Scaderea in greutate si timpul pentru digerarea alimentelor

0
5666
Dieta, Foto: healthylifestylesliving.wordpress.com

Dieta adecvata este foarte importanta pentru scaderea in greutate. Conform specialistilor o persoana adulta trebuie sa consume in mod normal 2000 calorii pe zi. Daca isi doreste sa piarda in greutate este necesar sa consume pana in 1500 calorii pe zi.

Dieta, Foto: healthylifestylesliving.wordpress.com

Foarte bine este sa se cunoasca si timpul pentru digerarea alimentelor. Cercetatorii recomanda consumul de alimente in portii mici, de mai multe ori pe zi. Nu este deloc bine sa se manance o data pe zi si mult, sau doar de doua ori pe zi portii mari. Patru mese pe zi sunt indicate in general pentru orice persoana. De asemenea, pentru a scadea in greutate este obligatoriu ca o noua portie de mancare sa fie luata atunci cand alimentele consumate anterior au fost digerate din stomac. De aceea este de ajutor sa cunostem timpul necesar pentru digerarea alimentelor. Intotdeauna supraalimentarea creeaza anumite probleme, da o stare de disconfort in stomac si intestin (crampe, aciditate, stare de greata, de greutate si altele). Acest lucru afecteaza mai ales persoanele care au tractul digestiv slab.

Exemple de alimente si timpul de digerare al acestora:

  • Orezul fiert moale, pestele de rau fiert, ouale, laptele se digera in 1-2 ore.
  • Carnea fiarta de pui si vita se digera in 3-4 ore.
  • Varza calita, morcovii fierti, banana, caviarul sarat se digera in 3 ore sau chiar in 4 ore.
  • Painea, cartofii fierti, omleta, ouale fierte tari se digera in 3 ore.
  • Cafeaua, berea, vinul, ceaiul, supa, apa, pepenele galben sau verde se digera intr-o ora sau cel mult 2 ore.
  • Cacao cu frisca sau cacao cu lapte se digera in 2-3 ore.
  • Ciupercile si carnea bacon se digera in 5-6 ore.
  • Carnea prajita, mazarea, fasolea, carnea de vanat se digera in 5 ore.
  • Painea de secara, sunca si cartofii prajiti se digera in 3-4 ore.
  • Varza murata, untul, untura, friptura de gasca, hamsiile sarate se digera in 4-5 ore.
  • Ridichea, morcovul, merele, castravetii, spanacul se digera in 3 ore.
Citește și:  De ce este bine să mănânci mai multe prune toamna? – Beneficii pentru sănătate

Alimentele ingerate ajung abia in 6-8 ore in sectiunea finala a intestinului subtire, iar eliminarea deseurilor, respectiv a rezidurilor nedigerabile va incepe la 24 de ore dupa ce alimentele au fost inghitite. Acest proces de eliminare poate dura uneori si mai multe zile.

Timpul de digerare a alimentelor creste direct proportional cu cantitatea de grasime din alimente. Comparativ cu alimentele in bucati mari, foarte repede se digera piureul de legume sau de fructe. Desigur ca exista si exceptii, ca de exemplu laptele, care se digera greu desi este lichid.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.