Cum se manifestă carența de biotină?

0
492
Surse alimentare de biotină, Foto: pixgood.com

Deficitul de biotină apare mai rar la oameni doarece această vitamină se găsește în carne, lapte, drojdie de bere, pește, carne de pui, cereale integrale, gălbenuș de ou. Aceste alimente sunt frecvent consumate de oameni ceea ce face ca ei să-și asigure necesarul de biotină în organism. Unele persoane însă suferă de exemplu de dermatită seboreică, această afecțiune este caracterizată prin scalp uscat și se datorează carenței de biotină.

Surse alimentare de biotină, Foto: pixgood.com

În cazul în care apare un deficit de biotină în corp principalele simptome care apar sunt: căderea părului, anemia, creșterea nivelului de zahăr în sânge, instalarea depresiei, insomniei, inflamarea membranelor mucoase, paloarea pielii, scăderea poftei de mâncare, greață, dureri musculare.

La anumite persoane poate să apară carența de biotină din cauza unor probleme genetice de sănătate. Acestea trebuie să ia suplimente de biotină pentru a-și acoperi acest deficit. De asemenea, există anumite boli grave ca de exemplu ciroza hepatică sau ficatul gras care produc o lipsă de biotină în corp. Consumul excesiv de alcool duce la pierderea de biotină din organism. Cancerul de pancreas poate afecta absorbția de biotină și provoca carența de această vitamină în corp.

Citește și:  Efectele negative ale stresului asupra organismului

Cum se manifestă carența de biotină? Datorită deficitului de biotină în organism pot să apară simptome ca de exemplu: anorexie, greață, coderea părului, reacții inflamatorii ale limbii, dermatită la nivelul pielii sau reacții inflamatorii cutanate, unghii casante, anemie, dureri musculare, disconfort al pielii, probleme cardiace, creșterea nivelaului de colesterol în sânge, scăderea tensiunii arteriale, stări depresive, mialgie, oboseală severă, halucinații, paloare, fragilitatea unghiilor, sensibilitate la infecții, iritații, ataxie, performanță scăzută și lipsă de concentrare.

Deficitul de biotină se poate determina prin analize de laborator, test de urină și sânge.

Biotina are rol în metabolizarea carbohidraților, ajută la creșterea celulelor, la producerea acizilor grași, la metabolizarea proteinelor și grăsimilor, menține sănătatea glandelor sudoripare, calmează durerile musculare. La fel ca alte vitamine, oligoelemente și substanțe nutritive, și biotina ajunge în tractul intestinal prin alimente, este absorbită la nivel intestinal și ajunge în fluxul sanguin. În cazul administrării de antibiotice, de sulfamide și zaharină este afectat nivelul de biotină din organism. De asemenea albușul de ou conține avidină care în combinație cu biotina împiedică absorbția acesteia în tractul intestinal.

Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.