu mâinile calde, Foto: looktips.org

Masajul cu mâinile calde pe membrele inferioare și superioare pentru a dirija sângele către inimă și creier, deci spre organele vitale, te va ajuta cu siguranță în relaxare.

Ciocolata neagră, Foto: joinfo.ua

Ciocolata neagră este delicioasă și are efect energizant pe care îl simți imediat, după ce o consumi. Trebuie să fie de calitate superioară, să aibă cel puțin 60% cacao și cât mai puțin zahăr. Ciocolata neagră are substanțe flavonoide și antioxidanți, reduce stresul, oboseala, scade tensiunea arterială, are efect bun asupra inimii și circulației sangvine.

Stai 5 minute afară, la soare, deoarece căldura și lumina soarelui au un impact benefic asupra oamenilor. Soarele îți oferă o stare de bine, energie și optimism, te scapă de oboseală, stres și depresie, stimulează procesele din organism să producă vitamina D, să sintetizeze vitamina D3 care are rol hormonal, este un precursor al endorfinelor și al serotoninei și deci elimină tensiunile nervoase și oferă o stare bună de spirit.

Dansul relaxează, detensionează, te ajută să fii mai vesel, să te deconectezi și să dobândești o stare de bine. Mișcările sunt ușoare, distractive, stimulează secreția de endorfine, reduc stresul, cresc imunitatea și oferă o stare de bună dispoziție.

Bucură-te de soare!, Foto: nutraceuticalsworld.com

Fă câțiva pași prin cameră, chiar dacă te afli într-un spațiu închis, deoarece mersul pe jos sau o mică plimbare de 5 minute te va ajuta să te calmezi și să te relaxezi. În timp ce mergi concentrează-te pe respirația normală, gândește-te la ceva frumos, încearcă să te deconectezi de problemele care te apasă.

Doar 5 minute de antrenament cardio (ex. mers rapid, alergare) te va ajuta să te relaxezi, să scapi de stres, de starea de anxietate și tensiunea nervoasă. Stretchingul este recomandat de asemenea în acest sens, te ajută să scapi de oboseală, îți dă putere și energie, îți crește rezistența musculară, te calmează, te relaxează, te scapă de stresul nociv pentru sănătate.

O gură de aer proaspăt, Foto: ecologiaverde.com

Când ești stresat poți sta puțin la geam, pe terasă sau pe balcon, pentru a face pauză și pentru a lua o gură de aer proaspăt respirând adânc, deoarece printr-o bună oxigenare creierul va funcționa mai bine, iar în plus te vei simți mai relaxat și cu un plus de energie.

Pentru a te relaxa te poți gândi la vacanță, la ce destinație vei alege în concediu pentru odihnă și distracție. Chiar și simplul fapt că te gândești la astfel de lucruri plăcute (plimbări, terapii, masaje, etc.) este un mod de a te simți mai bine și de a combate stresul. Dacă știi să-ți schimbi atenția de la lucrurile care îți strică starea de spirit către cele pozitive cu siguranță vei putea face față mai ușor la stres și vei observa o îmbunătățire a stării tale psihice și de sănătate. Încearcă să înlocuiești gândurile negative cu cele pozitive deoarece emoțiile negative te vor împiedica să ai o stare de bine și să gândești logic. Pentru a te simți mai sănătos petrece mult timp cu oameni pozitivi care au plăcerea de a glumi, de a râde și de a împărtăși bucuria lor cu tine.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ