Cele mai bune metode prin care poți să scapi de gazele intestinale puternice

0
94

Flatulența excesivă provoacă un disconfort abdominal de care am suferit la un moment dat fiecare dintre noi. Ne afectează atât disconfortul fizic dar și sunetul produs de huruitul sonor din stomac. Acumularea de gaze în tractul digestiv se numește flatulență și reprezintă un simptom de dispepsie. Aceasta apare la adulți dar și la copii, chiar la bebeluși în primele zile de naștere. Din păcate disconfortul moral este și mai neplăcut deoarece expulzarea gazelor din intestin se face cu ghiorțăială, sunet ciudat și miros urât.

Balonare, gaze intestinale, Foto: lifestance.eklablog.com

Cauzele flatulenței sunt înghițirea de aer în timp ce mâncăm, consumul de alimente uscate, de varză, presiunea și stresul zinic, generarea de gaz în lumenul intestinal. Dacă apare balonarea dureroasă, imposibilitatea de a defeca și eliminarea de gaze poate să fie un caz de urgență și de aceea este necesar să se meargă la medic. Este posibil să fie un caz de ocluzie intestinală sau un caz al unui blocaj la tubul digestiv, ceea ce este grav și necesită spitalizare.

Balonare, flatulență, Foto: comment-arreter.fr

Dacă se înghite aer în timp ce se bea sau se mănâncă, acesta ajunge în lumenul intestinal și produce creșterea rapidă de gaz gastric. Riscul să se întâmple așa ceva este la fumători și persoanele care fac conversație în timpul mesei. Nu de puține ori se întâmplă ca aceste persoane să râgâie. Exemple de gaze degajate din lumenul intestinal sunt: metanul, dioxidul de carbon, hidrogenul, amoniacul, hidrogenul sulfurat. Specialiștii spun că în lumenul intestinal, după fiecare masă se produce dioxid de carbon, iar mare parte din el se absoarbe în intestinul subțire. Bacteriile intestinale sunt și ele vinovate de producerea unor gaze. În fructele și legumele ingerate se află o cantitate de hidrogen, care produce gaze intestinale. În ceea ce privește metanul, acesta este produs ca reziduu al bacteriilor anaerobe, în lumenul colonului. Degradarea microbiană, din uree, aminoacizi, formează amoniacul. Transformarea microbiană duce la acumularea de hidrogen sulfurat. Mirsoul urât al gazelor intestinale se datorează unor compuși aromatici ce apar din cauza expunerii microflorei intestinale la alimentele incomplet digerate.

Alte cauze ale flatulenței sunt: malabsorbția, tulburările pancreatice, procesele de absorbție ce au deficit de enzime, consumul de bere, carne grasă, băuturi acidulate, suprainfecția intestinală, intensificarea proceselor de fermentație și putrefacție din intestin, excesul de anumite bacterii din colon, de lactobacili și bifidobacterii, enterocolitele cronice, pancreatita cronică, ulcerul gastric și intestinal, diabetul, osteoartrita, alergiile, infecțiile intestinale acute, ciroza hepatică, încălcarea metabolismului lipidic, tulburări ale funcției de evacuare a intestinului, tumorile, tulburări circulatorii la peretele intestinal, stresul nervos, etc.

Ceai de mușețel, Foto: chemicalfreelife.tumblr.com

Metode eficiente care te ajută să scapi de gazele intestinale puternice:

Pentru prevenirea și tratamentul flatulenței este necesară adoptarea unei diete echilibrate. În primul rând trebuie evitate alimentele bogate în carbohidrați și grăsimi, iar dacă se suferă de intoleranță la lactoză nu trebuie să se bea lapte și să se servească produse lactate. Există medicamente ce reduc flatulența, se poate folosi cărbune activ, dar și anumite produse naturale (ceai de mușețel, ulei de fenicul) care au efect bun antiflatulență. Remediile homeopatice sunt o soluție simplă în reducerea simptomelor de flatulență, se recomandă Kalium carbonicum (pentru cazuri de eliminări de gaze dureroase), Carbo vegetabilis (contra balonării), Nux vomic (elimină senzația de greutate după ce s-a mâncat), Argentum nitricum (pentru o digestie ușoară). Granulele homeopatice se iau în diluție de 5-9 CH, întotdeauna cu 20 minute înainte de masă.

Beneficiile mărarului pentru sănătate, Foto: fitfixed.com

Alte soluții de prevenire a flatulenței sunt: masa se ia în liniște, alimentele se mestecă mult și încet, se servesc îmbucături mici, se evită grăsimile, prăjelile, dulciurile. Nu este recomandat consumul de alimente care fermentează și anume: fructe și legume uscate, suc de mere, varză, ceapa, caise, pere, prune, etc. Plantele care facilitează digestia și previn acumularea de gaze intestinale și producerea crampelor sunt: coriandrul, angelica, mărarul, chimenul, anasonul, roinița, coada-șoricelului. Se renunță la fumat și la guma de mestecat deoarece pot favoriza aerofagia sau înghițirea aerului.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ