L-teanina are efect calmant, susține imunitatea și îmbunătățește starea de spirit

0
14

Dacă vrei să te simți plin de energie renunță la băuturile energizante și bea zilnic câte o cană de ceai Matcha. Popularitatea acestui ceai a crescut în ultimii ani în rândul oamenilor iubitori de performanțe atletice și a profesioniștilor din domeniul sănătății, care au luat în considerare beneficiile acestei băuturi bogate în antioxidanți și L-teanină.

Navigare rapidă în articol:

  1. L-teanina susține imunitatea
  2. Ceaiul Matcha are L-teanină

1. L-teanina susține imunitatea

Aminoacidul L-teanină apare în ceai verde, ceai negru, ceai Matcha. Cantitatea de L-teanină depinde de locul unde au fost cultivate plantele de ceai și de momentul recoltării frunzelor. De asemenea contează și modul de procesare al ceaiurilor.

L-teanina este folosită mai ales în țările asiatice în domeniul medical, pentru tratamentul unor probleme de sănătate mintală. Totuși, acest aminoacid a devenit foarte popular și în țările occidentale, pentru că este apreciat pentru beneficiile sale:

  • Ajută în combaterea stresului, crește vigilența și veselia
  • Ajută în tratamentul anxietății și depresiei
  • Are efect protector împotriva obezității și a bolilor cardiovasculare
  • Reduce daunele oxidante cauzate de atacul nociv al radicalilor liberi
  • Previne îmbătrânirea prematură a organismului
  • Crește cantitatea de glutation în ficat
  • Stimulează capacitatea enzimelor hepatice de a elimina toxinele din sânge
  • Combate tulburările de dispoziție, simptomele de schizofrenie, tulburările de panică și tulburările obsesiv-compulsive
  • Scade riscul de creștere în greutate și de a dezvolta sindrom metabolic.

Despre L-teamină s-a spus că poate îmbunătăți memoria, capacitatea de învățare și funcția congnitivă. Acest lucru este important pentru studenții care au de dat examene.

De asemenea, L-teamina reduce frecvența tulburărilor cognitive și are un efect benefic asupra stării de spirit. Oamenii care sunt stresați și depresivi pot bea câte o cană de ceai verde pentru că are L-teanină, pentru a face față mai ușor stresului.

Alte studii despre L-teanină

Conform unui studiu de pe NCBI, L-teanina ajută în reducerea stresului la oameni și șoareci de laborator. Deja s-a dovedit științific faptul că Matcha are un conținut ridicat de L-teanină, deci este un ceai care oferă mai multă energie și elimină stresul.

Unele studii ale cercetătorilor susțin limitarea consumului de L-teamină la 50-100 mg zilnic. Altele însă susțin consumul zilnic de până la 200 mg de L-teanină. Înainte de a lua suplimente de L-teanină este bine de consultat un medic privind sănătatea corpului dvs.

Există studii care demonstrează și efectul benefic al acestui aminoacid în reducerea simptomelor de psihoză și depresie. L-teanina administrată în doze de 250 mg pe zi poate îmbunătăți starea de spirit la adulții care suferă de depresie majoră, precizează cercetătorii. Acest supliment alimentar combate și anxietatea, stresul și îmbunătățește calitatea somnului. Desigur nu trebuie exagerat cu consumul de suplimente allimentare. Studiile arată că L-teamina reduce semnificativ crizele de anxietate și de depresie, deci poate ajuta în tratamentul acestor boli.

L-teanina nu provoacă dependență și nu are efecte secundare, au mai spus cercetătorii.

2. Ceaiul Matcha are L-teanină

Matcha este mai concentrat decât ceaiul verde și are mai multă cofeină. Totuși în comparație cu diferite tipuri de cafea, cantitatea de cofeină din Matcha este mai mică.

Citește și:  Tratamente pentru păr cu ceai verde, care promovează sănătatea acestuia

Ambele ceaiuri provin din planta Camellia sinensis. Aceste ceaiuri sunt procesate în mod diferit și asta le face să aibă și arome specifice. De exemplu, Matcha se macină și se obține o pulbere fină, care are o culoare intensă și o aromă mai puternică decât ceaiul verde.

Matcha are polifenoli antioxidanți și EGCG – epigalacatechin gallate, care este de tip catechină. Ceaiul Matcha promovează metabolismul și scăderea în greutate. S-a demonstrat că acest ceai ajută la arderea a 25% din grăsime și în plus scade și nivelul de colesterol total din sânge. Catechinele elimină radicalii liberi, previn deteriorarea celulelor, reduc riscul de îmbolnăvire a organismului. Ele au și capacitatea de a ameliora inflamația cronică și deci de a ameliora simptomele de artrită.

Cercetătorii recomandă cel mult două căni de ceai Matcha pe zi, nu mai mult, pentru că ceaiul este destul de concentrat. Dacă se bea ceai Matcha în exces pot apărea palpitații și dureri de cap.

Alte beneficii ale ceaiului Matcha

O cană de ceai Matcha te ajută să ai mai multă energie, să scapi de stres și oboseală. Cofeina este o componentă majoră a acestui ceai și oferă o serie de avantaje:

  • Crește dopamina din creier
  • Alungă oboseala și somnolența
  • Îmbunătățește eficiența muncii
  • Crește nivelul de acetilcolină din organism
  • Îmbunătățște starea de dispoziție, capacitatea de atenție
  • Are efecte cognitive benefice.

Comparativ cu alte tipuri de ceai verde, Matcha se remarcă printr-o cantitate mare de antioxidanți și L-teanină. Există studii ale cercetătorilor care prezintă beneficiile oferite de ceaiul Matcha:

  • Ajută corpul să fie mai sănătos
  • Reduce riscul de boli cardiovasculare, precum accident vascular cerebral și atac de cord
  • Scade nivelul de trigliceride și de colesterol rău (LDL) din sânge
  • Combate stresul, somnolența, letargia
  • Crește puterea de concentrare și memoria
  • Ajută la eliminarea toxinelor din organism
  • Previne bolile cronice și cancerul.

Matcha are aminoacizi, precum L-teanină care are proprietăți deosebite:

  • Ajută în combaterea stresului
  • Oferă un plus de energie
  • Ajută la arderea mai rapidă a grăsimilor
  • Îmbunătățește puterea de concentrare
  • Normalizează tensiunea arterială
  • Îmbunătățește performanța atletică
  • Susține imunitatea organismului.

Potrivit studiilor cercetătorilor, L-teanina din ceaiul Matcha permite corpului să absoarbă mai lent cofeina și să ofere un plus de energie de 3-6 ore. L-teanina stimulează activitatea creierului și dopamina – care oferă acea senzație de bine. Prin consumul de ceai Matcha se îmbunătățește puterea de concentrare și starea de dispoziție.

Ceaiul verde este o sursă de antioxidanți

Și ceaiul verde este bogat în antioxidanți și are numeroase beneficii pentru sănătate:

  • Crește metabolismul organismului
  • Previne boala Parkinson și boala Alzheimer
  • Înhibă dezvoltarea celulelor canceroase și combate cancerul
  • Crește memoria, concentrarea
  • Previne dezvoltarea cariilor ce sunt cauzate de bacterii și acumularea de tartru
  • Reduce nivelul de zahăr și de colesterol din sânge
  • Previne îmbătrânirea prematură a pielii.

Acest ceai este bun pentru sănătate. Se pot bea 2-3 căni de ceai verde pe zi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.