Bursita – remedii naturale

0
3167

Intrucat cauzeaza dureri si rigiditate in zona incheieturilor, multi oameni confunda bursita cu artrita, insa bursita este o cu totul alta problema. Inflamatia dureroasa a unei burse (formatie anatomica in forma de sac, plina cu un lichid vascos) se numeste bursita. Aceasta poate fi cauzata de lovituri, presiune repetata sau suprasolicitare in zona respectiva. Aceasta boala poate afecta orice incheietura majora, ca: umar, sold, cot, calcai, glezna sau baza degetului mare de la picior. Oricine are aceasta boala stie ca nu este deloc usor sa traiesti cu o asemenea durere.

Bursa este un sac umplut cu lichid, care ajuta la protejarea muschilor, ligamentelor, tendoanelor si pielii care se freaca de os. In corpul uman exista 150 de burse, insa cele mai susceptibile de a deveni inflamate sunt cele care se afla in zona umerilor, coatelor, genunchilor si calcaielor. Desi bursita este asociata cu activitatea fizica, nu trebuie sa fiti atleti pentru a dezvolta aceasta conditie. Oricand faceti exercitii fizice prea energice, mai ales daca ati luat o pauza de la aceste activitati, va puteti agrava boala. Puteti avea probleme cu bursita si daca munca sau hobby-ul dumneavostra necesita miscari fizice repetate, mai ales daca trebuie sa ridicati obiecte deasupra capului. Uneori, puteti avea parte de un episod acut al acestei boli fara niciun motiv.

Desi majoritatea oamenilor asociaza aceasta boala cu persoanele mai in varsta, adevarul este ca bursita nu se limiteaza la aceasta categorie de varsta, ci ii poate afecta si pe tineri. Odata ce ai avut un atac de bursita, acesta tinde sa revina din nou si din nou. Intrucat aceasta boala imita alte boli (ca artrita de exemplu), este util sa stii ce simptome are. Daca aveti oricare din aceste simptome, este foarte posibil sa aveti bursita: durerea este specifica si localizata; durerea poate fi descrisa ca o durere surda sau rigiditate; durerea se simte predominant in zona incheieturilor; durerea se agraveaza cu miscarea; zona afectata se simte umflata sau calda la atingere. Din fericire exista cativa pasi simpli, de zi cu zi, pe care ii puteti face pentru a calma durerea provocata de bursita si pentru a va putea relua activitatile. Uneori, bursita poate izbucni fara un motiv aparent, si tot ce stii este ca doare foarte rau. Vestea buna este ca odata ce ai lasat-o mai moale cu activitatile fizice, simptomele ar trebui sa inceapa sa dispara. In continuare vom trece in revista cateva remedii de casa, la care oricine poate apela.

Luati-va o pauza! Durerea cauzata de bursita poate disparea complet in cateva zile, daca va odihniti incheietura afectata. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa mai faceti niciun fel de miscare, ci doar ca trebuie s-o luati mai usor si sa evitati miscarile si activitatile care au provocat acea durere. Luati-va pantofi noi! Daca aveti bursita la calcai, cauza probabila ar putea fi pantofii incomozi sau necorespunzatori piciorului dumneavoastra. In acest caz, cea mai simpla solutie este sa scapati de pantofii cei vechi si sa va luati altii noi, mai comozi. Cautati modalitati de a regla activitatea sau obiceiul care a declansat durerea, pentru a reduce stresul asupra articulatiilor. Daca gradinaritul v-a cauzat bursita in zona genunchilor, cumparati-va un scaunel pe care sa stati in timpul acestei activitati, sau cumparati-va niste genunchiere ortopedice. Daca atunci cand cititi va sprijiniti mult pe coate si acestea s-au imflamat si dor, folositi un suport pentru a tine cartea, ca sa nu mai tineti greutatea pe brate.

Citește și:  Probleme cu unghiile

Pentru a reduce inflamatia si durerea, puteti lua aspirina sau ibuprofen de 4 ori pe zi. Daca luati medicamente pentru tensiunea arteriala sau aveti probleme cu rinichii si tulburari de sangerare, mai intai intrebati medicul daca puteti lua aspirina si ibuprofenul. Deasemenea paracetamolul nu este indicat, intrucat acesta nu este un antiinflamator, prin urmare nu va ajuta prea mult sa combateti bursita. Atunci cand aveti de-a face cu o inflamatie, gheata este o necesitate, intrucat aceasta scade inflamatia prin incetinirea fluxului de sange la nivelul acelei zone. Aplicati o punga cu gheata pe incheietura afectata pentru aproximativ 20 de minute ( de 2 ori mai mult daca bursita se afla adanc in incheietura), de 3 sau 4 ori pe zi. Aveti grija sa va protejati pielea punand un prosop sau o carpa intre punga de gheata si pielea goala. De asemenea, daca ridicati incheietura deasupra nivelului inimii, va ajuta la reducerea inflamatiei. Dupa ce inflamatia s-a redus (poate dura intre 3 si 4 zile), caldura aplicata in aceeasi zona (un prosop cald de exemplu) va poate ajuta sa scapati de excesul de lichid in bursa prin cresterea circulatiei sangelui.

Durerea aflata la nivelul umerilor se poate agrava atunci cand incercati sa ajungeti la ceva ce se afla deasupra nivelului capului, fie ca impingeti un obiect sau trageti de el. Daca nu puteti ajunge cu usurinta la ceva, cel mai bine este sa utilizati o scara sau un scaun. Odata ce durerea a scazut indeajuns de mult, trebuie sa incepeti usor sa va miscati incheietura afectata. Un doctor va poate prescrie un set de exercitii menite sa redea mobilitatea incheieturii afectate. Cele mai multe cazuri de bursita se vindeca in cateva saptamani daca zona respectiva nu mai este solicitata, insa dumneavoastra puteti face cateva lucruri simple pentru a grabi vindecarea si a face acest proces mult mai confortabil. Exista de asemenea cateva secrete nutritionale care va pot ajuta sa preveniti atacurile bursitei pe viitor.

Vitamina C este un nutrient minune. Proprietatile sale antioxidante sunt motivul pentru care vitamina C este foarte benefica atunci cand sunteti in convalescenta. Vitamina C este vitala pentru prevenirea si repararea leziunilor. S-a descoperit ca insuficienta acestei vitamine impiedica formarea si intretinerea corespunzatoare a bursei. Barbatii si femeile de peste 15 ani au nevoie de 60 de miligrame pe zi de vitamina C. Beti o cana de suc natural din portocale pe zi si v-ati asigurat cota zilnica. De asemenea, studiile au aratat ca ananasul, care contine bromelaina (o enzima), reduce inflamatiile si leziunile. Un alt remediu eficient si foarte usor de procurat este sofranul indian (curcuma), in special pigmentul galben gasit in acesta, numit “curcumina”, care este un foarte bun antiinflamator. In studiile facute pe animale, curcumina a avut acelasi efect ca si cortizonul, si nu a avut efecte secundare. Bursita poate fi un semn ca trebuie s-o luati mai usor si ca trebuie sa va odihniti. Insa, folosind remediile de mai sus, va puteti usura durerea si grabi vindecarea.

Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.