Stai prost cu memoria? Vezi cum se poate îmbunătăți

0
205

Imbunatatirea memoriei este un lucru dorit de toata lumea, mai ales de tinerii care trebuie sa-si petreaca ore in sir invatand, memorand sau amintindu-si lucruri, pentru diverse examene, probe de lucru si altele sau pentru cei a caror meserie implica o invatare continua sau o rememorare zilnica. Cu siguranta si persoanele de varsta a treia isi doresc o imbunatatire a memoriei destul de simtitoare, deoarece din cauza oboselii, a stresului, nu ne mai concentram si deseori uitam lucruri, pur si simplu le lasam sa se ascunda in coltisoarele intunecate ale creierului nostru. S-a demonstrat insa ca, cu cat ne fortam capacitatea de memorare, cu atat vom putea, in timp, indelungat desigur, sa putem memora mai mult pe o perioada mai indelungata. Cum ar fi daca pur si simplu citim in fiecare zi cam cate zece pagini de literatura usoara, iar seara la culcare incercam sa facem o scurta recapitulare a ceea ce am citit inainte cu cateva ore.

Dar cine nu si-ar dori o memorie de elefant?

Flexibilitatea in gandire

Cine nu ar vrea sa pastreze informatiile de acum 50 de ani proaspete in memoria sa? Se spune ca tocmai acesta este motivul pentru care uitam: trebuie sa facem loc lucrurilor noi care ne ajuta in prezent si nu sa ramanem setati pe cele vechi care ne intuneca gandirea. Si se mai spune ca de fapt nu uitam, ci pur si simplu stocam informatiile vechi in parti ale creierului nostru la care nu avem acces cu una cu doua. Ele exista, dar nu sunt de utilitate si nici de actualitate. De aceea, se intampla ca atunci cand ne fortam sa ne amintim ceva, chiar se intampla, ne revine sursa, uneori cu lux de amanunte, alteori vag. Imbunatatirea memoriei este relativa ar spune unii, deoarece a uita e omeneste si trebuie sa facem asta deoarece nu ne putem folosi (inca) creierul la o capacitate mai mare de 5% (si cine ajunge pana acolo poate fi considerat usor geniu). Putem totusi sa folosim elemente ajutatoare mai ales in situatii extreme, cand avem nevoie de un volum mai mare de informatii, stocat fie pe acelasi spatiu, fie pe un spatiu mai mare, iar aceste elemente sunt fie de materie chimica, fie naturista, fie simplu – alimentara.

Alimente ce ajuta la imbunatatirea memoriei

Asa cum sunt alimente ce dau energie, alimente ce ajuta la o gandire pozitiva sau alimente afrodisiace, cu siguranta exista si elemente ce imbunatatesc memoria ca doar bunul Dumnezeu ne-a lasat de toate pe acest Pamant. Printre alimenetele ce ne ajuta sa avem o memorie mai de invidiat si un creier mai sanatos sunt: afinele (fiind foarte buni antioxidanti), legumele cu frunze inchise la culoare, somonul, sardinele, heringul, acizii grasi in general omega 3, spanacul, vinul rosu, graul integral si orezul brun, pudra de cacao, nucile, uleiul de masline, usturoiul, lactatele (chefir, iaurt, lapte batut, branza de vaci), fasole uscata, seminte de floarea soarelui si de dovleac, migdale, alune prajite, susan, curmale, smochine, stafide si inca vreo cateva zeci. Pe langa toate acestea, mai este indicat consumul de doua linguri de ulei de porumb, dimineata si seara, pentru acumularea de vitamina E.

Citește și:  Citește miturile din timpul sarcinii și află cât sunt de adevărate

Sfaturi pentru imbunatatirea memoriei

Pentru imbunatatirea memoriei se recomanda cure cu drojdie proaspata de bere (1-2 lingurite pe zi). Daca suntem pusi pe fapte mari, vom evita pe cat posibil tehnicile de prelucrare alimentara (prajitul, coptul si fiertul), caci ele distrug vitaminele si substantele benefice organismului si vom consuma alimentele intr-o stare cat de cat naturala (putem da intr-un clocot cartofii sau carnea, sa nu consumam tocmai crud). Un alt fapt ar fi evitarea slaninei, a carnii de porc si in general a carnii grase; in nici un caz nu avem voie sa consumam afumaturi, alcool sau tutun. Se spune ca la fiecare betie crunta pierdem cate-un neuron asa ca este suficient de fondata interzicerea consumului de alcool si chiar oboseala, lipsa de concentrare, lipsa memoriei, somnolenta se normalizeaza dupa 6 saptamani de pauza de alcool. Pentru o buna hidratare a celulelor, se recomanda cel putin 2 litri de lichide pe zi.

Tehnici de imbunatatire a memoriei

Alte suplimente pe care le putem lua in calcul atunci cand avem nevoie sa ne fortam memoria sunt: ananasul – intrucat are proprietatea de a intari memoria, se

Memorie
Memorie

poate bea in perioadele in care trebuie sa se memoreze o cantitate mare de cunostinte, cate un pahar de suc de ananas pe zi. O banana pe zi (este bine sa fie cat mai coapta) reface rapid energia consumata prin efort intelectual. Ea reda calmul si increderea inainte de examene. Morcovii sporesc, de asemenea, capacitatea de memorare. Deci elevii si studentii, inainte de a incepe memorarea cursurilor, sunt sfatuiti sa manance o salata de morcovi cruzi cu lamaie si putin ulei. Cu efecte asemanatoare poate fi folosita salata de varza cruda, iar pentru perioadele de concentrare indelungata – nucile.

Si acestea fiind spuse, inca odata, trebuie sa ne gandim de doua ori inainte sa consumam alimente, mai ales daca tinem la amintirile noastre sau daca pur si simplu vrem la un moment dat sa ne facem cine stie ce mofturi cu memoria noastra, iar ea nu ne va putea fi de folos.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.