Perele îmbunătățesc digestia și au multe beneficii pentru sănătate

0
31

Perele sunt fructe incredibil de gustoase, care au multe beneficii pentru sănătate, susținute de cercetări ștințifice. Aceste fructe sunt bogate în nutrienți importanți pentru organismul nostru, de aceea trebuie introduse în alimentația zilnică. Perele au puține calorii, sunt bogate în vitamine, potasiu și calciu, mențin sănătatea inimii, a oaselor și ajută la reglarea digestiei. Care sunt beneficiile perelor pentru sănătate?

Navigare rapidă în articol:

1. Consumul de pere, beneficii

Perele sunt bogate în antioxidanți

Aceste fructe au vitamina C și antioxidanți care cresc imunitatea organismului. Multe studii ale cercetătorilor arată că vitamina C stimulează producția de globule albe, deci ajută în consolidarea imunității. Vitamina C scade riscul de îmbolnăvire, de răceală și gripă.

Perele au vitamina K ce ajută în prevenirea apariției unor boli ale gingiilor și a unor probleme ale dinților.

Perele au antioxidanți cu proprietăți anticancerigene, care ajută și la reglarea tensiunii arteriale. Consumul de pere a fost asociat și cu prevenirea cancerului. Specialiștii spun că perele scad riscul de cancer pulmonar, cancer de sân, cancer de colon, cancer de rect și cancer de prostată.

Sunt bogate în potasiu

Perele au potasiu și mențin sănătatea inimii. Despre potasiu se spune că este un bun vasodilatator și poate oferi mari avantaje:

  • Ajuta în scăderea tensiunii arteriale
  • Îmbunătățește sănătatea sistemului cardiovascular
  • Furnizează oxigen organelor
  • Oferă un bun flux de sânge în tot organismul
  • Previne formarea cheagurilor de sânge.

Alături de alte fructe (ex. mere, citrice) perele oferă protecție împotriva accidentului vascular cerebral, scad riscul de deces din această cauză.

Perele au minerale importante pentru sănătatea oaselor

Aceste fructe au magneziu, calciu, fosfor și cupru. Prin urmare, consumul de pere ajută în prevenirea deficitului de minerale din oase și la scăderea riscului de a dezvolta boli precum este osteoporoza.

Prin vitamina C și cupru, perele întăresc imunitatea organismului.

Potrivit cercetătorilor, perele au zaharuri sănătoase, vitamine A, B, C și K. Ele conțin fitosteroli ce previn formarea plăcilor de colesterol. Aceste fructe cresc nivelul de serotonină din organism, induc o senzație de bine, combat depresia și stresul.

Perele au acid folic

Aceste fructe pot fi un desert excelent pentru oricine, ele nu au grăsimi și colesterol. Și femeile însărcinate pot consuma pere, mai ales că acestea au acid folic, care este un element foarte important pentru sănătatea lor, pe perioada sarcinii și a bebelușului. Nutriționiștii recomandă femeilor însărcinate să consume câte o pară pe zi.

Perele au fibre și compuși vegetali

O pară medie oferă 18-24% din necesarul de fibre pentru o persoană.

Despre aceste fructe, cercetătorii spun că oferă multe beneficii:

  • Mențin sănătatea intestinală
  • Au efect bun asupra digestiei
  • Îmbunătățesc funcționarea sistemului cardiovascular
  • Fac pielea frumoasă, întăresc dinții
  • Previn tulburările intestinale.

2. Dieta cu pere

Perele pot fi consumate ca parte a unei diete, pentru a pierde în greutate și a oferi organismului nutrienți. Ele conțin fibre dietetice, fitosteroli, vitamine A, B și C, potasiu, fosfor, calciu, acid folic și altele. Cercetătorii recomandă oamenilor consumul de pere pentru a-și reduce riscul de boli cronice.

Citește și:  Suc de ananas, proprietăți și beneficii pentru sănătate

Cu dieta cu pere poți slăbi în mod eficient, câteva kg într-o lună.

Aceste fructe au fibre și oferă o senzație de sațietate, deci ajută la scăderea în greutate. Pentru asta, poți mânca o pară cu jumătate de oră înainte de masă. Perele au mai puține calorii decât alte fructe dulci, sau alte tipuri de gustări și sunt bogate în nutrienți. Poți alege să mănânci o pară în loc de desert și să renunți la alimente bogate în calorii, precum: ciocolată, prăjituri, bomboane, gogoși, etc.

Pentru a slăbi este recomandat să consumi mai puține calorii decât arzi. Perele fac parte din planul de alimentație sănătoasă, datorită nutrienților din compoziția lor.

Alte aspecte

Despre dieta cu pere se spun următoarele lucruri importante:

  • Este o alternativă bună de detoxifiere a organismului
  • Dă rezultate rapide, ajută la eliminarea rapidă a kg în plus
  • Îmbunătățește digestia, previne constipația, hidratează organismul
  • Menține sub control nivelul de colesterol din sânge
  • Reduce hipertensiunea arterială, ajută în prevenirea aterosclerozei
  • Menține sănătatea oaselor, previne apariția pietrelor la rinichi și vezică biliară
  • Ajută la eliminarea grăsimilor din organism.

În această dietă se consumă cel puțin 3 pere pe zi, iaurt cu un conținut redus de grăsimi, legume, ceaiuri, cereale. Consumul de proteine este redus, se recomandă proteine vegetale (quinoa, spirulină, semințe de chia, orez, fasole, tofu, amaranth, hrișcă).

Cerealele integrale, cum sunt acelea din ovăz, pot fi introduse în această dietă pentru că ajută la pierderea în greutate și la reducerea nivelului de colesterol, arată un studiu realizat de cercetători. De asemenea, este recomandată activitatea fizică regulată, evitarea vieții sedentare și limitarea consumului de alimente bogate în grăsimi. Consumul de fulgi de ovăz facilitează scăderea în greutate și reduce colăceii din zona taliei.

Un alt studiu realizat de cercetători sugerează că 3 mere și 3 pere pe zi ajută la scăderea în greutate a femeilor supraponderale. Acest studiu sugerează că aportul de fructe contribuie la pierderea în greutate.

Perele îmbunătățesc digestia

Perele au efect foarte puternic asupra digestiei. Studiile cercetătorilor arată că fibrele din pere au o polizaharidă insolubilă, care oferă beneficii importante:

  • Facilitează trecerea bolului alimentar prin intestine
  • Reglează mișcările intestinale
  • Stimulează secreația de sucuri gastrice și digestive.

Perele ajută la scăderea în greutate. Oamenii de știință au precizat că acest efect alimentar al perelor se datorează acțiunii lor asupra metabolismului și nu neapărat reducerii aportului de calorii.

Majoritatea soiurilor de pere, mai ales acelea tari, au foarte multe fibre alimentare și polifenoli. Acestea stimulează intestinele și previn problemele digestive. Cercetătorii spun că antioxidanții din pere sunt concentrați în coaja acestor fructe. Prin urmare este bine de cumpărat pere bio, care să fie consumate cu tot cu coajă. Polifenolii sunt importanți pentru sănătate, protejează organismul de atacul radicalilor liberi și reduc stresul oxidativ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.