Piersicile au puține calorii – 8 motive să mănânci piersici

0
28

Piersicile sunt fructele lunilor de vară, au aromă deosebită, sunt dulci, suculente și delicioase. Sezonul de vârf este în luna august, deci această perioadă este ideală pentru a mânca piersici. La fel ca și alte fructe (mere, caise sau nectarine), piersicile sunt bogate în nutrienți și au o serie de beneficii pentru sănătate, din care cele mai importante sunt prezentate în cele ce urmează.

Navigare rapidă în articol:

  1. Piersicile, beneficii pentru sănătate
  2. Dieta cu piersici

1. Piersicile, beneficii pentru sănătate

Piersicile sunt fructe foarte populare în lume, pentru gustul lor dulce și suculent. Există diferite soiuri de piersici, toate delicioase, încât nu știi ce să alegi pentru consum. Cel mai important lucru este să consumi piersici proaspete, care sunt bine coapte și nu au fost tratate cu pesticide.

Piersicile sunt fructe care nu trebuie păstrate prea mult timp la frigider, cel mai bine este să fie consumate proaspete. Dacă sunt ținute la temperatura camerei, piersicile se vor coace și vor deveni mai moi. Ele sunt un desert excelent după masă.

Iată care sunt cele 8 motive să mănânci piersici:

Sunt fructe sărace în calorii

Piersicele nu îngrașă, au puține calorii. O piersică medie are 68 de calorii. Prin introducerea lor în dietă se satisface pofta de mâncare și se consumă un desert delicios.

Piersicile au gust plăcut și ajută în scăderea în greutate.

Fructe bogate în vitamine

Proprietățile acestor fructe sunt semnificative, datorită conținutului de vitamine:

  • O piersică proaspătă va oferi 10% din necesarul zilnic de vitamina A pentru organism
  • De asemenea, o piersică poate da organismului, aproximativ 15% din necesarul zilnic de vitamina C
  • Piersica are vitamine B, E și K.

Aceste fructe conțin și minerale, în cantități mai reduse, cum ar fi de exemplu: magneziu, potasiu și fier. Astfel de minerale sunt foarte importante pentru sănătatea oamenilor.

Mențin sănătatea sistemului digestiv

Piersicile conțin fibre care oferă beneficii organismului:

  • Încetinesc digestia zaharurilor
  • Ajută la digestia alimentelor grase
  • Au efect pozitiv asupra bacteriilor bune din intestin
  • Reduc reacțiile alergice, scad producția de histamină (substanță eliberată de corp în timpul unei alergii, ce provoacă tuse, strănut)
  • Ajută la scăderea nivelului de colesterol din sânge
  • Susțin sănătatea sistemului digestiv.

O piersică mare are 2 g de fibre. Conform specialiștilor, un bărbat are nevoie de 38 g de fibre/zi, iar o femeie are nevoie de 25 g fibre/zi.

Este bine de știut că piersicile ajută la reducerea nivelului de inflamație din organism. Prin consumul de aceste fructe se stopează producerea de citokine inflamatorii și se inhibă eliberarea de histamine în fluxul sangvin. Piersicile reduc inflamațiile care pot produce moartea celulelor.

Sucul de piersici își păstrează conținutul de beta-caroten. Poate fi folosit și la cocktailuri de vară. Chiar și piersicile conservate au beta-caroten, ele își mențin vitaminele și mineralele.

Sucul de piersici are proprietăți antioxidante, poate combate stresul oxidativ în doar 30 de minute, dacă este consumat proaspăt, imediat ce a fost preparat.

Mai multă energie în organism

Conform studiilor științifice, potasiul este mineralul care ne oferă energie în organism. Piersicile sunt o sursă importantă de potasiu. O piersică mare oferă 10% din necesarul de potasiu zilnic pentru sănătatea organismului. Potasiul previne formarea pietrelor la rinichi, osteoporoza, accidentul vascular cerebral.

Citește și:  Ce și cum mănânci înainte de antrenament pentru sănătate și performanță?

Deficitul de potasiu se recunoaște prin anumite simptome, cum ar fi:

  • Oboseală cronică, vomă, spasme musculare, balonare
  • Stare de slăbiciune și amețeală
  • Hipertensiune arterială, palpitații, deficit de magneziu
  • Diaree, transpirație excesivă, afecțiuni ale rinichilor.

Prevenirea unor boli grave

Conform unui studiu de pe AgriLifeToday, piersicile ajută în combaterea bolilor cardiovasculare și a diabetului. Aceste fructe au compuși bioactivi care previn diabetul zaharat (ce are legătură cu obezitatea) și combat simptomele candidozei. Studiul sugerează că piersicile scad nivelul de colesterol rău (LDL) din sânge, care ar putea duce la dezvoltarea unor boli cardiovasculare.

Menținerea sănătății vederii

Una dintre cele mai importante substanțe din aceste fructe este vitamina A. Aceasta, luteina și cu beta-carotenul protejează vederea de cataractă și degenerescență maculară din celulele oculare.

Combaterea cancerului

Conform unui studiu din anul 2014, aceste fructe cu polifenoli care inhibă dezvoltarea celulelor canceroase mamare. Oamenii de știință recomandă consumul de piersici pentru femeile care au cancer de sân. Consumul de piersici ajută și în prevenirea altor tipuri de cancer. Sunt indicate 3 piersici pe zi.

Pulpa de piersici are antioxidanți care previn apariția tumorii la țesutul conjunctiv fibros. Despre aceste fructe, cercetătorii au spus că ar putea ajuta și în contracararea apariției cancerului de colon.

Consolidarea imunității

Aceste fructe cresc imunitatea, prin conținutul de vitamina A și C, antioxidanți, magneziu, calciu, etc. Piersicile stimulează activitatea globulelor albe și prin efectul antioxidant, combat atacul nociv al radicalilor liberi în organism.

2. Dieta cu piersici

În lunile de vară, este cel mai indicat să ții o dietă cu piersici, dacă vrei să elimini kg în plus. Prin această dietă, poți slăbi 3 kg în 10 zile.

Piersicile au numeroase beneficii pentru sănătate, ajută în combaterea obezității.

Iată câteva avantaje ale dietei cu piersici:

  • Aceste fructe conțin pectină, care tratează constipația
  • Au proprietăți laxative și diuretice, deci combat balonarea
  • Sunt bogate în apă, astfel este promovată diureza
  • Ajută la dizolvarea depozitelor de grăsimi
  • Îmbunătățesc funcționarea rinichilor
  • Mențin sănătatea tractului gastro-intestinal
  • Conțin magneziu, potasiu, fosfor, fier și astfel combat oboseala din zilele caniculare de vară
  • Au vitamine care mențin sănătatea
  • Ajută la detoxifierea organismului și purificarea acestuia.

Depozitează piersicile la temperatura camerei

Pentru dietă sau în general pentru consum, alege piersicile bine dezvoltate și coapte, care au un parfum specific și un gust delicios. Dacă le păstrezi la frigider, ele își vor pierde din aromă și dulceață. Prin urmare, nu este indicat să le depozitezi la frigider imediat ce le-ai cumpărat, pentru mult timp. Pentru a le răci puțin, le poți ține la frigider o oră înainte de consum.

Dacă piersicile sunt deja moi când le-ai cumpărat, este bine să le consumi mai repede, în 1-2 zile, deoarece ele la temperatura camerei se vor înmuia și mai mult.

Un alt fruct care face parte din familia piersicilor este nectarina. Acest fruct are suprafața netedă și este la fel de bun pentru dietă ca și piersica.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.