Vezi cele mai bune recomandări pentru îngrijirea colonului, calea către sănătate

0
258

Îngrijirea colonului presupune alegerea unei alimentații sănătoase care să nu implice absorbția inadecvată a unor produse în organism. Pentru aceasta trebuie să fim atenți la ce alimente alegem pentru consum deoarece unele produse pot duce la acumularea de deșeuri pe pereții colonului, la creșterea numărului de microorganisme, reziduri și toxine. Îngrijirea colonului presupune tocmai curățarea acestuia, eliminarea ,,deșeurilor” care treptat pot recula din intestinul gros în restul tractului digestiv și astfel pot afecta rinichii și ficatul. Acumularea toxinelor este periculoasă pentru sănătate, acesta este motivul pentru care suferim de dureri de cap, de constipație, depresie, afecțiuni cutanate, de dureri articulare, musculare, de îmbătrânire prematură a organismului și chiar de tumori cancerigene.

Afecțiuni ale colonului, Foto: edinburgh-guesthouse.net

Colonul are rolul de a trimite prin pereții lui apa, mineralele, proteinele și vitaminele în organism, dar și de a elimina rezidurile și toxinele. Dacă funcția colonului nu se desfășoară la parametri normali și pereții lui sunt blocați, nutrienții nu sunt absorbiți cum ar trebui iar toxinele sunt acumulate în corp. Se spune că părul grizonat arată starea colonului, faptul că proteinele și mineralele nu sunt absorbite cum trebuie în organism.

Toxinele sunt periculoase pentru organism de aceea este recomandat să se bea multă apă, pentru eliminarea lor. Un om normal trebuie să bea 40 ml apă la 1 kg greutate corporală. Hidratarea corpului ajută la buna funcționare a organismului și la detoxifierea acestuia.

Cele mai bune recomandări pentru îngrijirea colonului, calea către sănătate:

Curățarea colonului reprezintă restabilirea vitalității acestuia și se poate face printr-o dietă sănătoasă și echilibrată. Prin detoxifierea organismului și a colonului se contribuie la creșterea energiei, a stării de bine, a calmului și forței interioare. Este mult mai indicat să prevenim îmbolnăvirea colonului decât să tratăm anumite boli deja instalate în urma neatenției noastre, a vieții neechilibrate pe care o ducem. Menținerea sănătății trebuie să fie principala noastră preocupare.

În urma procesului de putrefacție alimentele se descompun și generează toxine iar în plus au și un miros neplăcut. Acestea au loc în colon, organ care ar trebui să faciliteze eliminarea rapidă a acestor reziduri pentru ca ele să nu ajungă să putrezească la nivelul pereților lui. Un rol important îl are microflora prietenoasă care ajută la combaterea procesului de putrefacție. Tranzitul intestinal trebuie să se facă normal pentru ca alimentele să nu ajungă să fermenteze, să putrezească și astfel să producă toxine.

Produse care contin gluten, Foto: livescience.com

Cele mai periculoase alimente din acest punct de vedere sunt produsele lactate nefermentate, zahărul și produsele făinoase. Alimentele care produc mucus ce se depune pe pereții intestinului blochează absorbția elementelor nutritive, a mineralelor și vitaminelor. Mucusul se produce din cauza combinării proteinelor cu zahăr. Anumite produse lasă în organism anumite toxine care sunt captate de acest mucus, astfel el devine albicios, se îngroașă și caută să elimine toxinele din corp. În cazul în care apare un exces de mucus, acesta nu facilitează acest lucru, din contră el face ca mucusul să devină mai consistent și să se depună pe suprafața pereților intestinali. Acest proces este dăunător tractului intestinal deoarece se formează sedimente pe pereții intestinului iar mersul materiei prin acest tract nu se mai face normal.

Anumite alimente sunt prost digerate și astfel ajung să producă gaze, inflamații și balonare. Indigestia se produce din cauza consumului de alimente ce nu sunt tolerate de organism, iar în acest sens putem da exemplu și intoleranța la gluten de care suferă numeroși oameni. O microfloră prietenoasă săracă în organism poate de asemenea crea probleme în ceea ce privește digestia alimentelor.

Alți factori care afectează sănătatea colonului sunt excesul de alcool, oboseala, stresul, furia, creșterea în greutate.

Clisma pentru sănătatea colonului, Foto: davidtjsolomon.soup.io

Curățarea colonului se poate face prin: clisme (ce pot vindeca și anumite afecțiuni), prin irigare și hidratare (cu apă filtrată și apoi cu soluții speciale ce conțin și substanțe nutritive), printr-un regim sănătos, prin consumul de alimente ce contribuie la proliferarea bacteriilor prietenoase și deci prin creșterea nivelului lor în organism, prin respectarea igienei în scopul reducerii riscului de infecție cu bacterii patogene (Candida albicans, giardia, Clostridia difficile) care produc îmbolnăvirea corpului.

Usturoiul, Foto: rd.com

Usturoiul este recomandat pentru curățarea colonului deoarece are proprietăți antimicrobiene, antiparazitare, antivirale și antifungice. Usturoiul ajută la restabilirea florei bacteriene benefice din stomac, este un bun remediu pentru candidoză – infecție care apare din cauza administrării de antibiotice. De asemenea usturoiul scade nivelul dăunător de colesterol din sânge, protejează împotriva aterosclerozei, bolilor arteriale și cardiovasculare.

Dieta bogată în fibre, Foto: animalworld.com.ua

Alimentația trebuie să fie bogată în fibre, fructe, legume și cereale. Fibrele alimentare insolubile ajută în combaterea constipației, prin creșterea în greutate a materiilor fecale și scaderea timpului de tranzit prin tractul gastro-intestinal. Acest proces este eficient prin consumul de apă adecvat, prin hidratarea corpului. Fibrele sunt benefice pentru sănătatea colonului, îmbunătățesc funcționarea acestuia, reduc riscul de apariție a multor afecțiuni și boli, a constipației, diverticulozei, hemoroizilor, cancerului de colon. De asemenea, fibrele reduc nivelul de colesterol din sânge, scad riscul de dezvoltare a aterosclerozei și a bolilor de inimă.

Sucuri pentru detoxifierea ficatului, Foto: biovitalisbg.com

Sucurile din legume cu frunze verzi, bogate în clorofilă, minerale și vitamine, sunt indicate pentru revitalizarea colonului. Sucurile naturale sunt apreciate de nutriționiști pentru substanțele nutritive din fructe și legume care ajută la reînnoirea și hrănirea tuturor celulelor organismului, a țesuturilor și organelor, a întregului organism. Indiferent de alegere, sucurile naturale sunt ușor de digerat și nu îngreunează tractul digestiv. Ele oferă mai multă energie corpului, o stare de relaxare, contribuie la eliminarea toxinelor și la regenerarea țesuturilor organismului. Sucurile din legume cu frunze verzi au clorofilă – un element care ajută în tratamentul multor boli și afecțiuni: diabet, ulcer, deficit de fier, etc. Astfel de legume au aproximativ toate oligoelementele necesare organismului. În plus conțin o cantitate semnificativă de proteine vegetale cu aminoacizi esențiali, de valină, leucină și izoleucină, care au efect benefic asupra organismului, în sensul că ajută la consolidarea sistemului imunitar.

Legumele crude murate, Foto: smittenkitchen.com

Legumele crude murate au bacterii prietenoase, cu efect asemănător probioticelor, stimulează digestia, sunt predigerate prin procesul de fermentare la temperatura camerei. Au capacitatea de a reduce pofta de mâncare, de a combate obezitatea, indigestia, tendința de a mânca dulce, contribuie la crearea unui mediu alcalin, la curățarea colonului și întregului corp, la eliminarea rezidurilor și restabilirea echilibrului în organism. Astfel de legume au enzime și bacterii benefice care elimină toxinele din tractul digestiv, din colon, contribuie la regenerarea celulelor, la creșterea imunității și creșterea longevității.

Prin curățarea colonului se consolidează sistemul imunitar al organismului, se elimină toxinele din corp, se crește energia și vitalitatea, se previne îmbolnăvirea, se îmbunătățește aspectul fizic și se crește durata vieții.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here