Ca nu exista indeajuns de multe piste special amenajate pentru biciclisti stim cu totii, dar ca mersul pe bicicleta va deveni, peste ani, singura modalitate prin care vom putem ajunge la destinatia dorita putini dintre noi stim, ori realizam, indeosebi din cauza faptului ca resursele de petrol sunt tot mai putine, sa nu mai mentionam de gradul crescut de poluare din marile orase. Si totusi, autoturismele ocupa strazile intregului mapamond, cercetatorii estimand ca mersul pe bicicleta va ajunge sa fie singura modalitate de transport abia peste 100 de ani, estimare care, raportata la prezent, se justifica prin nepasarea autoritatilor, dar si a soferilor, vizavi de biciclisti si, in general, fata de mersul pe bicicleta.
Stim foarte bine ca, din nefericire, mersul pe bicicleta, chiar daca este o activitate pe cat de sanatoasa, pe atat de prielnica buzunarelor noastre dar si mediului inconjurator, este privit drept o moarte lenta, anuntata, o moarte cu doua roti. Iar cazurile tragice ne servesc drept exemple in acest sens, mai ales daca ne referim la accidentele fatale intamplate ca urmare a inconstientei, atat a soferilor de autoturisme, cat si a biciclistilor. E drept, pe de alta parte, ca nu exista nici o educatie potrivita in acest sens, oamenii nu au deprins, ca-n cazul conducerii unui autovehicul, ceea ce ar trebui sa respecte atunci cand merg pe bicicleta.
Apoi, autoritatile stau cu mainile-n san, parca indiferente, unele persoane publice apeland la mersul pe bicicleta numai in zilele cheie, cand ar trebui sa se promoveze mersul pe bicicleta si nu numai. Dar, din nefericire pentru oamenii simpli si spre deosebire de demnitari, mersul pe bicicleta nu este insotit de SPP sau de alte servicii, prin urmare, viata biciclistilor atarna de un fir de ata, mai ales in orasele aglomerate, Bucuresti ocupand un loc fruntas, cand vine vorba de inconstienta si lipsa pistelor.
Si chiar daca exista piste, mersul pe bicicleta devine imposibil, intrucat intotdeauna se vor gasi bolizii unor oameni cu camasa umflata sa ocupe si trotuarul si bucatile care au mai ramas din pistele pentru biciclete. Si in acest sens, exemplele nu lipsesc, ba dimpotriva, sunt atat de multe incat ne este aproape imposibil sa nu ne intrebam ce fac autoritatile, ce face Politia, pe langa faptul ca sta la panda, sa vaneze autoturismele care depasesc viteza legala cu 10 km/h.
Dar totusi, mersul pe bicicleta este foarte sanatos pentru organismul nostru, ne tonifica muschii, intr-o singura ora, peste 500 de calorii fiind arse. Ba mai mult decat atat, mersul pe bicicleta ne intareste sistemul imunitar, intreg organismul, ne ajuta sa rezistam stresului si muncii indelungate, cu alte cuvinte, ne face mult mai rezistenti.
Plus, corpul nostru va resimti mult mai usor oboseala, iar muschii vor fi mai oxigenati. Totodata, si riscul afectiunilor scade, de pilda, nivelul colesterolului scade considerabil, la fel ca si tensiunea arteriala. Cu toate acestea, mersul pe bicicleta trebuie sa fie o activitate frumoasa, si nu trebuie sa ne fortam corpul in niciun chip. Si pozitia pe bicicleta trebuie sa fie adecvata, ritmul de asemenea, trebuind sa existe o coerenta in miscari, o fluiditate si un ritm regulat in pedalare.
In acest fel, nu ne vom suprasolicita din punct de vedere fizic organismul si nici muschii ori incheieturile. Daca, spre exemplu, alegem mersul pe bicicleta inainte si dupa birou, adica dupa un job de birou, care si asa este solicitant, stresant si foarte obositor, ne vom ajuta organismul sa reziste acestor factori neprielnici, il vom face mai rezistent si mai pregatit. De asemenea, ne vom putea odihni si mai bine, fara sa mai resimtim oboseala atat de intens. Si sa fim sinceri: mersul pe bicicleta inseamna sanatate si un timp castigat, ajungand mult mai repede la serviciu cu bicicleta.
Cu toate acestea, daca ne este teama de aglomeratia marilor orase, ne este frica sa mergem pe bicicleta din cauza inconstientei soferilor auto, dupa ce ajungem acasa, ne putem lua bicicleta si sa incepem sa mergem pe ea pe strazile laturalnice, in zonele linistite. Pe langa faptul ca ne vom relaxa, ne putem si distra; ba chiar, mai putem invita si alti prieteni, cu care putem forma cateva jocuri, sau daca stapanim bine mersul pe bicicleta, putem face intreceri scurte, doar ca va trebui sa ne asiguram ca nu exista copii in zone sau circulatia este insignifianta.
Si la cumparaturi ne putem duce cu bicicleta: vom economisi si bani, ne vom mentine si in forma, astfel ca, probleme de gen vor disparea cu timpul, nemaiavand niciun motiv pentru care sa ne facem griji. De pilda, daca mergem in fiecare zi 5-10 kilometri cu bicicleta, vom capata senzatia ca ajutam comunitatea, dar nu numai, ca ne ajutam, pana la urma, si bugetul personal. Si starea mentala se va schimba, de fapt, se va imbunatati considerabil. Chiar si asa, sa nu uitam ca mersul pe bicicleta trebuie sa fie, inainte de toate, pentru noi, mai cu seama, pentru a ne face pe noi insine sa ne simtim mai bine si mai impacati cu propriile ganduri si cu propriul organism.