Aminoacidul treonină și beneficiile sale în organism

0
680

Treonina este considerat un aminoacid esențial deoarece este prezent în sistemul nervos central, în inimă, în mușchii scheletului. Ajută la menținerea unui echilibru al proteinelor în organism și este important pentru metabolismul musculaturii sistemului osos. Treonina ajută la buna funcționare a ficatului, la prevenirea formării depozitelor de grăsime în ficat și la prevenirea toxicității la nivelul acestuia.

Produsele lactate conțin treonină, Foto: eufacoadiferenca.files.wordpress.com
Alimente care conțin treonină, Foto: eufacoadiferenca.files.wordpress.com

În general plantele au un conținut redus de treonină. Acest lucru semnifică faptul că persoanele care țin diete ce au la bază legumele și fructele, sau persoanele care sunt vegetariene pot prezenta un deficit mai mare de acest aminoacid în organism decât cele care consumă și carne.

Treonina consolidează sistemului imunitar, are rol important în producerea de anticorpi și deci în prevenirea îmbolnăvirii organismului. Cu ajutorul acestui aminoacid esențial se realizează detoxifierea ficatului și se facilitează absorbția de elemente nutritive în organism. Prin faptul că întărește sistemul imunitar și ajută la creșterea numărului de anticorpi, treonina poate preveni infecțiile intestinale și din tot corpul. De asemenea, treonina previne acumularea de grăsime la nivelul ficatului, normalizează funcția hepatică, menține cantitatea potrivită de proteine în organism. În plus, acest aminoacid este foarte important pentru corp deoarece participă la formarea smalțului dentar, la formarea de elastină și colagen.

Citește și:  Dorința de a mânca dulce prevestește apariția îmbătrânirii premature a organismului

Cei care bănuiesc că au un deficit de treonină în organism, trebuie să aleagă o dietă alcătuită din alimente care conțin acest aminoacid și anume să consume: carne (de porc, miel, pui), organe (ficat, creier, rinichi), lactate, ouă, brânză de vaci, pește, varză de Bruxelles, germeni de grâu, căpșuni, făină de secară, linte, porumb, drojdie de bere, semințe de susan, legume, nuci, semințe de dovleac, migdale, semințe de floarea-soarelui și altele.

Carența de treonină poate duce la creșterea riscului de infecții intestinale, de a avea ficatul gras, de apariție a unor dereglări ale absorbției de proteine nutritive în organism.

Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.