Lipsa de somn – Cea mai mare problemă a ochilor umflați dimineața

0
258

După o noapte de insomnie nu mai arătam fresh. Avem ochii umflați, fața palidă, cearcăne, iar în plus se formează și așa numitele ,,pungi sub ochi”. Lipsa somnului își pune amprenta asupra chipului, dar mai ales ochii arată obosiți, umflați, apare senzația de ,,nisip în ochi” și dorința de a-i închide și de a dormi.

Somn odihnitor, Foto: hungryforchange.tv
Somn odihnitor, Foto: hungryforchange.tv

Ochii pot fi umflați și din cauza altor factori, a unor alergii (acarieni, polen, păr de animale), a unor boli (ex. conjunctivita), a utilizării unor produse cosmetice necorespunzătoare pentru ochi, a folosirii unor medicamente care dau efecte secundare, etc. În ceea ce privește somnul, acesta este foarte important pentru aspectul ochilor. Nu degeaba se spune că este bine să ne facem somnul de frumusețe, să dormim intens și liniștiți. Doar așa vom arăta bine, vom avea o expresie plăcută, un chip relaxat, proaspăt și sănătos, nu ne vom speria de cearcănele din jurul ochilor sau de chipul obosit atunci când ne vom uita în oglindă.

Efectele insomniei asupra chipului, Foto: sinussurgeryprocedure.com
Efectele insomniei asupra chipului, Foto: sinussurgeryprocedure.com

Somnul este plăcut și este foarte important pentru frumusețea ochilor. În plus, este mai bine să dormi decât să pierzi timpul fără rost. Prin respectarea orelor de somn ne odihnim organismul, ne refacem energia de care avem nevoie în timpul zilei. Calitatea somnului contează deoarece dacă dormim rău și insuficient putem avea dificultăți de concentrare în ziua care urmează.

Ochii arată odihniți, luminoși dacă somnul este liniștit și suficient. Petele întunecate de la ochi dispar și astfel, dacă somnul este odihnitor, putem scăpa de cearcăne. Somnul din timpul zilei nu este la fel cu cel din timpul nopții. Spunem aceasta deoarece somnul la ore potrivite noaptea este mult mai odihnitor decât cel de după-amiază, ajută în combaterea ridurilor, la eliberarea hormonului somatotropină de către glanda pituitară, hormon care stimulează arderea grăsimilor, procesele metabolice, creșterea masei musculare.

Lipsa de somn dar și statul ore în șir la calculator poate provoca umflarea pleoapelor. Ideal este să dormi 7 ore pe noapte pentru a fi odihnit. Între durata somnului și umflarea ochilor există o legătură. Somnul insuficient face ca ochii să fie umflați și obosiți. Somnul la ore potrivite, devreme, nu mai târziu de orele 22-23 poate face oamenii mai fericiți. Acest lucru a fost demonstrat de cercetători și chiar este adevărat că somnul are efect bun asupra stării emoționale a oamenilor. Dacă dormi bine și suficient arăți mai fresh, ești mai vesel, mai plin de energie, nu mai suferi de anxietate care duce la depresie și alte tulburări psihice.

Fumatul creste riscul de a dezvolta cancer sau orice alta boala de inima, Foto: healthypattern.com
Fumatul crește riscul de a dezvolta cancer sau orice altă boală de inimă, Foto: healthypattern.com

Stresul, depresia, fumul de țigară sunt mari dușmani ai frumuseții. Stările de stres și depresie duc la formarea pungilor sub ochi. Fumul de țigară afectează de asemenea ochii, provoacă iritarea și umflarea acestora. Anumite medicamente pot afecta aspectul ochilor deoarece contribuie la retenția de lichide în organism și la formarea edemului.

Pentru ameliorarea aspectului de ochi umflați este indicat să se spele fața cu apă rece. De asemenea aplicarea de comprese reci, sau cu mici cuburi de gheață realizate din infuzie din plante medicinale în regiunea ochilor poate fi un bun tratament pentru oboseala și aspectul umflat al pleoapelor. Aplicarea de felii de castravete proaspăt pe pleoape are efect de reducere a edemului acestora.

Somnul perfect
Somnul perfect

Pentru a avea un somn odihnitor este bine să vă creați o atmosferă plăcută, întunecată, liniștită, confortabilă în dormitor înainte de a merge la somn. Puteți să ascultați o muzică relaxantă sau să citiți câteva pagini dintr-o carte. Trebuie evitat zgomotul, lumina puternică și temperatura prea scăzută sau prea ridicată. Nu este bine să se bea alcool și să se fumeze înainte de a dormi. O baie caldă este de ajutor în relaxarea corpului. Nu serviți cina foarte târziu și nu consumați produse care au cofeină. Trebuie evitate în general alimentele și băuturile care conțin energizante. Există și medicamente care pot afecta somnul și provoca insomnie, și acestea trebuie evitate. Înainte de culcare nu se consumă alimente grele și nici nu se beau multe lichide. Nu folosiți somnifere pentru că acestea pot da dependență. Mai bine este să se bea un ceai de tei sau o cană cu lapte cald, care ajută în combaterea insomniei.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ