Mersul pe jos – Cel mai bun medicament pentru organism

0
546

Activitatea fizică moderată face bine la sistemul cardiovascular, respirator și nervos, și în general la sănătatea întregului organism. Încearcă să mergi cu bicicleta la serviciu sau să mergi mai mult pe jos și vei vedea că te simți mai bine și mai relaxat. Să nu spui că este obositor să mergi zilnic pe jos, pentru că și antrenamentele la sălile de sport necesită un consum de energie și suficient efort. Dacă te obișnuiești să mergi zilnic măcar o oră pe jos vei vedea că starea ta de sănătatea se va îmbunătăți treptat, iar în plus îți fortifici și organismul. Mersul pe jos poate fi privit ca un fel de sport, care poate fi practicat de orice persoană, chiar și de oamenii în vârstă.

Beneficiile mersului pe jos pentru sănătatea organismului:  

1.Îmbunătățește circulația sângelui.

Dacă duci o viață sedentară poți face zilnic câte o plimbare de 30-60 de minute pentru a-ți intensifica circulația sângelui și a-ți amplifica mișcările respiratorii. Mersul pe jos crește circulația sângelui la membrele inferioare, este la fel de eficient ca și înotul sau alte sporturi de acest fel. Dacă mergi pe jos în fiecare zi, îți poți stimula schimburile nutritive, îți poți elimina mai ușor toxinele acumulate în exces din organism și îți poți îmbunătăți starea de sănătate.

  1. Crește pofta de mâncare.

O plimbare de cel puțin o oră pe jos, în aer curat, te ajută să ai poftă de mâncare, să-ți stimulezi metabolismul și digestia. Prin mers îți îmbunătățești circulația sângelui și la organele interne și astfel metabolismul este accelerat. Dacă suferi frecvent de constipație, poți scăpa de acest simptom mergând pe jos deoarece astfel îți normalizezi peristaltismul intestinului gros.

Mișcarea ajută destul de mult digestia, o face să fie sănătoasă. Foarte bun este și masajul abdominal dar și diferite alte activități pentru reglarea tranzitului intestinal. Pentru combaterea indigestiei se pot folosi zilnic și ceaiurile din plante medicinale precum sunt:

  • Ceaiul din păpădie are efect stimulativ asupra digestiei și ajută la reducerea nivelului de colesterol din sânge. Păpădia este o plantă eficientă împotriva balonării și indigestiei.
  • Ceaiul din busuioc are efect antiseptic, antivomitiv, stimulează digestia și ameliorează stările de greață și balonare.
  • Ceaiul din mentă este foarte bun pentru tratamentul deranjului la stomac. Are efect bun asupra tubului digestiv, poate preveni și combate indigestia.
  • Ceaiul de mușețel are efect antiinflamator, antiseptic și antispastic la nivelul tractului gastro-intestinal, poate ajuta în combaterea infecțiilor și a balonării.
  • Ceaiul de ghimbir este bun în cazuri de indigestie, poate reduce senzația de balonare, calmează durerile de burtă și ușurează digestia.
  1. Mersul pe jos combate insomnia.
Citește și:  De ce japonezii sunt slabi și trăiesc mult?

O plimbare pe jos înainte de somn te ajută să dormi mai bine, să nu mai ai stări de insomnie. Plimbările prelungite înainte de culcare sunt recomandate de medici persoanelor stresate, care nu reușesc să adoarmă, sau care suferă frecvent de insomnie.

  1. Mersul pe jos combate obezitatea, ajută la scăderea în greutate.

Dacă vrei să slăbești o soluție simplă ar fi mersul pe jos. Prin acest antrenament moderat practicat zilnic poți scădea în greutate, poți arde un număr mare de calorii și îți poți reduce stratul de țesut adipos.

  1. Mersul pe jos ajută la rechilibrarea funcțiilor sistemului nervos.

Pentru ca să ai o stare bună de spirit este necesar să mergi zilnic pe jos. Astfel vei scăpa de stres, de depresie, îți oxigenezi creierul, îți stimulezi activitatea sistemului nervos, îți îmbunătățești capacitățile cognitive, îți dezvolți memoria, puterea de atenție și de concentrare.

  1. Mersul pe jos menține sănătatea inimii.

Dacă ai afecțiuni cardio-vasculare și mergi zilnic câte puțin timp pe jos, vei constata că te vei simți mai bine, iar starea ta de sănătate se va îmbunătăți. Mersul pe jos scade nivelul de colesterol din sânge, reduce riscul de accident vascular cerebral și riscul de atac de cord.

  1. Previne bolile și afecțiunile sistemului osos.

Mersul pe jos este benefic pentru sistemul osos, protejează corpul de îmbolnăvire și anume de multe boli care afectează oasele și articulațiile. Dacă mergi zilnic pe jos îți poți reduce riscul de osteartrită, artrită și osteoporoză. Practicat frecvent, mersul pe jos ajută la absorbția bună a nutrienților, chiar și a calciului în oase, ajută și la producerea de elastină, colagen care alcătuiesc cartilajul. Când mergi pe jos îți îmbunătățești sistemul muscular, îți menții sănătatea ligametelor și articulațiilor. Activitatea bună a mușchilor și a fluxului de sânge prin vene ajută în prevenirea varicelor și în stimularea eliminării toxinelor din corp.

  1. Mersul pe jos este sănătos, consolidează sistemul imunitar al organismului.

Pentru a-ți crește imunitatea organismului trebuie să faci puțin sport și poți începe cu mersul pe jos. Fiind activ îți crești rezistența corpului, poți preveni bolile sistemice și alte probleme de sănătate.

Lipsa de activitate îți poate afecta în timp starea de sănătate. Ar fi bine să te obișnuiești să mergi mai mult pe jos, pentru a preveni obezitatea și a-ți menține sănătatea!

Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.