Curmalele sunt fructe delicioase pline de nutrienți – Ce beneficii au pentru organism?

0
96

Curmalele sunt aduse de peste mări și țări în supermarketuri. Aceste fructe cresc într-un palmier din Africa de Nord și Asia de Sud numit curmal. Există în jur de 200 soiuri de curmal care se cultivă de mii de ani, încă din Antichitate. Palmierul are o înălțime foarte mare, poate crește înalt și de 25 m și are trunchiul gros, cu diametrul de 30-40 cm. Frunzele sunt lungi, penate, iar inflorescențele sunt ramificate în nuanțe de galben și crem, iar fructele de formă alungită de aproximativ 5-7 cm.

Curmalele sunt fructe dulci, au proprietăți deosebite pentru organism datorită nutrienților pe care le conțin. Nu sunt recomandate diabeticilor pentru că au multă fructoză și glucoză. Pot fi folosite în gastronomie ca îndulcitor sau înlocuitor al zahărului. Sunt bogate în vitamine (A, B, C și D), au minerale, apă, calciu, fosfor, magneziu, fier și altele. Pot crește nivelul de energie din organism, sunt vitaminizante și tonice pentru sistemul muscular și nervos, de aceea sunt recomandate tuturor persoanelor care fac efort fizic și intelectual, mai ales celor care urmează antrenamente sportive intense. Se consumă proaspete sau uscate. Efectul lor asupra organismului este energizant, vitaminizat, remineralizant, de creștere a rezistenței organismului. Specialiștii în domeniul nutriției recomandă curmalele persoanelor care suferă de anemie sau care sunt în stare de convalescență, dar și copiilor (pentru că sunt în perioada de creștere) și femeilor însărcinate.

Curmalele sunt o sursă de vitamine B – Iată care sunt avantajele oferite de acești nutrienți!

Curmalele uscate cu sâmburi au vitaminei B6 care este necesară funcțiilor organismului. Această vitamină ajută la eliminarea toxinelor din organism, contribuie la formarea globulelor roșii și are rol și în creșterea imunității împotriva cancerului. vitamina B6 ameliorează efectele secundare ale contraceptivelor, susține metabolismul proteinelor, lipidelor, menține echilibrul dintre sodiu și potasiu, și îmbunătățește activitatea sistemului nervos. Persoanele care au o carență de vitamina B6 în organism pot avea stări neplăcute (dureri de cap, pielea uscată, anemie, dureri de buze, dificultăți de învățare, pierderi de memorie, oboseală, depresie, stări de iritabilitate și nervozitate, slăbiciune musculară, insomnie, căderea părului, indispoziție și amețeală), ele trebuie să consume curmale.

Cercetătorii au descoperit că aceste fructe au riboflavină sau vitamina B2, care ajută la formarea celulelor, ea fiind numită și hormon de creștere. Vitamina B2 nu poate fi sintetizată de organism de aceea se poate lua din curmale și din alte alimente bio care o conțin: spanac, broccoli, cereale integrale, ciuperci, coacăze, frunze de păpădie, lucernă, urzică, etc. Cercetătorii spun despre vitamina B2 că îmbunătățește membrana mucoasă a tractului digestiv, ajută la formarea sângelui (a globulelor roșii), în metabolismul grăsimilor, proteinelor și carbohidraților, la absorbția fierului, în producerea anticorpilor și deci în creșterea imunității organismului.

Curmalele uscate au acid pantotenic sunt și o sursă de niacină sau vitamina B3. Niacina este importantă pentru circulația sângelui și pentru menținerea sănătății pielii. Cu ajutorul ei poți menține buna funcționare a sistemului nervos și poți scade nivelul de colesterol din sânge. Foarte important de spus este că această vitamină previne bolile mentale și chiar poate ajuta în tratamentul unor boli grave – cum este schizofrenia. Niacina ajută la dezvoltarea memoriei și la producerea acidului clorhidric necesar sistemului digetiv.

Prin acidul pantotenic sau vitamina B5 se stimulează metabolismul și imunitatea organismului. Acidul pantotenic ajută în procesul de vindecare și de regenerare a pielii, are rol în sinteza țesutului conjunctiv, a cartilajului și a acizilor grași, intensifică detoxifierea ficatului (ceea ce este important pentru sănătatea acestui organ). Vitamina B5 se găsește în curmale și este importantă și pentru sistemul nervos și gastro-intestinal, crește puterea de concentrare și susține performanța mentală, combate oboseala, depresia, anxietatea, ameliorează simptomele unor boli și afecțiuni. Această vitamină B5 apare și în fructul avocado și alte alimente, dar se pierde prin tratament termic, de exemplu prin fierbere sau prăjire.

Mai sunt și alte beneficii ale vitaminei B3 care trebuie amintite și anume: este importantă pentru producerea ADN-ului, creșterea nivelului de colesterol bun și reducerea nivelului de colesterol rău din sânge, menținerea sănătății glandei tiroide și a glandelor suprarenale în general, în stimularea producerii de testosteron, estrogen și progesteron (care sunt hormoni sexuali).

Curmalele sunt fructe ce au potasiu – un mineral care normalizează transferul de nutrienți prin membranele celulare. Potasiul ajută la sinteza proteinelor, crește nivelul de apă în fibrele musculare și normalizează contracția musculară. Are efect benefic asupra sistemului nervos, reglează ritmul cardiac, protejează sistemul osos, renal, muscular și cardiovascular. De asemenea aceste fructe sunt bogate în minerale, vitamine A și B care susțin imunitatea și sănătatea corpului. Curmalele sunt un desert excelent pentru oricine, au fibre dietetice care detoxifică organismul, ajută în scăderea în greutate și menținerea sănătății intestinului, conțin magneziu și fier, care combat anemia, tulburările sistemului muscular și cardiac. Mai ales magneziul este foarte important în procesele vitale, pentru inimă, mușchi și sistemul nervos.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ