Care sunt cele mai bune remedii naturale împotriva insomniei și tulburărilor de somn?

0
1

Insomnia afectează din ce în ce mai mulți oameni în ziua de azi. Această boală poate fi cauzată de diferiți factori, cum ar fi anxietatea și stresul. Ceaiul din anumite plante medicinale poate fi un remediu blând pentru insomnie, dar și pentru alte probleme de sănătate: anxietate, depresie, dureri de cap, tulburări de somn, hipertensiune arterială. Care sunt principalele cauze ale insomniei și care sunt cele mai eficiente ceaiuri pentru combaterea acestei boli și a tulburărilor de somn.

Navigare rapidă în articol:

  1. Insomnia – Cauze
  2. Cele mai eficiente ceaiuri pentru somn

1. Insomnia – Cauze

Tot mai mulți oameni se luptă cu această problemă de sănătate – insomnia. În acest an, oamenii au probleme de somn mai ales din cauza anxietății care este provocată de pandemia de coronavirus.

Cauzele principale ale insomniei sunt:

  • Stresul excesiv, îngrijorarea legată de anumite evenimente, probleme și boli
  • Nevroza, hipertensiunea arterială, tulburările de anxietate, depresia, gândurile intruzive
  • Hiperactivitatea sistemului nervos, tulburarea bipolară, boala de reflux acid
  • Sindromul picioarelor neliniștite, bolile neurologice, bolile pulmonare, bolile cardiace, durerea cronică și inflamația
  • Consumul de alcool, cofeină, nicotină.

Stresul cronic are efecte negative asupra organismului, ce pot incude scăderea imunității organismului, dezvoltarea tulburărilor de somn, a depresiei, afecțiunilor sistemului digestiv, bolilor sistemului cardiovascular.

Principalele simptome ale insomniei sunt:

  • Somnolența, lipsa de energie, senzația de oboseală în timpul zilei
  • Dificultatea de a adormi, trezirea noaptea, incapacitatea de concentrare, scăderea memoriei
  • Stările de iritabilitate, nervozitate, impulsivitate.

Pentru a diagnostica insomnia sau altă tulburare de somn trebuie de consultat un medic, care este specialist în aceste probleme și care va putea prescrie un tratament adecvat.

Pentru combaterea insomniei și a tulburărilor de somn, oamenii pot folosi remedii naturale – cum sunt ceiurile din plante medicinale.

2. Cele mai eficiente ceaiuri pentru somn

Dacă vrei să bei un ceai bun pentru somn îți sugerăm următoarele variante:

Ceaiul de tei

Florile de tei au numeroase proprietăți pentru sănătate. Atât ceaiul de tei, cât și siropul de tei reprezintă remedii foarte bune pentru tulburări de somn, tulburări digestive și ale sistemului nervos.

Acesta este cel mai bun ceai pentru somn și combaterea stresului, are compuși care induc o senzație de relaxare și de somn. Dacă este combinat cu ceaiul de mentă și de busuioc va avea un gust mai aromat și un efect mai relaxant.

Ceaiul de tei este foarte bun pentru persoanele care suferă de nervozitate și irascibilitate. Are efect calmant, provoacă o stare de relaxare, de reducere a tensiunii musculare și a oboselii mentale datorită uleiurilor esențiale pe care le conține. Ceaiul elimină tensiunea nervoasă, efectele nocive ale stresului, stările de iritabilitate.

De asemenea, acest ceai are efect benefic și asupra ficatului și vezicii biliare, calmează nervii, reduce inflamațiile și ajută în tratamentul răcelii.

Siropul de flori de tei este recomandat în cazuri de tuse, dureri de gât, pentru că facilitează eliminarea toxinelor acumulate în organism. Siropul are efect dezinfectant, astringent, împiedică pătrunderea microorganismelor patogene în organism.

Ceaiul de lavandă

Acest ceai din lavanadă este un bun remediu împotriva insomniei, are efect liniștitor, relaxează și calmează nervii. Lavanda este o plantă medicinală care ajută în cazuri de dureri de cap, depresie, anxietate, dureri menstruale și tulburări de somn.

Citește și:  Milia, mici chisturi albe care apar pe față - Cum se elimină milia fără a produce cicatrici?

Ceaiul de valeriană

Ceaiul din valeriană poate reduce tulburările de somn și poate îmbunătăți calitatea somnului. Această plantă medicinală are compuși care reduc anxietatea și fac somnul să fie mai odihnitor.

Valeriana conține antoxidanți, acid valerenic, acid izovaleric, are efect calmant, ameliorează anxietatea, scade tensiunea arterială, combate insomnia. Cercetătorii au spus că rădăcina de valeriană crește cantitatea de acid gamma-aminobutiric (GABA), care este un neurotransmițător ce relaxează sistemul nervos; în acest  fel, valeriana ajută la calmarea stărilor de anxietate și a stărilor de nervi.

Valeriana este un bun sedativ, fără efecte secundare. Are efect calmant asupra organismului, reduce stresul, anxietatea și hipertensiunea arterială, îmbunătățește sănătatea inimii. De asemenea, valeriana este un remediu popular pentru picioarele neliniștite și crampele stomacale. Ceaiul de valeriană este recomandat adulților care suferă de insomnie și tulburări de somn, pentru că îi ajută să doarmă noaptea.

Ceaiul de mușețel

Mușețelul este o plantă medicinală care facilitează un somn odihnitor. Mușețelul are proprietăți de promovare a sănătății (conține ulei esențial, fitosteroli, colină, acizi fenolici, minerale, flavonoide, vitamina C, tanin, substanțe antialergice), de aceea este folosit și în medicina populară de secole.

Principalele proprietăți ale mușețelului sunt:

  • Ajută la îmbunătățirea digestiei, previne tulburările sistemului digestiv, ameliorează durerile de stomac și disconfortul menstrual
  • Combate infecțiile tractului respirator superior
  • Are afect calmat asupra sistemului nervos, reduce stările de anxietate și stările de nervi
  • Ajută în normalizarea nivelului de glucoză din sânge
  • Are efect relaxant asupra sistemului muscular, reduce tensiunile musculare
  • Ajută la vindecarea rănilor, reduce durerile articulare și nevralgice
  • Ameliorează inflamațiile gâtului, ale pielii și mucoaselor
  • Reduce stresul, depresia, elimină gândurile negative, frica, promovează un somn odihnitor.

Având în vedere toate aceste beneficii, merită să bei o cană de ceai de mușețel înainte de culcare. Acest obicei te va ajuta să adormi mai ușor și să ai un somn mai odihnitor și sănătos. Mușețelul este o plantă medicinală care ajută în combaterea stresului și a stărilor de nervi (factori ce sunt asociați cu insomnia).

Alte sfaturi pentru somn

Respectarea unui program de somn poate ajuta la îmbunătățirea calității acestuia. Este important să te culci la o anumită oră, de preferat la 22:00 și să dormi cel puțin 7 ore pe noapte. Somnul are un efect bun asupra sistemului nervos, induce o stare de bine și crește imunitatea. Lipsa de somn duce la scăderea imunității, la creșterea riscului de a dezvolta afecțiuni și boli.

Pentru a dormi mai bine, trebuie să eviți să mergi la culcare cu o inimă plină de griji.

Nu sunt recomandate somniferele care au efecte negative. Unele medicamente pentru tulburări de somn și insomnie pot cauza stări precum: lipsă de concentrare și coordonare, scăderea memoriei, mers nesigur, vorbire neclară, greață, dureri în piept, vedere încețoșată, retenție urinară, gură uscată, durere de cap a doua zi și altele. Pentru a evita astfel de simptome, este indicat să citiți cu atenție prospectul somniferelor pentru a afla reacțiile lor adverse.

Medicamentele pentru somn care se pot achiziționa din farmacii pot avea unele riscuri și efecte secundare. Recomandat este ca acestea să fie înlocute cu ceaiuri din plante medicinale, care nu au efecte secundare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.