Ceaiuri de toamnă care te încălzesc și îți cresc imunitatea

0
47

Dacă vrei să te încălzești într-o zi rece de toamnă, îți sugerăm să bei un ceai de ghimbir. Există și alte ceaiuri care te fac să faci față mai ușor vremii neplăcute și numeroase condimente care cresc imunitatea și încălzesc corpul. Află cum se prepară aceste remedii naturiste și ce proprietăți benefice au pentru sănătatea organismului.

Navigare rapidă în articol:

  1. Cum îți crești imunitatea toamna
  2. Ceaiuri de toamnă

1. Cum îți crești imunitatea toamna

Toamna, când sunt fluctuații de temperatură, oamenii ar trebui să aibă grijă de corpul lor. Asta înseamnă să-și crescă imunitatea din timp, să acorde atenție și echilibrului termic al organismului și alimentației sănătoase.

Sfaturi pentru creșterea imunității:

  • Consumul de alimente bogate în vitamine B și C
  • Introducerea mierii de albine în dieta zilnică pentru că este o sursă de vitamine, enzime, microelemente și proteine; și polenul de albine stimulează imunitatea
  • Aportul de suplimente de vitamine, minerale pentru întărirea organismului
  • Respectarea orelor de somn pentru că odihna menține sănătatea corpului și aduce beneficii imunității.

Condimentele

Condimentele dau savoare ceaiurilor și au efect energizant. În sezonul rece sunt recomandate diferite condimente care protejează împotriva răcelii. Ele pot fi introduse și în supe calde ce sunt ușor digerabile și stochează căldura.

Dintre acestea fac parte:

  • Scorțișoara
  • Nucșoara
  • Ghimbrul
  • Cuișoarele
  • Cardamomul.

Ulei de chimen negru

Acest produs natural este foarte bun pentru imunitate. El are vitamina A, E, acizi grași nesaturați, microelemente, proprietăți excelente pentru sănătate.

Chimenul negru are proprietăți vindecătoare și ajută la detoxifierea organismului. El este considerat un medicament universal.

S-a dovedit științific faptul că semințele de chimen negru au acțiune antiseptică, antiinflamatorie și antibacteriană. Prin folosirea lor se obțin multe beneficii:

  • Se îmbunătățește digestia, se reduc simptomele reumatismului
  • Se îmbunătățește pofta de mâncare
  • Se calmează sistemul nervos
  • Se protejează ficatul, pentru că ele ajută la detoxifierea acestui organ
  • Se reduc simptomele de tuse, răceală, afecțiuni respiratorii.

Uleiul de chimen negru se poate cumpăra din magazinele cu produse naturiste. La fel de eficiente sunt și semințele de chimen negru care se folosesc la ceai. Semințele plantei Nigella sativa au efect antiinflamator, hipotensiv, bronhodilatator, antiviral, analgezic, antibacterian, antihipertensiv, antioxidant.

2. Ceaiuri de toamnă

Ceaiurile de toamnă sunt aromate și condimentate, au efect de încălzire a corpului și proprietăți antioxidante și antiinflamatoare. Prin nutrienții pe care îi conțin, aceste ceaiuri cresc imunitatea organismului. 

Ceai de ghimbir

Acest ceai încălzește corpul imediat ce l-ai băut. Ceaiul nu are cofeină și este 100% natural. Se poate prepara din rădăcină de ghimbir sau pudră de ghimbir. Se poate cumpăra și de la plafar.

Mod de realizare:

  • Se pune o felie de rădăcină de ghimbir la 250 ml apă fierbinte
  • Se lasă la infuzat 5 minute
  • Se îndulcește cu miere sau zahăr și se bea cald.

Ceaiul de ghimbir are multe beneficii pentru organism:

  • Promovează sanatatea pentru că are compuși antioxidanți (ex. gingeroli)
  • Reduce stresul oxidativ și scade riscul de boli cronice
  • Îmbunătățește fluxul sanguin, lărgește vasele de sânge, reduce presiunea sângelui, ajută în normalizarea tensiunii arteriale
  • Are proprietăți antiinflamatorii, reduce citokinele proinflamatorii
  • Reduce senzația de frig, răul de mișcare, balonarea, flatulența, crampele stomacale și greața
  • Combate bolile inflamatorii cum este osteoartrita, boala inflamatorie intestinală și artrita reumatoidă
  • Are efect bun asupra creierului, asupra celulelor nervoase.
Citește și:  Ceaiuri pentru calmarea durerilor menstruale

Ceai de ginseng

Această băutură este uimitoare pentru că are proprietăți medicinale deosebite. Ea are un gust plăcut și este realizată din ginseng – rădăcina vieții.

Ceaiul de ginseng – proprietăți și beneficii:

  • Are vitamine, minerale, ginsenoside
  • Ajută la încălzirea corpului în sezonul rece
  • Protejează organismul și reduce procesul de îmbătrânire prematură
  • Îmbunătățește capacitatea de concentrare, abilitățile de gândire și memoria
  • Crește rezistența organismului, are efect tonic
  • Accelerează metabolismul și ajută la menținerea siluetei
  • Ajută în combaterea răcelilor sezoniere
  • Stabilizează tensiunea arterială
  • Scade nivelul de colesterol din sânge
  • Ameliorează durerea, stresul și oboseala
  • Ajută în recuperarea organismului și crește longevitatea.

Acest ceai se poate cumpăra de la farmacie sau plafar. Este recomandat în loc de cafea pentru că are efect energizant.

Ceai de cătină

Boabele de cătină conțin vitamina C, E, acid folic, caroten, tiamonă, riboflavină, substanțe flavonoide, acizi grași nesaturați, magneziu, fier și altele.

Ceaiul de cătină se realizează din boabele și frunzele acestui arbust, are efect de încălzire a corpului și proprietăți curative. Această băutură oferă numeroase beneficii organismului precum sunt:

  • Combate insomnia
  • Încetinește procesul de îmbătrânire a organismului
  • Are efect bun asupra pielii și părului
  • Întărește pereții vaselor de sânge
  • Scade nivelul de glucoză din organism
  • Îmbunătățește vederea și funcția sistemului respirator
  • Calmează stările de nervozitate, simptomele reumatismului și ale răcelii
  • Are proprietăți antibiotice naturale.

Ceai de cătină și ceai negru

Ceaiul de cătină se poate combina cu ceai negru astfel:

  • Se prepară ceaiul negru separat și se strecoară
  • Se spală boabele de cătină, se zdrobesc și se dau prin sită
  • Se adaugă o linguriță de pulpă de cătină la o cană de apă clocotită
  • Se lasă la infuzat 3 minute
  • Se amestecă ceaiul de cătină cu ceai negru și se îndulcește cu miere
  • Se bea cald.

Ceai de cătină și ghimbir

Această combinație este excelentă pentru sezonul de toamnă-iarnă. Ambele ingrediente au efect de încălzire a corpului.

Se prepară astfel:

  • Se spală boabele de cătină și se face un terci din ele, se dau prin sită
  • Se adaugă o linguriță de cătină la 250 ml apă clocotită și se lasă la infuzat 3-5 minute
  • Se macină ghimbirul sau se dă prin răzătoare
  • Într-o altă cană se adaugă la 250 ml apă fierbinte puțin ghimbir, cam ¼ linguriță de pudră de ghimbir și se lasă la infuzat 5 minute
  • Se amestecă ceaiul de cătină cu ceaiul de ghimbir și se îndulcește cu puțină miere
  • Se bea cald.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.