10 motive pentru care să mănânci mai multe leguminoase

0
341

Leguminoasele au proprietăți nutritive deosebite pentru organism și trebuie introduse în alimentația zilnică. Dintre acestea fac parte: mazărea, bobul, lintea, fasolea, năutul, schinduful și altele. Majoritatea oamenilor preferă cartofii și pastele făinoase dar, dacă am ține cont de nutrienții oferiți de leguminoase, cu siguranță le-am oferi un loc principal în dieta noastră.

1.Leguminoasele sunt o sursă foarte bună de proteine

Vegetalele de acest fel sunt bogate în proteine și nu conțin grăsimi și colesterol. Organismul are nevoie de o alimentație echilibrată și aceasta înseamnă să fie alcătuită nu doar din minerale și vitamine, ci și din proteine. Proteinele vegetale ajută la:

  • regenerarea celulelor și refacerea țesuturilor organismului
  • au rol în metabolismul celular
  • sunt implicate într-o serie de procese vitale în organism
  • furnizează energie în corp
  • ajută la dezvoltarea masei musculare
  • consolidează sistemul imunitar al organismului.
  1. Oferă mai multă energie

Leguminoasele conțin fier – un oligoelement care poate ajuta organismul să aibă mai multă energie și combate oboseala. Lintea, fasolea și mazărea conțin fier și trebuie consumate cât mai des. Fierul este important pentru organism deoarece:

  • normalizează funcția glandei tiroide
  • ajută la formarea sângelui
  • are rol în metabolismul celular
  • are rol în eliminarea toxinelor din organism
  • îmbunătățește aspectul pielii, părului și a unghiilor
  • previne și combate anemia.
  1. Conțin fibre

Leguminoasele au fibre dietetice care ajută la stimularea activității intestinale, la eliminarea toxinelor din organism, la îmbunătățirea activității colonului și la protejarea corpului de boli și infecții.

  1. Ajută în combaterea stresului

Prin conținutul de magneziu, leguminoasele pot fi utile în combaterea stresului și a depresiei. Magneziul poate fi asimilat cu dificultate în organism dacă alimentația zilnică conține prea multe grăsimi. Rolul magneziului în organism este deosebit la fel ca și cel al fierului și calciului, de aceea trebuie să avem grijă să nu avem o deficiență de acest mineral în corp. De obicei consumul excesiv de cafea, alcool, conserve, produse de tip fast-food și ceai concentrat pot contribui la eliminarea magneziului din organism. Pentru a oferi necesarul de magneziu organismului trebuie să mâncăm mai multe leguminoase deoarece astfel se menține sănătatea sistemului nervos, muscular și osos, se ajută organismul să facă față mai bine la stres și la depresie, să prevină bolile de inimă și să funcționeze mai bine.

Fasolea

  1. Au glucide complexe

Fasolea este o sursă foarte bună de glucide complexe (care oferă energie și apar în alimente ce au multe fibre). De asemenea alte leguminoase care conțin glucide sunt: năutul, mazărea și lintea. Cele mai ușor digerabile sunt glucidele din cereale, cartofi, struguri, fructe uscate, leguminoase uscate.

  1. Sunt bine tolerate de organism

Leguminoasele trebuie înmuiate bine în apă câteva ore înainte de a fi folosite la gătit, trebuie fierte mult timp, trebuie combinate cu alte legume – broccoli, conopidă și varză – pentru a fi ușor digestibile. Astfel de alimente au proprietăți nutritive excelente, dar la unele persoane pot cauza tulburări digestive dacă nu sunt gătite în mod corespunzător, cum am explicat mai sus. Dacă organismul se obișnuiește treptat cu leguminoasele, dacă acestea sunt introduse în dietă în cantitate mică mai ales în primele zile, atunci nu vor mai apărea simptome de balonare sau flatulență.

Bobul

  1. Sunt o sursă de vitamine și minerale

Leguminoasele conțin vitamine din complexul B (care ajută în prevenirea bolilor cardiovasculare, regenerarea celulelor, menținerea sănătății sitemului imunitar și nervos) și săruri minerale importante pentru sănătatea organismului. De exemplu:

  • Bobul are vitamine B1, B2, B3, B5, B6, C, magneziu, fosfor, calciu, fier, potasiu, seleniu și zinc.
  • Lintea are acid folic, antioxidanți, zaharuri naturale, acizi grași saturați, vitamine A, B, E și PP.
  • Germenii de năut sunt bogați în vitamine B, C, acid folic, antioxidanți.
  • Mazărea are vitamine B, C, potasiu, metionină, colină, fosfor, caroten.
  1. Pot fi utile în dietele de slăbit.

Valoarea nutritivă a leguminoaselor este ridicată, dar conținutul lor caloric este redus. Astfel de vegetale ajută în combaterea obezității, pot fi introduse în dietele de slăbit. Prin aportul de nutrienți, de minerale și vitamine ajută în combatera anemiei și în menținerea sănătății organismului.

  1. Dezvoltarea masei musculare

Boabele de schinduf sunt folosite mai rar în alimentație, dar au efecte nutritive deosebite pentru organism. Pot ajuta la creșterea fibrelor musculare, la biosinteza proteinelor, la dezvoltarea sistemului muscular și a masei musculare, la creșterea ratei metabolismului și acumularea de calciu în oase. Schinduful combate bufeurile, ajută în creșterea celulelor mamare deci a sânilor, oferă o stare de bine pentru că are efect afrodisiac și poate ajuta în tratamentul problemelor de fertilitate și creșterea potenței.

  1. Prevenirea bolilor

Leguminoasele oferă beneficii nutriționale întregului organism. Au substanțe flavonoide și antioxidanți care pot preveni îmbolnăvirea, pot reduce riscul de a suferi de cancer, hipertensiune arterială și infarct miocardic. De exemplu prin consumul de fasole se îmbunătățește activitatea ficatului și a sistemului nervos, aspectul pielii, a unghiilor și a părului, crește memoria și imunitatea organismului. Comparativ cu anumite fructe și legume, leguminoasele nu provoacă frecvent reacții alergice. Multe dintre acestea sunt indicate copiilor mici, ca de exemplu fasolea și mazărea. Majoritatea leguminoasele au fier și acid folic care sunt importante pentru sănătate, pentru prevenirea anemiei.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ