Află secretele femeilor japoneze pentru păstrarea siluetei

0
797

Statisticile arată că femeile japoneze sunt suple, iar speranța de viață a oamenilor din Japonia este considerată ca fiind cea mai mare din lume. Dieta este factorul cel mai important care menține silueta, crește rezistența fizică a corpului și longevitatea. Femeile din Japonia nu fac sacrificii alimentare mari, dar încearcă să ducă un stil de viață sănătos. Acesta implică în primul rând o alimentație sănătoasă, iar în al doilea rând multă mișcare. Omul este făcut să fie activ și ele au înțeles acest lucru, de aceea merg foarte mult pe jos și astfel își mențin greutatea corporală în limitele normale. Dieta lor cuprinde în special diverse sortimente de pește, alge marine, salate, orez, legume, soia, fructe și ceai verde.

Salată de alge marine, Foto: dishmaps.com

Salata de alge marine este considerată de femeile japoneze ca fiind un deliciu, deoarece gustul ei este plăcut și delicat, iar în plus aceste produse au multe vitamine și minerale, un conținut scăzut de calorii, deci sunt sănătoase și nu îngrașă. Algele marine se folosesc și la realizarea unor supe care sunt bune la gust și dietetice.

Takikomi-Gohan, Foto: 0lex.livejournal.com

Takikomi-Gohan este un preparat fiert (din orez, carne de pui, morcovi, muguri de bambus și mazăre) bogat nutritiv și sănătos pentru organism.

Supa Miso, Foto: kalaeva.com

Supa Miso se face din ciuperci Shiitake, alge Wakame, ridiche, tofu, pește bonito uscat și pastă Miso din orez și soia.

Onigiri, Foto: wandercooks.com

Onigiri în foaie de bambus reprezintă bulete din orez în care se pun alge, salmon și prune japoneze.

Sashimi, Foto: simulize.com

Pește, preparate din pește și fructe de mare – Femeile japoneze obișnuiesc să mănânce fructe de mare și pește, în stare crudă sau fiartă. Peștele îl curăță, îl spală, îl opăresc în apă clocotită și apoi îl taie în bucăți potrivite, îl servesc condimentat cu sosuri tradiționale. Un preparat japonez este Sashimi din fructe de mare, creveți, ton, caracatiță, dorado, crap Koi și diferite specii de pești. Această alimentație este bogată în acizi grași Omega-3 care mențin sănătatea inimii, a creierului și a întregului organism.

Sushi, Foto: go.360.cn

Sushi este un fel de mâncare din Japonia, destul de util sănătății (are pește și fructe de mare) și cunoscut în întreaga lume. Prin conținutul bogat în pește crud acest produs este o sursă de proteine și elemente active care cresc imunitatea organismului, iar prin faptul că are fructe de mare, sushi devine un aliment care scade riscul de boli ale sistemului cardiovascular. Cel mai adesea sushi se servește cu sos wasabi care este pe bază de hrean verde japonez și are un impact bun asupra sănătății organismului. Wasabi are proprietățile antibacteriene excelente ce scad riscul de îmbolnăvire (combate microbii și bacteriile). Sunt cunoscute două mituri: primul că sushi din pește crud ar avea paraziți și bacterii și al doilea că este un produs bogat în calorii care îngrașă. Acestea nu au fost confirmate și de aceea rămân doar niște concepții greșite vizavi cu acest produs de consum. Sushi este o mâncare preferată de femeile japoneze, deoarece le creează o stare de bine, le îmbunătățește activitatea creierului, atenția, puterea de concentrare, memoria, gândirea logică, pentru că are acizi grași polinesaturați Omega-3 și Omega-6.

Ceai verde, Foto: diaryofanewmom.com

Ceaiul verde japonez este servit la sushi dar și în alte momente ale zilei. Se numește Matcha și are o nuanță verde închis. Acest ceai are o aromă deosebită și este bogat în nutrienți, aminoacizi puternici, vitamine și oligoelemente. Ceaiul ajută la scăderea nivelului de colesterol din sânge, combaterea obezității, a atacului nociv al radicalilor liberi, prevenirea îmbătrânirii premature a organismului, îmbunătățirea activității creierului și creșterea imunității.

Mochi, Foto: otakufood.com

Deserturile japoneze au un conținut redus de zahăr și grăsimi, conțin fructe, nu cauzează obezitate. Astfel de exemple sunt: prăjitură cu ciocolată japoneză, banane prăjite cu mentă, coacăze roșii și înghețată, Mochi (cuburi roz cu orez și lapte) care seamănă cu rahatul turcesc dar e o prăjitură japoneză aromată din orez. Pentru a fi suple, femeiele japoneze înlocuiesc ciocolata, prăjiturile și cartofii cu supe, fructe și legume.

Orez fiert, Foto: littlemissbento.com

Orezul se consumă mai ales fiert, natur, fără sare sau unt și stă la baza mai multor feluri de mâncare în bucătăria japoneză, este servit în loc de pâine. Sunt peste 200 de soiuri de orez care se folosesc la prepararea mâncărurilor și care au gust plăcut, reprezintă un deliciu pentru femei, bărbați și copii. Orezul fiert nu îngrașă, combate oboseala, starea de slăbiciune, ajută la vindecarea bolilor digestive.

Foto: youtube.com

Obiceiul femeilor japoneze de a găti într-o tigaie specială (sau de tip grill) în care folosesc foarte puțin ulei face ca alimentele să fie sănătoase, să își păstreze majoritatea nutrienților.

Grill, Foto: sg.asia-city.com

Porțiile sunt reduse (mai ales dacă sunt consistente) și astfel numărul de calorii este mai mic comparativ cu cel consumat de noi. Ceaiul se bea la orice masă, orezul se mănâncă și la micul dejun, iar soia se consumă în loc de sare. Hara hachi bu este o zicală japoneză care înseamnă că trebuie să mănânci fără să te saturi, până când stomacul este plin 80%.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ