Ce alimente bogate în proteine poți consuma în Postul Paștelui pentru a înlocui carnea?

0
228

Luni, 2 martie 2020, a început Postul Paștelui – cel mai strict și mai lung din an. Durează 40 de zile, la care se adaugă și Săptămâna Patimilor. Potrivit religiei, în această perioadă nu se consumă carne, produse animale și produse lactate. Obezitatea și creșterea în greutate au fost atribuite tipului de alimente pe care le consumăm. Află în cele ce urmează ce se întâmplă în corpul nostru dacă încetăm consumul complet de carne. Care sunt alimentele recomandate în perioada de post?

Navigare rapidă în articol:

  1. De ce este sănătos să ții post?
  2. Ce schimbări apar în organism dacă renunțăm la carne?
  3. Ce alimente sunt indicate pentru a înlocui proteinele din carne?
  4. Ce tip de fibre ajută la scăderea în greutate?

1. De ce este sănătos să ții post?

În zilele noastre, mulți oameni țin post din motive religioase. Unii respectă perioada de post pentru a-și purifica și reîncărca organismul, alții pentru a-și limpezi gândurile și pentru a crește spiritual, iar alții spun că înțeleg postul ca o etapă din viața lor în care renunță la anumite alimente care sunt bogate în calorii.

Sensul postului este complet diferit, este de fapt realizarea armoniei dintre suflet și trup. Această explicație apare nu doar în creștinism, ci și în iudaism, budism sau alte religii. Cel mai important aspect al postului este într-adevăr cel spiritual.

Există metode de post în care oamenii aleg să consume doar anumite alimente, care au efecte bune asupra sănătății și care nu conțin carne.

Postul are efecte pozitive asupra organismului pentru că dieta este în principal vegetariană și asta ajută la detoxifierea organismului, la reducerea factorilor de risc pentru boli cardiovasculare și alte probleme de sănătate.

Postul poate fi văzut și ca o perioadă de regim preventiv, terapeutic, cu beneficii pentru sănătate. Ideea generală a postului ar fi și de restricționare a aportului alimentar și de scădere în greutate. În această perioadă se consumă mai multe alimente vegetale și fructe, se face o curățare și detoxifiere a corpului.

Unii spun că în această perioadă este bine să se renunțe la nicotină și alcool, însă cei care au aceste vicii nu prea reușesc să facă asta. De asemenea, dieta trebuie să fie echilibrată și sănătoasă, chiar dacă este alcătuită din legume, leguminoase și fructe.

Prin post faci un pas pe calea vindecării!

Postul este și un fel de terapie pentru că ajută la curățarea fizică, mentală și la vindecarea unor boli. Oamenii care au obiceiul să țină mereu post, în fiecare an, pot ajunge la o vindecare reală pe termen lung. De pildă, evitarea unor alimente animale poate fi benefică pentru sănătatea organismului. Postul ajută la curățarea colonului și menținerea sănătății intestinelor.

Oamenii slăbesc de obicei în perioada de post dacă nu consumă preparate culinare care au mult ulei. De regulă, ei elimină kg în plus în perioada de post și spun că se simt mai bine din punct de vedere fizic și mental. Asta se datorează cu siguranță procesului de detoxifiere, de curățare fizică și mentală.

Prin post se pot vindeca multe boli, printre care: diverticulita, artrita, boala de reflux gastro-esofagian și altele. Unii cercetători spun că postul ajută la ameliorarea durerilor, îmbunătățirea stării de spirit, în terapia afecțiunilor cronice și bolilor reumatice.

Prin consumul de fructe și legume, din perioada de post, se poate scădea tensiunea arterială, ceea ce este foarte important pentru oamenii hipertensivi.

În perioada de post, organismul are posibilitatea de a se detoxifia, ceea ce ajută organismul să se vindece de la sine. Pentru asta este recomandat consumul de multe fructe și sucuri din legume.

Prin purificarea corpului se spune că se realizează o stare de armonie spirituală, mai ales datorită faptului că psihicul și fizicul sunt profund conectate. Oamenii care țin post sunt mai puțin stresați, nervoși, irascibili. Asta arată că postul le induce o stare de bine.

Schimbarea dietei are un efect benefic asupra organismului

Există dovezi științifice care arată că postul are efect benefic în terapia bolilor reumatice, cum este artrita reumatoidă, dar și în cazuri de migrene, sindrom metabolic. Postul ajută în prevenirea multor boli cronice, boli coronariene, neurodegenerative, demență, Parkinson, diabet, cancer.

În timpul postului sunt eliminate o mare parte dintre toxinele, care sunt stocate de organism mai ales în țesutul adipos. Organismul stochează și metale grele, care din fericire pot fi eliminate prin alimentația bogată în legume și leguminoase din perioada de post. Pentru ca detoxifierea să fie eficientă trebuie renunțat la consumul de nicotină și cofeină.

Postul este o metodă sigură și eficientă pentru detoxifierea organismului.

2. Ce se întâmplă în corpul nostru dacă renunțăm la carne?

Având în vedere că este Postul Paștelui, acum este momentul să renunțăm la carne și preparate din carne – fripturi, cârnați, etc. Dacă este benefic vegetarismul, măcar o perioadă, ne spun cercetătorii care au studiat acest aspect. De pildă, într-un studiu realizat recent, s-a precizat că o persoană care renunță la carne va scădea în greutate în medie 4,5 kg. O dietă vegetariană poate facilita pierderea în greutate fără a face multe exerciții fizice sau fără a fi atât de atent la aportul de calorii.

Citește și:  Iarba de grâu – Cel mai bun medicament dăruit de natură

Prin eliminarea produselor din carne se modifică și flora microbiană intestinală. Cercetătorii consideră că oamenii care țin o dietă vegană au mai multe bacterii protectoare în intestin, decât cei care consumă produse animale.

Renunțarea la carne poate produce în organism un deficit nutrițional. Primul semn al deficitului de proteine poate fi uneori căderea părului. Lipsa de proteine se simte în corp, prima senzație fiind cea constantă de foame. Proteinele au rolul de a echilibra glicemia, de aceea lipsa lor în organism ne face să experimentăm foamea și în plus apare și dorința de a consuma alimente dulci. Alte consecințe ale lipsei de proteine sunt: slăbiciunea musculară, durerea de articulații. Prin urmare țesutul muscular și articulațiile au nevoie de proteine pentru a funcționa normal.

În perioada de post când se elimină carnea din alimentația zilnică trebuie să acoperim deficitul de proteine, vitamina D, B12 și fier cu hrană ce conține acești nutrienți. Specialiștii recomandă consumul de fasole și linte, de cereale, legume verzi, nuci și fructe proaspete.

Reducerea consumului de carne scade riscul de cancer

Conform unui studiu de pe airc.org, consumul a 50 g de carne procesată (aproximativ un hot dog) pe zi poate crește riscul de cancer de colon cu 16%. Dieta și stilul de viață sunt importante în protejarea împotriva cancerului colorectal. Alți factori de risc în cazul acestui tip de cancer sunt fumatul și bolile inflamatorii. Cercetătorii recomandă consumul de cereale, orez brun, pâine din grâu integral, în scopul de a reduce riscul de cancer. Nu este indicată carnea roșie, respectiv carnea de vită și carnea de porc.

Studiul arată că excesul de grăsime corporală poate crește riscul de tumori în organism: cancer esofagian, de sân, de ovar, de ficat, rinichi, pancreas, prostată și altele.

3. Ce alimente sunt indicate pentru a înlocui proteinele din carne?

Proteinele, după cum spun oamenii de știință, joacă un rol important în crearea de țesut muscular. În prezent, s-a ajuns la concluzia că proteinele construiesc vitalitatea unui om, mai ales dacă acesta face și multe activități fizice.

Cea mai mare problemă pentru oameni este aportul de proteine. Ei trebuie să facă în așa fel, să depună eforturi, pentru un echilibru sănătos al macronutrienților cu o mulțime de proteine. Acest lucru menține sănătatea sistemului muscular, ajută în procesul de recuperare după efort și facilitează pierderea de grăsime. Prin urmare este necesară multă atenție în alegerea alimentelor, astfel încât dieta și în perioada de post să fie echilibrată.

Specialiștii recomandă oamenilor să includă cât mai multe alimente bogate în proteine în dieta lor în perioada de post. Există numeroase alimente ce conțin o cantitate semnificativă de proteine, din care fac parte:

  • Leguminoasele: linte roșie, verde și galbenă, fasole albă și neagră, năut, soia
  • Produsele din cereale integrale au carbohidrați și proteine. Dintre acestea cele mai importante sunt quinoa, cușcuș, bulgur, ovăz, hrișcă, orez
  • Carnea poate fi înlocuită cu ciuperci, soia
  • Nucile, arahidele, nucile caju, migdalele și semințele (de chia, de cânepă, de dovleac) conțin multe proteine.

Cele mai populare surse de proteine sunt fasolea și nuca. Oamenii consumă în general fasole și orez, care sunt o sursă de proteine complementare, care au cei șapte aminoacizi.

Soia și năut

Soia are un conținut bogat de proteine și de aceea este recomandată în perioada de post. Un pahar de soia are cam 30 g proteine, prin urmare este un aliment bun pentru persoanele care au o dietă fără carne.

Năutul este bogat de asemenea în proteine. O cană de năut are aproximativ 14 g proteine și 4 mg fier. Năutul este un aliment recomandat persoanelor care țin post, sau celor care vor să piardă în greutate. Năutul înlocuiește carnea roșie (carnea de vită sau de porc) în perioada de post și ajută la reducerea factorilor de risc de cancer și boli de inimă.

4. Ce tip de fibre ajută la scăderea în greutate?

Pentru a slăbi este recomandat consumul de alimente bogate în fibre, cum sunt cerealele. În perioada Postului se pot mânca alimente pline de fibre și proteine, care în plus ajută și la scăderea în greutate.

Cercetătorii spun despre trei tipuri de fibre care se găsesc în vegetale: fibre solubile în apă, insolubile în apă și fibre vâscoase. Acestea din urmă sunt fibre solubile care reduc nivelul de colesterol și se transformă într-un gel gros în stomac când sunt în contact cu lichidul din tractul digestiv, ceea ce creează o senzație de sațietate și ajută oamenii să mănânce mai puțin.

Principalele alimente care conțin fibre vâscoase sunt: inul, sparanghelul, leguminoasele. Prin aportul de alimente bogate în fibre vâscoase cel puțin în perioada Postului se poate scădea glicemia, hemoglobina A1c și riscul de diabet zaharat. În plus, aportul de fibre vâscoase în organism poate ajuta la îmbunătățirea sănătății microbiene la nivelul tractului intestinal.

Consumul de alimente bogate în fibre ajută în controlul greutății, la reducerea nivelul de colesterol și a nivelului de zahăr din sânge.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.