Descopera 25 de reguli importante pentru a pierde rapid in greutate!

0
341
Mersul pe bicicleta ajuta la scaderea in greutate

In urma multor studii cercetatorii au ajuns la concluzia ca dieta sanatoasa ajuta la scaderea rapida in greutate mai ales daca este asociata si cu exercitiile fizice regulate. De asemenea specialistii au realizat o clasificare a celor mai bune reguli pentru a pierde in greutate bazandu-se pe criterii de eficienta si ingeniozitate.

Pentru cei care doresc sa aiba picioare mai zvelte, abdomenul mai plat si in general o silueta de invidiat, prezentam o serie de sfaturi importante pentru a scapa rapid de excesul de greutate.

Mersul pe bicicleta ajuta la scaderea in greutate

1. Statisticile demonstreaza ca sportul ajuta la scaderea rapida in greutate. Acesta nu trebuie facut ocazional ci in fiecare zi, dar nu atat de intens incat sa devina foarte obositor. Cei care nu au timp sa mearga la o sala de fitness pot renunta la folosirea masinii, sau a mijloacelor de transport in comun si merge pe jos, sau pot evita liftul si folosi scarile. Recomandat este sa se faca plimbari zilnice, pe distante lungi, in ritm alert, timp de o jumatate de ora. Pentru incepatori este bine sa se inceapa cu un ritm mai lent, pentru a evita suprasolicitarea organismului si aparitia unor potentiale accidente. Mersul pe bicicleta o data pe saptamana este o metoda excelenta de a pierde in greutate. Astfel corpul isi va lua energia necesara din depozitele de grasime, starea de bine va fi asigurata prin eliberarea de endorfine (hormonul fericirii), iar starea de sanatate se va imbunatati.

2. Fiecare persoana care doreste sa urmeze o dieta trebuie sa inteleaga nevoile sale, sa afle mai multe despre numarul de calorii necesare si sa verifice zilnic daca au fost respectate. Greutatea corporala se masoara zilnic si numarul de calorii la fiecare masa trebuie calculat. Consultarea unui medic nutritionist este intotdeauna indicata.

3. Este bine de tinut cont de tipul antrenamentelor care se fac si o evidenta a alimentelor de mancat. O asemenea inregistrare ajuta in obtinerea rezultatelor, in sensul ca responsabilitatea este mai mare cu privire la alegerile facute spre o imbunatatire a starii fizice si a obiceiurilor pozitive alimentare. Bilantul numarului de calorii consumate se face in raport cu dimensiunea corpului, varsta si activitatea fizica efectuata.

Dieta bogata in legume pentru slabit
Dieta bogata in legume pentru slabit

4. In fiecare zi este necesar sa se consume legume si fructe pentru ca acestea sunt bogate in fibre dietetice, vitamine si minerale. Se pot manca proaspete, gatite sau sub forma de sucuri naturale. Citricele sunt foarte bune pentru sanatate si pentru scaderea in greutate deoarece contin multa vitamina C (care reduce oboseala, intensifica metabolismul si are continut mic de calorii).

5. Mancarea in general trebuie sa fie concentrata. Nu este o idee buna sa se manance mult si prost, trebuie sa se tina cont de faptul ca alimentele concentrate ajuta la buna nutritie a organismului.

Consumul de apa ajuta la hidratarea corpului
Consumul de apa ajuta la hidratarea corpului

6. Hidratarea este foarte importanta pentru mentinerea sanatatii corpului. Este indicat consumul mare de lichide, mai ales de apa plata, dar si de ceaiuri din plante sau sucuri din fructe si legume proaspete. Un truc eficient pentru a evita senzatia de foame si a scadea astfel in greutate este consumul de un litru de apa in care se adauga sucul de la doua lamai stoarse. Lamaia are un continut redus de calorii (doar 70 calorii la 200 g), este bogata in vitamina C, stimuleaza digestia, intensifica tranzitul intestinal si suprima senzatia de a manca. Ceaiurile de plante sunt perfecte pentru orice dieta, au proprietati diuretice, purgative si de taiere a senzatiei de foame.

7. Continutul de grasimi trebuie sa fie cat mai scazut. In preparatele culinare sunt recomandate uleiurile vegetale de buna calitate (cum este uleiul de masline), dar folosite cu masura, niciodata in cantitate mare. De asemenea, carnea trebuie aleasa atent, sa fie slaba, macra, fara pielite, in general cu continut mic de grasimi.

8. Niciodata nu se folosesc alimente alterate, expirate, in general daunatoare. Acestea trebuie sa fie mereu proaspete, de buna calitate. Pentru mentinerea greutatii normale se poate manca orice, cat mai variat, dar intotdeauna cu moderatie.

Consumul de cereale este indicat zilnic.
Consumul de cereale este indicat zilnic.

9. Cerealele nu trebuie sa lipseasca de la micul dejun. Acestea se mananca zilnic, in general ele fac parte din meniul oricarei diete. Cerealele sunt bogate in fibre, acestea suprima pofta de mancare, ajuta la reglarea tranzitului intestinal si reducerea greutatii.

10. Nu este indicat sa se consume carne in fiecare zi. Cei care nu pot renunta deloc la carne trebuie sa aleaga produse de vita, vitel si pasare. Este bine sa gateasca cat mai mult carne slaba, sa se evite pe cat posibil grasimea.

11. Un truc bun pentru a limita aportul de acizi grasi saturati in organism este folosirea unei tigai de buna calitate, de care alimentele sa nu se lipeasca atunci cand sunt preparate fara ulei. Astfel se va evita adaugarea de gasimi inutile si se va reduce mult numarul de calorii. Mai mult decat atat, aroma alimentelor se va pastra si se va scadea in greutate prin eliminarea uleiului de gatit. De asemenea, gatirea alimentelor cu aburi este o metoda buna de reducere a grasimilor. Legumele isi vor mentine aroma si vitaminele, corpul va primi substantele nutritive necesare si mai putine grasimi.

Citește și:  Laptele - Stiati ca…

12. Intotdeauna este bine de mers la cumparaturi cu stomacul plin. Astfel nu va aparea senzatia de foame, se va merge exact la rafturile cu produse necesare pentru dieta, nu va aparea dorinta de a cumpara si altceva si sentimentul de frustare.

13. La fiecare masa este indicat sa se bea o lingurita de otet de mere pentru indepartarea grasimilor. Aceasta regula este cunoscuta de multi dintre noi, cu siguranta bunicile unora o foloseau in tratamentul bolilor minore. Otetul de mere este un elixir al sanatatii si un instrument important pentru pierderea in greutate.

14. Expertii in nutritie au dovedit deja ca o regula importanta pentru scaderea in greutate este mancatul alimentelor incet. Creierul simte senzatia de satietate dupa 20 minute. Avand in vedere acest aspect nu ramane decat sa se mestece incet mancarea, astfel creierul va intelege ca stomacul este plin desi consumul de alimente nu a fost atat de mare. Mancatul incet faciliteaza digestia si ajuta la pierderea kg in plus.

15. Nu se mananca niciodata cu doua ore inainte de culcare daca se doreste scaderea in greutate. In timpul somnului corpul este in stare de repaus, prin urmare daca stomacul este plin, alimentele se vor digera mai incet, vor fi stocate, astfel grasimile se vor depune si nu vor mai fi eliminate in cantitatea necesara.

16. Specialistii au ajuns la concluzia ca nu este bine sa mananci la televizor. Ei considera ca fiind atent la televizor, creierul nu reuseste sa te atentioneze ca stomacul este plin. Astfel se ajunge la consumul de calorii in exces. Daca te concentrezi pe mancare, semnalul de satietate este simtit imediat si astfel se pierde mai rapid in greutate.

Este sanatos sa mananci un mar inainte de micul dejun, pranz si cina.
Este sanatos sa mananci un mar inainte de micul dejun, pranz si cina.

17. Consumul unui mar inainte de fiecare masa ajuta la scaderea in greutate. Marul este un fruct cu putine calorii (doar 25 de calorii la 50 g) care scade pofta de mancare, ajuta digestia, satura stomacul si creste senzatia de satietate.

18. Mancarea fierbinte pusa pe masa va necesita suflarea in ea ca sa se raceasca. Astfel se va manca mai incet, se va mesteca mai lent si va aparea mai rapid sentimentul de satietate fara a consuma intreaga cantitate. Acesta este un truc prin care aportul de calorii va fi minim si se va pierde in greutate.

19. Cafeaua verde ajuta la scaderea in greutate. In fiecare dimineata se bea o ceasca de cafea verde fara zahar, aceasta trebuie sa fie de aproximativ 20 g. Cafeaua are proprietati diuretice, antioxidante si de crestere a temperaturii corpului. Ajuta la pierderea a 2 kg in timp de o luna.

Mancarea in farfurii de culoare albastra scade apetitul., Foto: planetpooks.wordpress.com
Mancarea in farfurii de culoare albastra scade apetitul., Foto: planetpooks.wordpress.com

20. Folosirea farfuriilor de culoare albastra reduce senzatia de foame. Studiile au aratat ca albastrul are efect bun asupra sanatatii, creeaza o stare de liniste, calm si scade pofta de mancare.

21. Meditatia este un mod de a scadea in greutate. Prin meditatie se combate stresul, se trateaza insomnia, se controleaza tulburarile de alimentatie, se reduce pofta de mancare si se scapa de kg in plus.

22. Activitatea sexuala poate ajuta la arderea caloriilor. Se spune ca sexul este o activitate fizica prin care se ard 200 de calorii in 30 de minute.

23. Daca se bea un pahar de apa calda pe stomacul gol in fiecare dimineata, stomacul se va umfla, intestinele vor fi curatate, efectele asupra organismului vor fi benefice, nu va mai aparea senzatia de foame si astfel numarul de kg va scadea.

24. Pozitia dreapta a spatelui si corecta a coloanei vertebrale este importanta pentru ca faciliteaza relaxarea muschilor abdominali, astfel ei nu vor mai fi tinuti stransi, metabolismul se realizeaza normal si cantitatea de grasime va fi eliminata corespunzator, nu va mai fi depusa pe abdomen.

25. Somnul este important pentru scaderea in greutate. Expertii sunt de parere ca programul de somn trebuie respectat. Este indicat sa se doarma 8 ore pe noapte si pe cat posibil sa se mearga la culcare la aceeasi ora. In timpul somnului corpul produce leptina, un hormon care controleaza senzatia de foame. Daca somnul este redus, scade nivelul de leptina si astfel controlul apetitului nu se face in mod normal.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.