De ce este sănătos să facem aerobic?

0
50

A face aerobic inseamna a face de fapt o serie de miscari si exercitii care au ca scop dezvoltarea tuturor grupelor de muschi. Pentru ca a face miscare cel putin 30 de minute pe zi, este unul dintre lucrurile simple pe care le putem pune in aplicare pentru sanatatea noastra, acest gen de exercitiu fizic fiind la indemana tuturor.

Numele pe care l-a primit este legat de principiul care sta la baza proceselor ce au loc in timp ce este efectuat. Plamanii sunt fortati pentru a sustine efortul depus de corp sa foloseasca mai mult oxigen. Iar numele acestui sport tocmai asta inseamna “cu oxigen, in prezenta oxigenului”.

Aerobicul este potrivit pentru orice varsta.

Se poate face in orice loc in care ne aflam. Nu contrange pe cei care il practica sa fie prezenti intr-o sala special amenajata, asa cum este in cazul fitnessului. Pentru a face aerobic poti sa alegi chiar si propria sufragerie, nu e nevoie de un antrenor personal pentru ca exercitiile sunt simple, usor de memorat si desigur pot fi gasite pe diverse site-uri de profil sau pe suporturi media cum sunt CD-urile sau DVD-urile. In plus, e imposibil sa te plictisesti pentru ca acest gen de exercitii sunt insotite de muzica antrenanta care sa faca efortul fizic pe care trebuie sa il depui sa para mai usor. Se poate face individual, dar si in grup, acest lucru fiind de asemenea un plus si un motiv pentru care este popular.

A face aerobic nu este doar un moft asa cum poate fi privit uneori.

Este mai degraba un mod extrem de simplu de mentinere in forma si de a pierde din greutate daca este practicat in mod constant. Se intelege prin acest lucru ca este de preferat sa se faca sedinte de 20-30 de minute, de cel putin de trei ori pe saptamana. Medicii recomanda acest gen de exercitii deoarece pune in miscare inima, imbunatatind astfel ritmul cardiac, ajutand sa respiri corect si asadar sanatos. Dar nu doar pentru corp este un ajutor, ci si pentru psihic. Studiile arata ca cei ce parasesc o sala de aerobic sunt mult mai relaxati, pentru ca reusesc prin miscare sa se detensioneze. Acest lucru poate fi explicat chiar si din punct de vedere medical. Prin miscarile pe care le presupun exercitiile este stimulata secretia de endorfina. Aceasta substanta chimica este produsa de creier si este cea care contribuie la reducerea stresului, imbunatatind starea de spirit si sistemul imunitar.

De asemenea, pentru ca pune inima la treaba, acest tip de exercitii este recomandat inca o data de medici pentru cei care doresc sa previna afectiunile cardiovasculare. Asta se intampla pentru ca inima este in definitiv tot un muschi si cu cat este mai intens stimulat poate pompa eficient o cantitate de sange necesara organismului. Astfel, sunt arse si gasimile ce pot ingreuna activitatea inimii, se reduce riscul de a face diabet , osteoporoza sau arterita. Nu in ultimul rand, vasele de sange numite capilare isi vor mari volumul in urma efortului depus in sedintele de aerobic, ajutand astfel la o mai buna circulatie periferica. Desi poate ca este greu de crezut, dar astfel de sedinte pot ajuta si atunci cand vine vorba de raceli sau gripa. Cei ce practica acest sport se imbolnavesc mai greu si nu in ultimul rand isi cresc imunitatea la diverse alte boli. De asemenea, va creste rezistenta organismului la efort fizic, ligamentele vor fi intarite la fel ca si sitemul osos. Pe termen lung este prevenita pierderea mobilitatii, lucru care se intampla o data cu inaintarea in varsta.

Citește și:  Află cum poți să ai oase puternice toată viața

Asadar beneficiile sunt nenumarate si extrem de importante, bineinteles cele pe termen lung. De mentionat este si faptul ca nu doar exerciitiile pe care le facem in sala sau acasa cu muzica sunt considerate a fi exercitii de aerobic, ci si alte tipuri de sporturi se incadreaza in aceasta categorie. Spre exemplu dansul, plimbarile, inotul, ciclismul, jogging-ul, urcatul pe scari. Fiecare dintre aceste ultime modalitati de a face miscare este la indemana fiecaruia.

Se poate alege mersul pe jos in loc sa fie luat un mijloc de transport in comun, se poate urca pe scari si nu lua liftul. Daca se alege astfel sa se faca miscare si nu se alege gimnastica aerobica trebuie sa se acorde atentie unor sfaturi pentru ca aceste exercitii sa dea rezultatele asteptate. Asadar, este important sa se mearga macar o jumatate de ora pe jos, de preferat fiind o ora, daca se creste intensitatea se ard mai multe calorii, daca sunt zone cu pante ce au o inclinatie mai mare de 30 de grade, de asemenea se ard mai multe calorii.

Fie ca se alege mersul pe jos, fie ca se alege sa se faca aerobic intr-o sala cu un antrenor personal, cert este ca astfel de exercitii pot sa ne scuteasca de multe probleme de sanatate si ne ajuta atunci cand vrem sa fim in forma si bine dispusi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.