E timpul să ai grijă de sănătatea ta! – Sfaturi pentru o viață sănătoasă

0
148

Pentru a avea succes și a te simți împlinit trebuie în primul rând să ai grijă de sănătatea ta. O stare bună de sănătate este o condiție necesară pentru implinirea altor virtuți, pentru a funcționa perfect, pentru a avea puterea mentală și emoțională de a realiza ceva. Păstrarea armoniei interioare sau a unei stări de bine la nivel mental, emoțional, fizic și spiritual, contribuie la menținerea unei stări bune de sănătate.

Un stil de viață agitat ne afectează starea de sănătate de aceea trebuie să evităm obiceiurile proaste, care ne pot împiedica să trăim până la o vârstă înaintată. Iată câteva sfaturi utile pentru a duce un stil de viață sănătos:

  • Bea 2 litri de apă în fiecare zi. Apa este importantă pentru sănătate, ajută la eliminarea toxinelor și a rezidurilor din organism, la funcționarea normală a acestuia. Când suntem deshidratați ne simțim obosiți, fără putere, avem migrene, dureri de cap, amețeli, ne enervăm ușor și fără rost.
  • Nu bea foarte multă cafea deoarece această băutură care are cofeină poate fi cauza apariției unor simptome nedorite în organism, a unor tulburări de comportament și afectivitate. Cofeina în exces poate afecta negativ inima, sistemul digestiv, rinichii, ficatul, memoria, poate crea stări de nervozitate, insomnie, oboseală, depresie, dificultăți de respirație și hipertensiune arterială.
  • Redu consumul de dulciuri, de prăjituri și înghețată. Dulciurile trebuie consumate cu moderație pentru că astfel creează o stare de plăcere în organism. Dacă se mănâncă dulciuri în exces se furnizează în organism foarte mult zahăr și crește riscul de a suferi de obezitate.
  • Ferește-te să mănânci chips-uri, produse de tip fast-food, mezeluri, pateuri, conserve și să bei sucuri acidulate și alcool deoarece toate acestea sunt alimente nesănătoase.
  • Pentru a-ți revitaliza organismul poți folosi suplimente de ginseng, aloe vera, spirulină, minerale și multivitamine.
  • Alege proteinele vegetale în loc de proteine de natură animală pentru că sunt mai sănătoase, sau alternează zilele în care consumi unele și altele. Consumă linte, mazăre, soia și fasole care au proteine vegetale și alți nutrienți importanți pentru sănătatea organismului. Redu consumul de carne și crește porția de legume și fructe proaspete.
  • Pentru a avea o stare de bună dispoziție alege alimentele ce conțin triptofan (care este un precursor al serotoninei). Astfel poți mânca mai des semințe de dovleac și semințe de floarea-soarelui, migdale, alune și nuci.
  • Carnea de pește este o alegere bună pentru sănătatea ta deoarece are acizi grași Omega-3 care previn ateroscleroza, hipertensiunea arterială, scad riscul de accident vascular cerebral și infarct miocardic. Cercetătorii au ajuns la concluzia că peștele are puține calorii și conține substanțe ce ajută în prevenirea bolilor degenerative nervoase (cum este de exemplu boala Alzheimer).
  • Alungă stresul, depresia și anxietatea făcând mișcare zinică sau sport. Specialiștii în domeniul sănătății recomandă să facem mișcare timp de cel puțin 30 minute în fiecare zi sau măcar de trei ori pe săptămână. Acest lucru ajută la îmbunătățirea sănătății deoarece sunt eliminate toxinele din organism, este oxigenat creierul, crește imunitatea și scade riscul de a dezvolta boli de inimă. Pentru a te simți bine poți alege chiar tu ce tip de exerciții fizice să faci. Poți alerga într-un ritm care te face să fii relaxat, poți merge pe bicicletă, poți face plimbări lungi pe jos când ai timp liber, te poți antrena cu bicicleta ergonomică zilnic sau poți face orice sport îți creează o stare bună de spirit – înot, fitness, dans, tenis și altele.
  • Fă baie cu sare de mare sau folosește uleiuri esențiale pentru a-ți îmbunătăți starea de sănătate psihică, pentru a scăpa de stres, oboseală, stări de nervi și energia negativă din corp. Dizolvă măcar 100 g sare de mare în apă caldă și stai cu picioarele sau chiar cu tot corpul. Sarea de mare este sănătoasă și benefică pentru organism, ameliorează durerile de artrită, echilibrează pH-ul din sânge, elimină toxinele, reduce inflamațiile, scade hipertensiunea arterială, îmbunătățește metabolismul, absorbția de oxigen în celule, starea vaselor sangvine, crește imunitatea.
  • Bucură-te de natură, mergi la pădure, la munte sau într-un loc unde este aer proaspăt. Deschide fereastra în fiecare dimineață și stai câteva minute la soare. Dacă ai posibilitatea să stai la casă, lucrează câteva ore în grădină deoarece poate fi relaxant pentru tine. Aerisește casa în fiecare zi, dimineața și seara, astfel vei dormi mai bine.
  • Odihna este foarte importantă pentru organism, la fel ca mișcarea zilnică. Este necesar ca organismul să se refacă pentru a intra în bioritmul său normal.
  • Râzi mai des, râzi chiar de propriile prostii pe care le faci, deoarece astfel scapi de stres, depresie, anxietate, insomnie. Concentrează-te pe ceea ce îți place cu adevărat pentru că astfel poți avea rezultate în lucrul respectiv, poți fi entuziasmat, bucuros și chiar fericit. Gândurile ne definesc, dacă sunt pozitive ne fac să ne simțim încrezători, frumoși, dinamici, sănătoși, plini de energie. Dacă dăm atenție prea mult unor lucruri neînsemnate ajungem să ne îngrijorăm și să ne fie frică și astfel pierdem farmecul vieții.

Sănătatea este cea mai importantă în viața ta deoarece îți permite să faci orice, să realizezi ceea ce este important pentru tine. Pentru a-ți atinge obiectivele ai nevoie de un program bine pus la punct, de un echilibru între activitate și odihnă, de un stil de viață sănătos. Ai grijă în mod constant de sănătatea ta!

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ