Regimul Okinawa, o tehnica de slabire sigura

0
51

Regimul Okinawa este o metoda de slabire foarte sigura si care nu implica multe riscuri. Denumirea aceasta provine de la un arhipelag nipon, unde oamenii au cea mai ridicata speranta de viata de pe intreg globul (peste 85 de ani la persoanele de sex masculin, respectiv aproape 80 la cele de sex feminin). De altfel, dintre cei aproape un milion si jumatate de locuitori ai arhipelagului, peste 500 au depasit onorabila varsta de un secol. Riscurile bolilor de circulatie sau cardiovasculare este foarte scazut, la fel ca de cancer, iar hepatita, cistita, ciroza sau diabetul aproape ca nu exista. Care sunt lucrurile care-i ajuta pe acesti oameni sa duca o viata lunga si sanatoasa? Cu siguranta ca putem vorbi si de un factor genetic sau despre clima, insa, fara doar si poate, alimentatia are si ea un rol extrem de important.

Regimul Okinawa

In urma cercetarilor expertilor din intreaga lume, felul in care oamenii din arhipelagul Okinawa mananca a devenit unul extrem de apreciat. Se pare ca ei nu consuma multe calorii si nici multe grasimi. De altfel, majoritatea populatiei de acolo este vegetariana. Cel mai important lucru pentru un regim alimentar sanatos este sa obtineti o densitate calorica mare la toate lucrurile pe care le consumati. Majoritatea persoanelor de acolo nu consuma mai mult de 1500 de calorii pe zi, iar unii dintre ei abia daca trec de 1000.

Dintre principalele crezuri ale lor se numara faptul ca toate felurile de mancare si de bautura care au o densitate calorica mai mica de 0,6 pot fi consumate in orice proportie. Vorbim aici despre iaurt natural, castraveti, portocale, caise, piersici, mere sau despre ceai. Alimentele care au intre 0,6 si 1,5 densitate calorica vor fi consumate cu moderatie. Aici intra cartofii, pestele, puiul, orezul sau pastele. Alimentele care au intre 1,5 si 3 in densitate calorica vor fi mancate doar in momentele speciale. Ne referim la paine, la carnea de porc si de vita, la inghetata, la pestele rosu s.a.m.d. Alimentele cu o densitate calorica mai mare sunt excluse din alimentatie: toate dulciurile, uleiul sau untul si compusii sai.

Astfel, acele mancaruri cu o densitate calorica mica contin foarte putine calorii, indiferent de cat de mult le consumati. Longevitatea este asigurata de faptul ca organismul nostru nu va primi multe grasimi si va fi mai sanatos si mai rezistent in fata tuturor pericolelor la care va fi supus.

Regimul Okinawa

Cei care traiesc pe arhipelagul Okinawa au uneori cinci-sase mese pe zi, insa ei mananca putin de fiecare data. In fond, acesta este si sfatul medicilor: sa consumati alimente putine, dar cat mai des cu putinta. In plus, regimul mai sus mentionat va permite sa slabiti constant si cat doriti, iar, chiar mai mult de atat, riscul de imbolnavire de diverse afectiuni cronice este foarte scazut. Mai jos va vom prezenta un scurt meniu zilnic pe care-l puteti folosi daca doriti sa incercati acest regim.

Dimineata, puteti servi cateva bucati de branza proaspata, puse pe paine de secara. Eventual, puteti consuma un mar si puteti bea o cana de ceai. La pranz, consumati tofu, cateva ciuperci fripte, mancare de fasole si, daca mai doriti, inca o ceasca de ceai. La cina, orezul brun este cel mai indicat, alaturi de legume precum castravetii si cateva fructe, precum portocalele.

Astfel, nivelul de proteine si de fibre din organismul nostru va creste, iar noi vom avea senzatia si impresia ca suntem satui, tocmai din aceasta cauza. Nu este necesar sa renuntati complet la dulciuri si la carnea de porc sau de vita, insa ele vor fi consumate extrem de rar. Nu uitati insa si de efectele adverse. Lipsa grasimilor din organism poate avea repercursiuni pe termen lung, de aceea, cateodata este bine sa nu omiteti carnea din dieta dumneavoastra.

Cu toate acestea, regimul Okinawa prezinta numeroase beneficii, care nu pot fi trecute cu vederea. Spre exemplu, pestele este extrem de bogat in proteine si in vitamine si reduce riscul bolilor de inima si de circulatie. Legumele si fructele sunt un complex de vitamine si de antioxidanti . Totusi, este indicat sa le consumati in stare cruda, pentru ca altfel isi pierd o parte din calitati. Trei-patru feluri de fructe si legume zilnic este mai mult decat suficient pentru a va mentine sanatosi si in forma.

Folositi ulei de rapita daca nu va puteti abinte. Eventual, cateodata si uleiul de masline este indicat, in special la salate. Nu in ultimul rand, soia are o cantitate mare de proteine, de fosfor, calciu si vitamina B, iar functiile sale de intarirea a sistemului osos nu sunt deloc de neglijat.

In concluzie, daca doriti sa incercati regimul Okinawa, unul foarte simplu de altfel, nimic nu va poate impiedica. Totusi, nu excludeti definitiv carnea din alimentatia dumneavoastra, doar daca aveti acceptul clar al medicului.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.