Ce este fitball-ul si care sunt benefiiciile exercitiilor cu mingea de fitball?

0
5747
Ce este fitball-ul si care sunt benefiiciile exercitiilor cu mingea de fitball

Mingea de fitball este un adevarat miracol elvetian. De ce spunem aceasta? Pentru ca ar putea fi considerata un stimulator universal al muschilor ce iti ofera posibilitatea de a face mai multe lucruri in scopul mentinerii sanatatii tale, mai ales daca duci un stil de viata sedentar.

Acest gen de aerobic a aparut in anii ’50 in Elvetia si era folosit mai ales de medicii fizioterapeuti. Mingea de gimnastica a fost inventata de medicul kineterapeut elvetian Susan Klyaynfogelbah pentru a-si ajuta pacientii (ce sufereau de tulburari ale sistemului nervos si afectiuni ale coloanei vertebrale) sa se reabiliteze prin tratamente pe baza de exercitii de fitness si astfel sa duca o viata normala.

De asemenea in acele vremuri medicii utlizau astfel de exercitii pentru recuperarea pacientilor ce sufereau de pareze sau paralizie. In anii ’90 mingea de fitball a inceput sa fie folosita in SUA si astfel a devenit un instrument nelipsit din sala de fitness.

Beneficiile exercitiilor de fitness fitball?

  • Mingea de fitball te ajuta sa duci un stil de viata sanatos.
  • Exercitiile de fitball iti pun in miscare aproape toate grupele de muschi.
  • Daca le practici in mod regulat te ajuta sa-ti dezvolti coordonarea si flexibilitatea.
  • In cateva luni ajungi sa ai o postura corecta, chiar ideala.
  • Exercitiile de fitball te ajuta sa scazi in greutate.
  • De asemenea iti consolideaza foarte bine muschii abdominali.
  • Fitball-ul iti ofera posibilitatea sa-ti intaresti sistemul respirator si cardiovascular.
  • Are efect benefic asupra rinichilor, stomacului si ficatului, stimuleaza functia acestor organe si a altora din corp.
  • Prin astfel de exercitii poti preveni aparitia unor boli grave: artrita, varice, dureri de spate.
  • Prin fitball iti reduci tensiune arteriala, iti imbunatatesti flexibilitatea, mobilitatea si elasticitatea articulatiilor.
  • Exercitiile iti normalizeaza circulatia sanguina in toate organele si intregul corp.
  • Iti stimuleaza functia cortexului suprarenal.
  • Te scapa de scolioza sau te ajuta sa eviti o astfel de boala.
  • Iti calmeaza toate durerile de spate si de la nivelul coloanei vertebrale.
  • Te ajuta sa iti oxigenezi creierul sa ai o stare de spirit buna.
  • Te vindeca de stres, depresie, anxietate si apatie.

Cum se alege o minge de gimnastica de fitball?

Intotdeauna trebuie cumparata o minge de calitate si in functie de inaltimea corpului. Materialul din care este facuta mingea trebuie sa fie foarte bun, uniform, dens, sa suporte o sarcina de cel putin 150 kg. Mingea trebuie sa aiba o anumita dimensiune in functie de inaltimea persoanei care o foloseste, respectiv atunci cand ea sta pe minge sa formeze un unghi de 90 de grade intre sold, coapsa si picior inferior, gamba. Aceasta pozitie este foarte importanta si daca unghiul este perfect se obtine o pozitie corecta a corpului. Deci mingea se alege mereu in functie de inaltimea corpului.

  • La inaltimea corpului de 150 cm diametrul mingii trebuie sa fie de 45 cm.
  • La inaltimea corpului de 160 cm diametrul mingii trebuie sa fie de 55 cm.
  • La inaltimea corpului de 160-170 cm diametrul mingii trebuie sa fie de 65 cm.
  • La inaltimea corpului de 170-180 cm diametrul mingii trebuie sa fie de 75 cm.
Citește și:  Nevoile nutriționale variază de la o persoană la alta – De ce este mai bună dieta intuitivă față de oricare altă dietă?

fitball

Avand in vedere ca specialistii in cromoterapie ne sfatuiesc sa dam o atentie deosebita culorilor, deoarece ne influienteaza psihicul, starea sufleteasca si cea mentala, trebuie sa tinem cont si de nuanta de culoare a mingii. Astfel portocaliul are efect benefic asupra echilibrului hormonal, functiei renale si ne creeaza un sentiment de liniste si confort. Rosul ne da senzatia de imunitate, rezistenta si vitalitate.

Cand se foloseste mingea de gimnastica trebuie sa te asiguri ca aceasta nu aluneca pe podea, sa porti pantaloni scurti, jambiere si incaltaminte sportiva pentru a nu aluneca.

Cele mai importante exercitii cu mingea de fitball?

Exercitiile de fitball sunt variate si eficiente pentru mentinerea formei frumoase a corpului tau.

Exercitiu pentru pelvis, fese, coapse, abdomen, spate

Acest exercitiu iti consolideaza muschii abdominali, ai feselor, picioarelor dar si muschii spatelui si ai abdomenului. Incepi exercitiul stand intins pe spate cu mainile pe langa corp si cu picioarele sus, pe minge. In prima faza talpile picioarelor nu trebuie sa atinga mingea. In faza a doua ridici pelvisul in sus si talpile le sprijini pe mingea de gimnastica. Mentii pozitia cateva secunde, apoi revii in cea initiala. Pentru a-ti mentine echilibrul trebuie sa te sprijini cu mainile pe podea. Exercitiu se repeta de 10-15 ori.

Exercitiu de fitball pentru picioare

Stai intins pe spate pe podea, cu mainile intinse lateral, prinzi mingea cu gleznele si ridici picioarele astfel incat sa le ai perpendicular pe podea. Mentii aceasta pozitie timp de cateva secunde, apoi inclini picioarele spre dreapta pastrand umerii si mainile pe podea, revii la pozitia cu picioarele perpendiculare si faci o miscare asemanatoare spre stanga, revenind iar la faza initiala. Exercitiu se repeta de 10-20 ori.

Exercitiu pentru sold, fese si picioare

Stai intins cu burta pe mingea de gimnastica si tii palmele pe podea. Picioarele indoite putin le ridici usor in sus astfel incat sa ai coapsa paralel cu podeaua. Apoi revii la faza initiala. Exercitiul se repeta de 10-12 ori.

Exercitiu pentru consolidarea muschilor pieptului

Stai culcat cu spatele pe mingea de Fitball, te spijini cu talpile picioarelor pe podea si iti mentii echilibrul tinand picioarele pe linia umerilor. Executi miscari cu gantere sau greutati mici, realizand ridicari si coborari ale bratelor spre partile laterale, fara sa duci mainile deasupra capului, in spate.

Mingea de fitball in loc de scaun

Cand stai la TV poti folosi mingea de gimnastica in loc de scaun, astfel iti consolidezi principalele grupe musculare si iti intaresti rezistenta corpului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.