Afla in ce consta dieta Dukan si cum poti slabi rapid cu ajutorul ei

2
692
Afla in ce consta dieta Dukan si cum poti slabi rapid cu ajutorul ei

Dieta Dukan este una din cele mai populare regimuri de slabit care exista dar in acelasi timp a ajuns sa fie si un subiect foarte controversat. Ea a fost dezvoltata de un specialist in regimuri alimentare, de un nutritionist de renume in Franta pe nume Pierre Dukan. Dupa cum se observa numele dietei se refera la cel care a realizat-o.

Daca doriti sa aflati mai multe aspecte despre dieta Dukan cititi acest articol care va prezinta pasii de urmat in cadrul acestui regim alimentar spre a va imbunatati aspectul corpului si a avea o silueta frumoasa, de invidiat.

Doctorul Pierre Dukan a prezentat in amanunt regimul de slabire in cartea ,,Nu stiu sa slabesc” (,,Je ne sais pas maigrir”) si a recomandat aceasta dieta in special persoanelor care doresc sa slabeasca pentru ca sufera de obezitate severa. Cartea a fost publicata in diferite limbi, dar mai ales in engleza si a devenit un adevarat best-seller in intreaga lume. Ideea de a crea o astfel de dieta a venit de la un pacient pe care doctorul dorea sa-l ajute sa scape de excesul in greutate. El a aplicat regimul alimentar si rezultatele au fost cele asteptate, dieta a ajutat pacientul sa scada in greutate in conditii de siguranta, fara ca sanatatea sa-i fie afectata. Cartea are tot mai multe vanzari in fiecare an, iar cei care au beneficiat de aceasta metoda sunt multumiti si explica multor persoane din jur modul cum au scazut in greutate.

Dieta Dukan a devenit un punct de repet al tuturor regimurilor de slabit din lume, o solutie buna pentru scaderea rapida in greutate. Ea iti permite sa slabesti cate 1 kg pe saptamana dar fara a pierde din masa musculara si fara a avea un aspect al pielii inestetic, moale. Prin aportul de proteine va fi scazuta pofta de mancare, iar la terminarea regimului alimentar muschii vor fi in forma, iar pielea va fi ferma si va arata bine.

Dieta Dukan se bazeaza pe 4 etape succesive care trebuie urmate intocmai.

Prima etapa:

Aceasta etapa initiala se numeste perioada ,,de atac” a dietei si consta doar dintr-o alimentatie bazata pe proteine. Ea va fi tinuta atat cat persoana respectiva va ajunge la o anumita greutate de targhet, care depinde de organismul ei si de modul cum respecta regimul alimentar. De regula prima etapa tine 10 zile si ajuta la pierderea a 2-3 kg.

Sunt stabilite 8 categorii de alimente si alte 2 categorii care sunt obligatorii in fiecare zi (apa si taratea de ovaz).

  1. Carnea rosie recomandata este: de vita si vitel (preparata la gratar, rotisor). Nu se consuma carne de miel si porc.
  2. Carnea de pasare de orice tip este permisa, dar sa nu fie grasa. Nu se consuma carne de rata si de gasca. Trebuie indepartata pielea de pe orice tip de carne de pasare dar si alte parti grase, inainte ca aceasta sa fie preparata pe gratar sau la cuptor. Nu se foloseste deloc ulei.
  3. Mezelurile care au o cantitate redusa de grasime pot fi utilizate in acest regim alimentar.
  4. Ouale fierte pot fi introduse in dieta. Sunt interzise ouale prajite in ulei.
  5. Pestele de orice fel, chiar si cel afumat sau conservat dar fara ulei poate fi introdus in dieta.
  6. Fructele de mare de orice tip sunt acceptate. Se pot alege: creveti, languste, midii, stridii, homari, crabi.
  7. Organele de animale sunt permise. Dintre acestea fac parte: ficat de pui, vita si vitel; limba de miel si vita.
  8. Produsele lactate care au 0% grasimi sau cele semidegresate pot fi utilizate in cadrul dietei.
  9. Apa este importanta in aceasta dieta. Se bea cel putin 1,5 litri apa pe zi. Se poate bea in orice moment al zilei.
  10. Taratea de ovaz este un aliment obligatoriu in fiecare zi. Se consuma o lingura si jumatate de tarare de ovaz zilnic.

Alte recomandari pentru prima etapa sunt:

  • Se pot folosi in retete culinare urmatorele produse: sare, mustar, otet, usturoi, boia, ceapa, patrunjel si alte verdeturi, lamaie. Acestea insa trebuie utilizate in cantitate mica.
  • In prima etapa nu se mananca paine si fructe.
  • Sunt contraindicate uleiurile, ketchupul, zaharul, produsele ce contin zahar cum este guma de mestecat.
  • Se poate bea ceai si cafea fara zahar, eventual se pot folosi indulcitori.
  • In fiecare zi se face miscare, se renunta la lift si se urca scarile, se merge pe jos cel putin 20 de minute in ritm rapid (atat cat sa nu devina foarte obositor).
Citește și:  Ce este recomandat să mâncăm în această perioadă de stat acasă?

A doua etapa:

Aceasta perioada, numita ,,de croaziera” consta dintr-un regim de proteine si legume care va alterna cu un regim doar de proteine (asemanator celui din prima etapa). Daca cele doua regimuri se alterneaza din 5 in 5 zile se poate slabi mai putin de 10 kg, daca regimul de alternare este de o zi se poate slabi mai mult de 10 kg. Cei care doresc sa scada in greutate mai mult de 20 kg trebuie sa tina o astfel de dieta (caracteristica perioadei a doua) timp de 5 luni. Daca se doreste o pierdere mai mica in greutate perioada de regim se reduce, in general se pierde 1 kg pe saptamana.

  • Se consuma legume gatite sau crude ca de exemplu: varza, ciuperci, sparanghel, castraveti, rosii, fasole verde, ardei, dovlecei, telina, praz, spanac, ridichi, vinete, andive.
  • Sunt contraindicate: mazarea, lintea, fasolea, orezul, cartofii si porumbul.
  • Sfecla si morcovii se consuma in cantitate redusa, doar o data pe zi.
  • In fiecare zi se consuma obligatoriu 2 linguri de tarate de ovaz.
  • Se bea o cantitate de cel putin 1,5 litri de apa pe zi.
  • Se face mai multa activitate fizica, nu mai putin de 30 de minute de mers pe jos in ritm rapid. Treptat se va ajunge pana la 60 de minute de mers pe jos, astfel se va scadea mai mult in greutate.

A treia etapa:

Aceasta este o perioada importanta a dietei, se numeste ,,de consolidare” si dureaza 10 zile.

  • Se consuma proteine si legume, in orice cantitate insa cu precizarea de a nu le alterna.
  • Este indicat doar 2 felii de paine integrala zilnic, 40 g de branza.
  • Se poate manca si putina carne de miel, porc sau sunca, dar in general carnea macra, cu un continut redus de grasimi.
  • Se mananca fructe dar in cantitate mica: mere, portocale, zmeura, pepene galben, pere, piersici, nectarine, grapefruit, caise, pepene verde, mango, kiwi. Este suficient un fruct mare pe zi, o felie de pepene sau o mana de capsuni. Nu sunt indicate bananele, ciresele, strugurii, fisticul, alunele, arahidele si nucile.
  • Nu trebuie uitat de taratea de ovaz. Sunt necesare 2 lingurite de tarate de ovaz pe zi.
  • Se bea cel putin 1,5 litri apa pe zi, indicat ar fi mai mult.
  • Activitatea fizica este de asemenea importanta, se merge rapid pe jos o perioada de 25 de minute in fiecare zi.

A patra etapa:

Reprezinta etapa ,,de stabilizare” si presupune aplicarea a trei reguli si anume: o zi pe saptamana (joia) se consuma proteine, se face mai multa miscare pentru a evita punerea kg la loc si mentinerea greutatii si se va adauga la dieta o cantitate mai mare de tarate de ovaz in fiecare zi.

  • Se urca scarile in fiecare zi pentru pierderea de calorii si scaderea rapida in greutate. Miscarea ajuta si la definirea musculaturii.
  • Se bea cel putin 1,5 litri de apa zilnic.
  • Se consuma 3 linguri de tarate de ovaz pe zi.
  • Se tine un regim ca in etapa a treia, doar joia se urmeaza un regim strict de proteine.

Avantajele dietei Dukan

  • Ajuta la scaderea in greutate intr-o perioada relativ mica de timp.
  • Nu ai senzatia ca nu ai mancat suficient, sau ca te infometezi.
  • Prin consumul de tarate de ovaz se absoarbe apa, se reduce numarul de grasimi, astfel acestea nu mai sunt reabsorbite in cantitate mare in sange si se creaza o senzatie de satietate.
  • Exista posibilitatea de a consuma o lista foarte mare de alimente.
  • In acest regim produsele alimentare nu trebuie cantarite.
  • Retetele din cadrul acestei diete sunt gustoase si usor de realizat.

Exista cateva dezavantaje in cazul dietei Dukan

  • Dieta nu este recomandata persoanelor care au diabet, boli renale sau cardiace.
  • Femeile care sunt insarcinate sau alapteaza nu trebuei sa urmeze o astfel de dieta.
  • Dieta este oarecum dificila pentru vegetarieni.
  • Daca este urmata o perioada lunga de timp, o astfel de dieta saraca in zaharuri si bogata in proteine iti poate afecta sanatatea, in sensul dezvoltarii de boli cardiovasculare sau cancer. In dorinta de a evita astfel de boli trebuie sa se consume multe proteine de natura vegetala.
  • Fiind bogata in proteine, dieta poate duce treptat la o carenta de vitamine si minerale. Pentru a evita acest lucru sunt recomandate suplimentele alimentare, bogate in vitamine si minerale.
  • Scaderea rapida in greutate poate da o stare de oboseala.
  • Dieta da senzatie de gura uscata, constipatie si respiratie urat mirositoare.

2 COMENTARII

  1. Felicitari pentru informatiile oferite! Una dintre cele mai bune diete incercate de mine este dieta dukan – am reusit sa slabesc 4 kg in mai putin de o luna. Si partea frumoasa este ca dupa acea luna m-am mentinut pentru urmatoarele luni!

  2. Un articol foarte interesant, parerea mea este ca Dieta Dukan este una foarte buna, eu acum sunt la etapa de “atac” si am slabit deja 5 kilograme.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.