Alegerea dietei potrivite

0
16

 Intr-o lume in care aspectul fizic poate reprezenta totul alegerea dietei potrivite poate insemna diferenta intre a slabi frumos si a avea un corp sanatos sau a ne distruge sanatatea. Din pacate in ziua de azi, obsesia pentru un look perfect determina foarte multe persoane sa aleaga o dieta nu tocmai potrivita alegandu-se, in loc de un corp frumos si sanatos, cu diverse afectiuni: ulcer, anemie severa, etc.

Asadar pentru a alege dieta potrivita in vederea pierderii in greutate este bine ca regimul adoptat sa cuprinda:

  • Un regim alimentar sanatos si echilibrat sarac in grasimi.

  • Un stil de viata activ, cu miscare regulata.

  • Uneori avem nevoie si de sustinere psihologica.

Atunci cand doresti sa slabesti, secretul nu consta in a consuma o cantitate cat mai mica de alimente, ci sa mananci diferit, echilibrat si potrivit metabolismului propriu.

Recomandabil ar fi ca inainte de a va decide asupra unei diete, sa consultati un medic nutritionist. Este important sa se stabileasca daca cresterea in greutate s-a produs din cauza unui regim alimentar dezechilibrat si al unui stil de viata sedentar sau datorita unei probleme de sanatate. De asemenea, nu se recomanda adoptarea unei diete pentru persoanele care sufera de anemie, ulcer, etc fara supravegherea unui medic.

Ceea ce este deosebit de important la alegerea unei diete si al unui stil de viata echilibrat este ca acesta sa fie mentinut si dupa ce ajungem la greutatea dorita. Desi este greu de crezut, insa adevarata lupta este sa mentinem greutatea obtinuta. Cel mai adesea se observa ca persoanele care slabesc rapid datorita unei diete dure, in urma infometarii, dupa ce ajung la greutatea dorita, revin treptat la vechile obiceiuri alimentare si la vechiul stil de viata sedentar si astfel iau din nou proportii.

Pentru a fi eficienta si a evita orice problema de sanatate pe viitor este deosebit de important ca „dieta potrivita” sa respecte cateva principii fundamentale:

  • Fructele si legumele au un dublu rol aducand un aport esential de vitamine si minerale si ce este mai important potolesc foamea fara sa ingrase. Atentie, nu toate fructele sunt indicate pentru dieta, nu toate fructele pot fi consumate intr-o cantitate mai mare. Motivul: fructoza. Exista anumite fructe care contin o cantitate mare de fructoza si care risca sa se transforme in grasimi la nivelul corpului uman. Astfel pepenele verde si galben, strugurii, bananele, caisele, etc ofera un aport de lipide (fructoza) destul de important. Este recomandat ca in dieta dumneavoastra se se regaseasca intre 2-4 portii de fructe (in functie de fruct).

  • Fainoasele: la micul dejun si la pranz trebuie sa consumati alimente care sa asigure un aport de glucide cu absortie lenta: paine, cereale, orez, cartofi, grau decorticat, etc. Desi legendele si vorbele din popor ne sfatuiesc ca in cazul dietei potrivite sa nu consumam deloc paine sau alte fainoase, totusi daca tinem la sanatatea corpului nostru, este esential sa consumam aceasta grupa de alimente. Motivul: glucidele cu absortie lenta potolesc foamea, ofera energie si tonus muschilor si creierului. Acest tip de glucide sunt dificil de transformat in grasime de organismul nostru. Atentie: acest fapt nu inseamna ca puteti consuma in ce cantitate doriti si preparate in modul dorit de dumneavoastra. Pentru dieta potrivita se va evita consumul lor in exces, precum si prajelile. Se va consuma in schimb fie copt, fie la gratar. De exemplu, in loc de cartofi prajiti alegeti cartofi copti sau inabusiti.

  • Dieta potrivita trebuie sa contina si proteine animale. Astfel, cel putin o data pe zi trebuie sa consumati oua, peste sau carne, elemente deosebit de importante in aportul de proteine animala si de fier. Si in acest caz se recomanda moderatie in ceea ce priveste cantitatea, dar si modul de pregatire a lor. Evitati prajelile sau carnea foarte grasa. Alegeti carnea la gratar si mai ales carnea slaba (pui in loc de porc).

  • Lactatele sunt deoasebit de importante pentru dieta, dar mai ales pentru sanatate. Insa nu orice tip de lactate este recomandat a se folosi. Iaurturile, untul si branzeturile foarte grase trebuie evitate cu desavarsire.

  • Grasimile sunt o categorie de alimente care trebuie evitate pe cat posibil, deoarece consumul lor va face ca dieta sa fie deosebit de ineficienta.

Citește și:  Cum tratezi calcaiele uscate ?! Sfaturi utile

Un rol important in eficienta unei diete „potrivite” il are consumul de lichide. Atentie, in aceasta categorie nu se incadreaza bauturile carbogazoase dulci sau light sau alte bauturi foarte dulci. Apa consumata regulat ne ajuta sa ne hidratam organismul si ne ofera senzatie de satietate. Aportul caloric al apei este nesemnificativ. Insa consumul excesiv de lichide poate determina retentia acestora in organism, si implicit senzatia de ingrasare.

Un secret al oricarei diete este de a consuma alimentele cu placere, de a le savura, altfel putem cadea in cealalta extrema a depresiei.

Nu uitati dieta potrivita nu este cea recomandata de o vedeta, citita si luata de pe net. Dieta potrivita este dieta care se stabileste in functie de organismul fiecarei persoane in parte, in functie de metabolism, starea de sanatate si predispozitia genetica.

Dieta potrivita fara un regim de viata activ si sanatos nu are sanse de izbanda decat pe o perioada foarte scurta de timp!

Succes!

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.