Sfaturi utile pentru a nu te deshidrata

0
56

Nevoia de apă a organismului este de 2-2,5 l la un adult timp de 24 ore. Necesarul de apă se acoperă prin diferite lichide și alimente. Scăderea aportul de lichide și de săruri minerale duce la deteriorarea stării de sănătate și chiar la stări patologice grave. În concluzie, deshidratarea te face bolnav. Există numeroase boli care se pot agrava din cauza deshidratării: obezitatea, diabetul, ulcerul gastric, scleroza multiplă, boala Alzheimer, cancerul, artrita reumatoidă, bolile de inimă. În plus, deshidratarea duce la apariția durerii, deoarece creierul sesizează deficitul de apă și activează histamina, un neurotransmițător care are rol în reglarea cantității de apă în circulație. În urma acestor mecanisme de reglare, persoanele afectate de deficitul de apă pot spune că suferă de nevralgie, migrenă, fibromialgie, indigestie, dureri în partea superioară a spatelui. Chiar și o mică pierdere de apă din organism ne afectează negativ starea de spirit, performanțele corpului și funcțiile cognitive.

Deshidratarea organismului, Foto: hidrateh2o.com

Legumele și fructele au multă apă, trebuie să facă parte din alimentația zilnică. Dacă nu obișnuiești să consumi multe fructe și legume, atunci trebuie să bei o cantitate mai mare de apă pentru a fi bine hidratat. Femeile trebuie să bea mai multă apă în timpul menstruației deoarece pierd mult sânge și se simt mai epuizate. Persoanele care suferă de diabet au un risc crescut de deshidratare, deoarece organismul vrea să scape de exccesul de zahăr și produce o cantitate mai mare de urină. Astfel de pacienți trebuie să bea multă apă pentru a compensa pierderea de lichide datorate bolii. Femeile care alăptează pierd multe săruri minerale, proteine și lichide din organism, ele trebuie să se hidrateze corect. Stresul afectează negativ organsimul, crește și riscul de deshidratare. Când o persoană este stresată, glandele sale suprarenale produc hormoni de stres. Din cauza stresului rinichii nu mai produc destul aldosteron (care reglează nivelul de electroliți din corp), acest lucru duce la deshidratare.

Citește și:  Descoperă beneficiile alergatului in aer liber pentru sănătate

În timpul exercițiilor fizice trebuie să te hidratezi corect. Deshidratrea poate compromite performanțele sportive dar mai ales sănătatea. Pierderea a 2% din greutatea corporală poate fi provocată de lichide și poate afecta în cele din urmă funcționarea minții. Dacă faci sport și vezi că ai performanțe reduse, nu transpiri suficient, simți că ai crampe musculare, spasme și senzație de sete, este clar că nu ești hidratat suficient.

Pierderea de lichide și de electroliți este mai mare în timpul exercițiilor fizice. Acest lucru se datorează efortului, respirației și transpirației. Electroliții sunt minerale din sânge care au rol important în menținerea echilibrului hidric și funcțiilor din organism, a ritmului cardiac și contracțiilor mușchilor. Cei mai importanți electroliți sunt: magneziu, potasiu, calciu, sodiu, bicarbonat, fosfat.

Una din cele mai comune afecțiuni provocate de concentrația anormal de mică de sodiu se numește hiponatremia. Acesta se manifestă prin stări de somnolență, greață, vărsături, dureri de cap, umflarea creierului, slăbiciune musculară, confuzie. Cei care practică sporturi pot suferi de această afecțiune deoarece transpiră foarte mult, intens și nu își asigură necesarul de sodiu în organism. Pentru a preveni această afecțiune, sportivii nu se hidratează excesiv înainte de competitii.

Specialiștii recomandă să se bea o jumătate de cană de apă la 20 de minute de antrenament. După terminarea exercițiilor fizice este bine să se bea 500 ml apă. Înainte cu 4 ore de începerea exercițiilor trebuie să se bea 5 ml apă/1 kg greutate corporală, astfel realizând o hidratare corectă a organismului.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.