Dieta cu usturoi va asigura sanatatea pe tot parcursul anului

0
214
Dieta cu usturoi, Foto: catholic.org

Usturoiul este o planta foarte utila pentru sanatatea organismului, acest lucru este cunoscut inca de pe vremea faraonilor Egiptului Antic, care il considerau un adevarat elixir al tineretii. Avand in vedere proprietatile sale antiseptice si antibacteriene foarte puternice, nu ne mira faptul ca usturoiul a ajuns sa fie folosit in multe tratamente terapeutice in scopul vindecarii a diferitelor boli si afectiuni. Exista numeroase proprietati ale usturoiului din care unele ajuta la scaderea in greutate.

Usturoiul este important pentru sanatate, Foto: rd.com

Despre dieta cu usturoi sau tratamentul traditional pe baza de usturoi am auzit inca din copilarie. Cu siguranta multi isi amintesc momentele din anii cand erau mici si la primul semn de raceala bunicile incercau sa ii hraneasca cu aceasta leguma atat de benefica pentru sanatate.

Usturoiul este renumit pentru efectul sau puternic dezinfectant.

Acesta este motivul pentru care usturoiul este recomandat in tratamentul unor boli precum sunt: holera, malaria, tuberculoza, febra tifoida, durerile de spate, ciuma, etc.

Exista multe persoane carora nu le place gustul de usturoi. Ideea insa nu este sa consume mult usturoi, ci doar unul sau doi catei pe zi. Aceasta este doza necesara eliminarii grasimilor si deseurilor din tesuturi, dar si combaterii formarii celulitei. Exista si alte avantaje extraordinare ale consumului de usturoi.

Proprietatile terapeutice ale usturoiului sunt date de continutul sau semnificativ de vitamine (B1, B2, B6, C, PP), proteine, enzime, acizi organici, uleiuri esentiale, minerale (fier, zinc, calciu, potasiu, fosfor, iod, magneziu), dar mai ales de substante anticancerigene.

  • Dieta cu usturoi, Foto: catholic.org
    Dieta cu usturoi, Foto: catholic.org

    Usturoiul ajuta in revigorarea metabolismului. In general condimentele iuti produc accelerarea metabolismului si din grupul acestora face parte si usturoiul.

  • Aceasta leguma ajuta la normalizarea functionarii multor sisteme ale organismului.
  • Are efect benefic in combaterea cancerului provocat de nitrosamine. Astfel de substante au rol de a creste cantitatea de flora intestinala in momentul cand alimentatia este bogata in produse pe baza de conservanti.
  • Usturoiul reduce inflamatia tesuturilor, elimina substantele toxice, are proprietati detoxifiante asupra intestinelor si tractului digestiv.
  • Combate infectiile gastro-intestinale, este considerat un antibiotic natural foarte bun pentru organism.
  • Ajuta la reducerea trigliceridelor din sange si la scaderea nivelului de colesterol.
  • Vindeca afectiunile ficatului, este un bun detoxifiant al acestuia.
  • Dieta cu usturoi este eficienta in combaterea parazitilor intestinali. Consumul zilnic de usturoi este bun pentru eliminarea viermilor din intestine si prevenirea ulterioara a infectiilor de acest gen.
  • Usturoiul este benefic asupra sistemului cardiovascular datorita elementelor active pe care le contine, din care cele mai importante sunt vitaminele si oligoelementele.
  • Reduce cantitatea de radicali liberi din vasele de sange.
  • Curata vasele de sange.
  • Arde caloriile, elimina fermentarea in intestine.
  • Combate acneea.
  • Creste pofta de mancare.
  • Previne ateroscleroza, combate raceala si gripa.
  • Ajuta la cresterea sistemului imunitar al organismului.

Usturoiul este mult mai eficient in stare cruda decat fiert, prajit sau conservat.

Dieta cu usturoi pentru 7 zile te ajuta sa pierzi 2-3 kg. Este eficienta pentru consolidarea sistemului imunitar si combaterea gripei in anotimpul rece.

Prima zi

  • Mic dejun: paine cu usturoi si apa cu suc de lamaie. Painea cu usturoi se realizeaza astfel: se amesteca 100 g faina de grau cu o cana de apa, un ou si un catel de usturoi maruntit. Se amesteca bine pana se omogenizeaza si se obtine un aluat framantat, apoi se coace la cuptor la 180 de grade.
  • Pranz: salata de legume, un catel de usturoi maruntit si ulei vegetal. Salata este indicat sa fie realizata din 250 g varza si un mar ras pe razatoare. Pentru a avea un gust placut se adauga putin ulei de floarea-soarelui si cateva lingurite de suc de lamaie (2-3 lingurite, dupa gust). Este bine de baut ceai de musetel pentru potolirea setei.
  • Cina: se bea ceai de menta si se mananca paine prajita din grau sau secara. Feliile de paine taiate subtire si prajite se ung cu usturoi maruntit si se acopera cu felii de rosii.

A doua zi

  • Mic dejun: se realizeaza un amestec pe baza de usturoi, mere si morcovi. Morcovii se fierb si se piseaza ca un piure, merele trebuie sa fie coapte la cuptor si apoi maruntite, iar 2-3 catei de usturoi (in functie de cat sunt de mari) taiati in bucatele mici. Toate ingredientele se amesteca bine pana se omogenizeaza, iar pentru un plus de gust se adauga putina sare.
  • Pranz: se taie marunt in cubulete foarte mici doua rosii, se adauga 1-2 catei de usturoi, se amesteca si se mananca cu paine prajita unsa cu unt.
  • Cina: se face mancarica de dovlecei cu usturoi si foarte putin ulei.

A treia zi

  • Mic dejun: se fierbe o sfecla rosie, se rade pe razatoare si se amesteca cu doi catei de usturoi, realizand o salata dietetica.
  • Pranz: supa din cartofi fierti cu doi catei de usturoi. Ceai de menta sau musetel.
  • Cina: se amesteca un mar ras pe razatoare cu un catel de usturoi si putina zeama de la o lamaie. Se bea ceai de fructe de padure (afine, zmeura, capsuni) care se realizeaza adaugand 20 g fructe la o cana de apa clocotita, timpul de infuzie fiind de 15 minute.

A patra zi

  • Mic dejun: ceai de plante medicinale cu fulgi de ovaz si un catel de usturoi.
  • Pranz: supa de legume, piure de cartofi, 1-2 catei de usturoi.
  • Cina: paine cu usturoi (reteta de mai sus) sau clatite cu usturoi (in care se adauga piure de cartofi in loc de jumatate din cantitatea de faina).

A cincea zi

  • Mic dejun: ceai de plante medicinale, 2 oua fierte si un catel de usturoi.
  • Pranz: mujdei de usturoi, salata de vinete.
  • Cina: se bea suc de fructe proaspete si se consuma ciuperci fierte amestecate cu un catel de usturoi maruntit.

A sasea zi

  • Mic dejun: 100 g fructe diferite, un mar, o canita de stafide, un catel de usturoi maruntit, doua lingurite suc de lamaie si o lingurita miere de albine.
  • Pranz: supa de usturoi preparata din 500 ml apa, diferite verdeturi si 2 catei de usturoi. Pentru potolirea setei se bea limonada de lamaie.
  • Cina: doua oua prajite si doi catei de usturoi.

A saptea zi

  • Mic dejun: salata din morcov ras, un catel de usturoi si ulei vegetal.
  • Pranz: se prajeste in ulei vegetal o sfecla fiarta cu doi catei de usturoi si se mananca cu o felie de paine alba.
  • Cina: se pune intr-un vas 100 g branza de vaci, 2 catei de usturoi maruntiti, o lingura de maioneza. Separat se amesteca o cana de lapte cu 100 g fructe maruntite in blender (mere, caise, etc). La final se amesteca toate ingredientele pana se omogenizeaza.

Dieta cu usturoi pe baza de tinctura de usturoi se foloseste timp de cateva saptamani. Se administreaza o picatura de tinctura de usturoi la un kg de greutate corporala.

Tinctura de usturoi se poate prepara acasa astfel: Se foloseste 200 g usturoi zdrobit si 200 g alcool. Se amesteca cele doua ingrediente, se lasa sa stea la macerat timp de 10 zile intr-un borcan de sticla inchis ermetic, apoi se filtreaza si se pastreaza in sticluta de culoare inchisa, la frigider.

Dieta cu usturoi are efect de intinerire si antiobezitate.

Este eficienta pentru mentinerea starii de sanatate a organismului intregul an. Se poate aplica o data la 5-6 luni si trebuie sa dureze doar cel mult 14 zile. Nutritionistii recomanda aceasta dieta cu usturoi persoanelor obeze care doresc sa aiba o greutate corporala normala. Nu trebuie sa se consume usturoi toata ziua, ci doar de doua ori pe zi. Cel mai bine este ca meniul sa fie cat mai diversificat, usturoiul sa fie amestecat cu diferite alimente: poate fi usturoi cu morvov, usturoi cu branza, etc.

Dieta cu usturoi este cunoscuta in popor pentru scaderea efectiva in greutate. In prima zi se mananca un catel de usturoi la fiecare masa. Se face acest lucru si a doua zi dar se adauga doua cuisoare, apoi a treia zi si se adauga trei cuisoare, la fel se creste numarul de cuisoare pana in a sasea zi, apoi nu se mai mananca deloc cuisoare si se scade numarul de catei de usturoi pana nu mai ramane niciunul.

Cea mai simpla dieta pe baza de usturoi presupune consumul zilnic a unui catel de usturoi la fiecare masa. El poate fi consumat in stare cruda impreuna cu mancarea sau poate fi introdus drept condiment in retetele culinare. Poate fi asociat cu sarea si alte condimente alimentare.

Dieta cu usturoi care te ajuta sa pierzi 3 kg in timp de 4 zile:

  • Mic dejun: 100 g carne alba slaba cu sos de usturoi si doua rosii proaspete. Se poate folosi carne de peste sau pui.
  • Pranz: se bea o cana de apa si se inghite 2 catei mici de usturoi. Se mananca o felie de paine integrala cu rosii si 1-2 oua fierte.
  • Cina: se mananca o cana mare de iaurt si un catel de usturoi. Nu este indicat sa se amestece in prealabil iaurtul cu usturoiul.

Preparatele care contin mult usturoi sunt contraindicate persoanelor care sufera de epilepsie si boli renale (tinctura de usturoi are efect diuretic puternic). De asemenea femeile gravide nu trebuie sa consume usturoi. Bolnavii de pancreatita, hemoroizi, gastrita cu aciditate mare a sucului gastric, sau cu ulcer gastric si duodenal nu au voie sa manance usturoi.

Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:
Citește și:  Sucul de coacaze negre, cel mai mare antioxidant natural
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.