Cum să prevenim răcelile și să ne îmbunătățim imunitatea în sezonul rece?

0
53

A sosit acea perioadă a anului când este frig și riscul de îmbolnăvire crește. O dietă sănătoasă vă poate ajuta să aveți un sistem imunitar mai puternic, asta înseamnă să consumați suficiente fructe, legume, cereale integrale, leguminoase, proteine și grăsimi sănătoase. Pentru a preveni răceala, puteți folosi vitamine și ceai de usturoi. Această băutură se prepară rapid acasă și are efect benefic asupra sănătății organismului. Cum putem preveni răceala și alte boli care apar în mod frecvent iarna?

Navigare rapidă în articol: 

  1. Vitamine care întăresc imunitatea
  2. Ceaiul de usturoi

1. Vitamine care întăresc imunitatea

Vitamina C

Acest nutrient este foarte important în susținerea imunității organismului. Vitamina C ajută în prevenirea răcelii și are multe efecte asupra sănătății organismului:

  • Are acțiune antioxidantă puternică, reduce oboseala, procesul de îmbătrânire prematură a organismului și efectul nociv al radicalilor liberi
  • Ajută la funcționarea normală a globulelor albe din sânge, care combat virusurile și bacteriile
  • Este indicată oamenilor care fumează, pentru că aceștia pot avea un deficit de vitamine din cauza viciului și asta le reduce imunitatea
  • Previne îmbolnăvirea organismului, crește rezistența acestuia la virusuri
  • Are efect energizant asupra limfocitelor – celule albe din sânge
  • Ajută la producerea de colagen, care este important pentru membranele mucoase și piele; în acest fel scade riscul de părtrudere a agenților patogeni prin piele în organism.

Vitaminele B

Vitaminele din grupul B îmbunătășesc rezistența organismului și imunitatea.

De exemplu, vitamina B6 (sau piridoxina) oferă numeroase beneficii:

  • Ajută în metabolismul lipidelor și proteinelor
  • Previne depresia, acneea, hipertensiunea arterială
  • Ajută la eliminarea toxinelor din organism
  • Susține formarea de globule roșii
  • Suține sistemul nervos, ajută la biosinteza serotoninei, ce are rol în funcționarea creierului
  • Favorizează sinteza unor neurotransmițători – melatonină, adrenalină, noradrenalină
  • Crește imunitatea organismului.

Vitamina B6 se găsește în banane, cartofi, legume verzi, ton, somon, carne de pui, ficat, ouă, nuci, alune, soia, orez brun, usturoi, ardei gras, cereale, varză, conopidă, morcovi, pepene, ghimbir, ananas, țelină.

Aportul de vitamina B6 la adulți este de 1,5 mg/zi.

Vitamina B1 este importantă pentru sănătate. Se spune că deficitul de vitamina B1 în corp provoacă boli care sunt asociate cu tulburări neurologice. Există studii care sugerează că lipsa de vitamina B1 în organism reduce funcția de apărare a organsimului și în consecință va crește riscul de boli infecțioase.

Acidul folic

Și acidul folic crește imunitatea, influențează proliferarea celulelor care apără organismul. Dacă acidul folic este deficitar, atunci anumite celule ale sistemului imunitar dispar și mucoasa intestinală se poate inflama; asta poate crește riscul de boli autoimune, spun cercetătorii.

Acidul folic oferă și alte beneficii:

  • Ajută la sinteza proteinelor și eritrocitelor
  • Ajută la dezvoltarea normală a organismului
  • Are rol în sinteza ADN-ului
  • Este esențial pentru dezvoltarea și funcționarea creierului, îmbunătățește memoria și funcțiile cognitive
  • Scade riscul de boală Alzheimer
  • Previne defectele congenitale, este recomandat femeilor însărcinate
  • Reduce riscul de boli circulatorii, boli cardiace, hipertensiunea arterială
  • Scade riscul de osteoporoză, ateroscleroză
  • Contribuie la formarea globulelor roșii de sânge
  • Ajută la buna funcționare a globulelor albe și la creșterea imunității.

Principalele alimente care conțin acid folic sunt: ficat, mazăre, sparanghel, drojdia de bere, varză, porumb dulce, arahide, rădăcinoase, vegetale cu frunze verzi.

Vitamina E

Pentru susținerea sistemului imunitar este importantă și vitamina E, care apare în citrice, roșii, spanac, broccoli, alge, ulei de măsline, arahide, migdale, alune de pădure, avocado, germeni de grâu, urzică, ulei de soia, cartofi dulci, semințe de secară, ulei de susan, ulei de palmier, frunze de păpădie, mure, cereale integrale, rădăcinoase, semințe de in.

Citește și:  Cele mai simple exercitii pentru un abdomen perfect

Vitamina E are proprietăți antioxidante, scade riscul de boli degenerative, de cancer și boli de inimă, lărgește vasele de sânge și previne formarea cheagurilor de sânge.

Vitamina E crește memoria, puterea de concentrare, previne bolile cardiovasculare, stimulează absorbția grăsimilor nesaturate, reduce nivelul de colesterol și trigliceride din sânge.

Prin folosirea de suplimente de vitamina E se combate oboseala, stresul, crampele musculare, hipertensiunea arterială, se scade riscul de anemie și boli degenerative.

2. Ceaiul de usturoi

Usturoiul conține vitamine (A, B1, B2, C), îmbunătățește circulația sângelui și rezistența organismului. Usturoiul are și alte efecte pozitive asupra sănătății organismului:

  • Este revigorant, oferă energie și vitalitate
  • Curăță organismul de toxine, are efect bun asupra digestiei
  • Prin efectul antioxidant, usturoiul protejează organismul împotriva bolilor degenerative
  • Reduce teniunea arterială, previne atacul cerebral și cardiac
  • Restabilește producția de bacterii benefice din stomac
  • Stimulează circulația sanguină, calmează crampele musculare
  • Reduce nivelul de colesterol din sânge
  • Este un bun remediu pentru candidoza ce apare după consumul de antibiotice.

Prin folosirea ceaiului de usturoi puteți lupta împotriva gripei și răcelii, datorită unor componente ale acestuia, care opresc procesul de reproducere a virusurilor și bacteriilor: vitamine, fitoncide, alicină. Potrivit studiilor realizate de cercetători, alicina are efect bacteriostatic puternic și poate ajuta în eliminarea infecțiilor din organism.

Ceaiul de usturoi crește imunitatea orgasimului și previne îmbolnăvirea organsimului în sezonul rece.

Beneficii ale ceaiului de usturoi:

  • Previne bolile respiratorii, răceala și virozele
  • Ajută la vindecarea sinusurilor congestionate
  • Ameliorează durerile de gât
  • Ajută la scăderea nivelului de zahăr dn sânge și la stimularea insulinei
  • Are efect antiseptic
  • Ajută în tratamentul bronșitei, tusei, febrei de fân, gripei
  • Combate tulburările digestive, flatulența
  • Are proprietăți antioxidante, antiparazitare, antibacteriene, antivirale.

Iată câteva rețete de ceai de usturoi:

Ceai de usturoi simplu

Se folosesc următoarele ingrediente: 3 căței de usturoi și 250 ml apă.

Se prepară astfel:

  • Se curăță usturoiul și se taie mărunt
  • Se fierbe apa, se adaugă usturoiul și se lasă la infuzat 7 minute
  • Se strecoară ceaiul și se bea cald.

Ceai de usturoi cu lămâie

Se folosesc următoarele ingrediente: 6 căței de usturoi, o lămâie și un litru apă.

Se prepară astfel:

  • Se curăță usturoiul și se taie mărunt
  • Se fierbe apa
  • Se adaugă usturoiul și se dă un clocot
  • Se strecoară și se adaugă zeama de lămâie
  • Se bea cald.

Ceai de usturoi cu ghimbir

Se folosesc următoarele ingrediente: 2 căței de usturoi, 2-3 felii de rădăcină de ghimbir, 250 ml apă.

Se prepară astfel:

  • Se curăță usturoiul și se taie mărunt
  • Se fierbe apa într-un ibric
  • Se adaugă usturoiul și ghimbrul și se lasă la infuzat câteva minute
  • Se strecoară și se bea cald.

La aceste ceaiuri se poate adăuga și puțină miere, pentru un gust mai dulce. Mierea se adaugă în ceai atunci când acesta s-a răcit, pentru a nu-și pierde proprietățile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.