Exerciții simple care alungă oboseala ochilor

0
185

Stresul, somnul insuficient, vârsta, lipsa de vitamine și minerale, dereglările hormonale, munca la calculator și dietele severe de pierdere în greutate sunt doar câteva cauze ale oboselii ochilor și apariției cearcănelor. Vederea poate fi afectată și de radiațiile ultraviolete, de lumina prea puternică, lipsa somnului, anumite afecțiuni și boli cronice, probleme de inimă sau de rinichi și altele. Pentru îmbunătățirea vederii se recomandă un tratament corespunzător pentru restabilirea sănătății (dacă există vreo suferință, afecțiune sau boală) dar și exerciții simple pentru ochi.

Dacă te simți obosit ține ochii închiși, acoperindu-i cu palmele timp de câteva secunde și vei constata că te vei simți mai bine. Acest exercițiu îmbunătățește circulația sângelui în zona ochilor și relaxează mușchii oculari.

Uită-te în oglindă și apasă ușor cu degetele asupra tâmplelor timp de 2 secunde, repetând exercițiul de 5 ori. Apasă cu degetele mâinilor întâi pe linia uneia dintre tâmple și apoi asupra celeilalte. Acest exercițiu are efect benefic asupra ochilor.

Masajul zonei de deasupra sprâncenelor este bun pentru ochi și pentru ridurile de pe frunte, stimulează circulația sângelui, relaxează mușchii și îmbunătățește tonusul muscular din acea regiune. Trebuie să apeși cu degetele deasupra sprâncenelor timp de 3-4 secunde, direcționând mișcarea ușor în sus.

Pentru a-ți îmbunătăți vederea trebuie să închizi puțin ochii apoi să miști globul ocular în sus și în jos, pe verticală. Acest exercițiu se face încet și se repetă de 10 ori. Pentru vedere este indicat să realizezi și un exercițiu de mișcare a globilor oculari spre colțurile ochilor, spre stânga și spre dreapta.

Un alt exercițiu simplu este acela prin care trebuie să închizi un ochi și apoi celălalt timp de 2-3 secunde, ca și cum ai face cu ochiul cuiva.

Închide ochii și roagă pe cineva apropiat să îți apese ușor cu palmele peste ochi (vezi foto de mai sus). Prin acest masaj simplu vei vedea că te vei simți mai bine, că vei avea ochii mai odihniți.

Clipește din ochi, închide-i și deschide-i ușor, puțin apăsat. Aceste exercițiu se face de foarte multe ori, îmbunătățește circulația sângelui la ochi. Realizează o mișcare circulară a globilor oculari, întâi în sensul acelor de ceasornic și apoi în sens invers. Pune degetul arătător de la mâna dreaptă pe vârful nasului și uită-te la vârful degetului, astfel vei privi oblic și vei realiza un alt exercițiu benefic pentru ochi.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ