Ardeiul gras este bogat in substante nutritive si eficient pentru pierderea in greutate

0
77
Ardei gras, Foto: bonseusados.com

Aceasta leguma este perfecta pentru dietele de slabire deoarece are multa apa si un continut caloric scazut. De asemenea efectul sau antioxidant este important pentru mentinerea sanatatii. Contine carotenoizi care actioneaza impotriva radicalilor liberi si astfel previn imbatranirea celulara prematura a organismului.

Ardei gras, Foto: bonseusados.com

Doar 100 g ardei gras contine: 91,5 gr apa; 6,7 gr carbohidrati; 0,3 gr lipide; 0,9 gr proteine; 6,7 gr zaharuri; 166 mg vitamina C; 0,05 g vitamina B1; 27 mg fosfor; 17 mg calciu; 0,7 mg fier; 0,07 mg vitamina B2; o cantitate semnificativa de vitamian A, B6, acid folic, betacaroten. Continutul caloric este de 31 kcal la 100 g produs. Continutul de colesterol sau de grasimi este zero.

Ardeiul gras se poate consuma in diferite moduri: crud in salate, prajit, umplut, etc. Continutul sau mare de vitamina C (aproximativ 166 mg la 100 g produs), il face sa fie apreciat de nutritionisti si trebuie introdus in alimentatie. Vitamina C este un puternic antioxidant si ajuta la intarirea sistemului imunitar, echilibrarea psihica, prevenirea bolilor cronice degenerative.

Citește și:  Flexia cu greutăți, din poziția în picioare – Un exercițiu excelent pentru dezvoltarea bicepșilor

Acidul folic si vitamina B6 din ardei ajuta in prevenirea bolilor de inima, aterosclerozei si diabetului zaharat, reduc nivelul de homocisteina (care afecteaza negativ vasele sanguine) si ajuta in cresterea si dezvoltarea normala a organismului.

Vitamina B este utila in consolidarea memoriei, combaterea stresului, insomniei, depresiei, diabetului, obosealii si afectiunilor pielii. Ardelul gras ajuta la subtierea sangelui, la prevenirea formarii cheagurilor de sange, stimularea apetitului alimentar, a functiei stomacului si pancreasului. Vitamina A si C sunt importante pentru cresterea si mentinerea sanatatii unghiilor, pielii si parului, imbunatatirea vederii, cresterea rezistentei organismului.

Cel mai bun este ardeiul rosu deoarece are mai multe substante nutritive decat cel verde. De asemenea, ardeiul rosu contine mai mult licopen, caroten si vitamine (mai ales vitamina C).

Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.