Aparate versus greutati libere?

0
443
Aparate versus greutati libere

Aparate versus greutati libere? Aceasta este intrebarea pentu orice sportiv amator care doreste sa obtina rezultate bune cu eforturi financiare minime. Culturistii isi pun intrebarea aceasta mereu, incercand sa descopere care este modalitatea mai buna de exercitiu pentru muschi si ajung intr-un impas.

In salile de fitness se gasesc numeroase aparate si greutati. Incepatorii  cred ca salile pline de tot felul de aparate sunt cele mai bune, insa culturistii cu ceva experienta in spate stiu ca acestea sunt doar distractii pentru abonatii la sala, care petrec mai mult timp socializand in loc sa isi exerseze grupele musculare.

Legendele de la sala de sport spun ca in lupta aparate versus greutati libere castiga greutatile, pentru ca acestea ajuta la castigul de forta si masa musculara. Acest lucru este util doar celor care nu si-au atins inca maximul potential de crestere a fortei si masei musculare.

Cei care se antreneaza  deja de ceva timp vor trece la aparate pentru a avea avantaje in exercitiu. Alegerea aparatului potrivit depinde de obiectivul pe care sportivul vrea sa il atinga: dezvoltarea fizica armonioasa, reducerea stratului de grasime si cresterea masei musculare. Toate acestea trebuie efectuate in conditii de optima siguranta!

Aparate versus greutati libere – runda 1: aparatele

Aparatele folosite in vederea exercitiului nu reprezinta vreo noutate, drept dovada stand diversitatea mare a acestora si gradul de complexitate in exercitiu. Exista aparate care exerseaza doar o grupa de muschi si altele care permit antrenarea mai multor grupe musculare.

Aparatele sunt insa ceva mai complicate pentru unele persoane, functionand in cazul unui individ si neaducand niciun fel de rezultat pozitiv in cazul altora. Daca nu  sunt folosite corect, pot produce accidentari. Unele aparate sunt destul de simple, fiind formate din cabluri si scripeti, in timp ce altele prezinta parghii, puncte de rotatie, unghiuri si pozitii ale corpului.

Aparatele ofera o siguranta mai mare pentru ca au o pozitie fixa si sunt lipsite de riscuri in cazul reluarii antrenamentelor dupa o accidentare. Aparatele de tractiuni sau de ramat sunt usor de folosit si nu prezinta riscuri precum ganterele si bara.

Citește și:  Slabesti 3 kg in 3 zile cu dieta cu castravete

In lupta aparate versus greutati libere, aparatele detin un avantaj in faptul ca rezistenta greutatii este distribuita uniform pe durata miscarii sportivului, spre deosebire de gantere si greutati ale caror rezistenta este data de unghiul pe care acestea il fac cu verticala. Rezistenta uniforma permite antrenarea muschilor dintr-o singura miscare si activeaza mai multe fibre musculare. Cele mai multe aparate au sisteme de siguranta si initiere a miscarii si ajuta la antrenarea solitara fara ajutorul oferit de un partener de antrenament. Pentru schimbarea rezistentei tot ce este necesar este schimbarea unui cui sau a unei parghii.

Aparate versus greutati libere – runda 2: gantere

Bidoane, gantere, saci cu nisip, bara, discuri, greutatea corpului, kettlebells, toate sunt ieftine si pot fi folosite usor. Muschii sunt cei care  se contracta pentru a invinge forta  gravitationala. Exercitiile cu greutati libere pot fi facute in picioare, asezat, pe o parte, din orice unghi. Rezistenta greutatii  este egala cu greutatea, dar muschii care sunt lucrati primesc mai putina rezistenta in functie de asezarea corpului, punctul de origine al muschiului, traiectoria greutatii. Greutatile libere activeaza un numar mare de muschi prin miscari compexe si multiarticulate. Muschii stabilizatori sunt implicati in miscarile realizate, iar exercitiul in sine ofera stimuli pentru muschi si stemul hormonal.

Ridicarea greutatii cat mai mare duce la progrese mult mai mici in ceea ce priveste cresterea masei musculare si a rezistentei muschilor si riscul aparitiei accidentarilor. Riscul de accidentare creste si necesitatea unui partener de antrenament creste si ea. Daca greutatea se afla intr-o pozitie greu accesibila sau greutatea este foarte mare, se recomanda antrenamentul cu un partener.

In lupta aparate versus greutati libere nu exista niciun castigator. Fiecare tehnica are avantajele si dezavantajele sale, fiecare sportiv avand propriile puncte forte si exercitii preferate. Aparatele performate ofera rezultate rapide daca sportivul isi doreste muschi mari si frumosi, atat timp cat acestea sunt folosite corect. Greutatile libere ofera un avantaj sportivilor care isi doresc sa aiba un corp bine lucrat si o rezistenta crescuta a muschilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.