Aminoacidul leucină te face mai puternic!

0
1058

Leucina este un aminoacid esențial care asigură protecția mușchilor și dezvoltarea musculară împreună cu alte proteine din alimentație. Este un aminoacid ramificat la fel ca valina și izoleucina. Acești trei aminoacizi esențiali mențin sănătatea oaselor, țesutului muscular și a pielii, și de aceea trebuie administrați ca suplimente nutritive în perioada de convalescență sau după intervenții chirurgicale.

Alimente care au leucină, Foto: xpressbodymakeover.com

Leucina este un aminoacid care crește producția de hormoni, iar un lucru foarte important pentru organism este că ajută la scăderea nivelului ridicat de zahăr din sânge. În concluzie, corpul nostru are nevoie de leucină în fiecare zi, deci acest aminoacid trebuie să facă parte din dieta zilnică. Leucina se găsește in surse naturale precum sunt: făină de soia, fasole, orez brun, grâu integral, nuci, carne (de pui, gâscă, struț, prepeliță, vițel, porc, iepure, miel), lapte, pește (biban, macrou, păstrăv), fructe de mare (crustacee, sepie, creveți), ouă.

Specialiștii în domeniul sănătății recomandă ca suplimentele de L-leucină să se administreze împreună cu cele de L-valină și L-izoleucină. Nu este bine să se facă excese, ele trebuie luate cu moderație, în doze mici. În caz contrar, dacă se exagerează cu astfel de suplimente nutritive se poate produce hipoglicemie și creșterea cantității de amoniac în organism.

Din nefericire corpul uman nu poate sintetiza acest aminoacid, de aceea trebuie luat din alimente care îl conțin. El se găsește mai ales în alimentele bogate în proteine de origine animală, dar și în legume și cereale. Cei care doresc o creștere a rezistenței musculare trebuie să ia suplimente de L-leucină. După cum spuneam și mai sus, suplimentele de L-leucină se iau împreună cu cele de L-valină și L-izoleucină deoarece astfel constituie 20% din aminoacizii dietei, care au acțiune benefică asupra mușchilor. În concluzie, sistemul muscular care beneficiază de astfel de aminoacizi esențiali va fi mai bine pregătit pentru a rezista la eforturi mai intense, o perioadă mai îndelungată de timp. Acesta este motivul pentru care L-leucina este recomandată schiorilor, bicicliștilor, alergătorilor și altor sportivi. De asemenea, L-leucina poate fi administrată persoanelor care țin diete de slăbit restrictive sau vegetarienilor care au organismul cu un deficit de proteine.

Leucina este un aminoacid pe care trebuie să-l aducem în corpul nostru prin intermediul alimentației. Acest lucru este foarte important pentru sănătate dacă avem în vedere funcțiile acestui aminoacid: de a regla nivelul de zahăr din sânge, de a crește producția hormonală, de a forma și regenera țesutul muscular, de a proteja sistemul muscular, de a mări producția de hormoni cu rol în creștere, de a spori rezistența corpului la efort intens și de a oferi energie organismului. Mai mult decât atât, leucina în combinație cu ceilalți doi aminoacizi ramificați (valina și izoleucina) ajută la vindecarea pielii, mușchilor și oaselor, oferă energie corpului în perioadele dificile de stres și crește rezistența organismului.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here