6 exercitii pentru formarea tinutei corecte a spatelui

0
311

Frumusetea, gratia si calitatile personale sunt o rasplata a celor care s-au preocupat cu mare atentie sa-si cultive intelectul si corpul. Tinuta corecta este foarte importanta pentru a avea un corp armonios si trebuie intretinuta prin exercitii fizice.

Devieri ale coloanei datorita pozitiei incorecte a corpului, Foto: fitgirlreport.com

6 exercitii pentru formarea tinutei corecte a spatelui:

1. O persoana sta culcata cu fata in jos, tine bratele in sus si antebratele suprapuse, cu mainele se apuca de coate. O alta persoana sta asezata in spatele acesteia, in pozitie calare departat pe mijlocul ei si sprijina genunchii pe spatele primei persoane in dreptul omoplatiilor. O apuca de brate si trage usor de ele inapoi, in acelasi timp si impinge genunchii inainte. Astfel efectueaza o miscare a spatelui in partea de sus a acestuia. Urmeaza exercitiul de relaxare. Persoana asezata cu fata in jos isi pune mainile sub barbie, sta relaxata iar cealalta ii face un masaj pe tot spatele.

2. Doua persoane stau fata in spate. Prima sta cu fata in jos, culcata, are corpul in extensie si bratele ridicate in sus. A doua persoana sta calare pe talia sa, departata, se sprijina pe picioare si o apuca pe prima de coate. Realizeaza miscari de rotatie ample si lejere a bratelor in plan vertical, inainte si inapoi.

3. Persoana sta ghemuita cu genunchii indoiti, se sprijina pe talpi si calcaie. Este pozitionata cu fata la bara, apuca cu ambele maini bara, isi apleaca corpul inainte. O alta persoana sta cu spatele la ea si pe spatele ei in regiunea cervicodorsala. Tine bratele inapoi si cu palmele se tine si ea de bara. In aceasta pozitie realizeaza arcuiri succesive, apasand putin pe spatele partenerei.

4. Doua persoane stau spate in spate pe sol. Prima este pe burta, sta cu picioarele departate, cu bratele in sus si palmele pe sol, iar a doua sta pe spatele ei, tine picioarele departate si se sprijina cu talpile pe sol. A doua persoana realizeaza miscari de ridicare si coborare ale spatelui, arcuindu-si usor trunchiul.

5. O persoana sta culcata pe sol, cu fata in jos, cu picioarele departate, iar a doua persoana sta culcata pe spatele ei. Se tin de maini, prima avand bratele inapoi. A doua persoana executa o miscare de indoire a piciorului stang astfel incat se sprijina pe talpa. Cu piciorul drept apasa usor pe omoplatii primei persoane iar cu mainile trage usor de bratele acesteia inapoi. Urmeaza exercitiul de relaxare. Prima persoana ramane culcata cu fata in jos si tine mainile sub barbie, iar a doua ii face masaj in regiunea coloanei vertebrale.

6. Doua persoane stau fata in fata, prima sta cu fata la bara si cu mainile se tine de bara. A doua e cu spatele la bara si cu fata spre prima persoana, deci este intre bara si aceasta. A doua o cuprinde cu bratele in jurul spatelui si se tine de coate cu mainile. Ii face masaj usor sub forma de arcuiri pe spate in zona cervicodorsala superioara.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here