Salutul Soarelui, un exercitiu foarte benefic pentru organism

0
868
Salutul Soarelui, Foto: eyecpeachystuff.files.wordpress.com

Vrei sa incepi ziua bine, sa ai mai multa energie si sa-ti relaxezi muschii corpului? Este foarte simplu, deoarece un simplu exercitiu te ajuta sa iti revigorezi corpul inca de dimineata.

Yoghinii folosesc frecvent Salutul Soarelui – un exercitiu care a fost descoperit in traditiile de venerare a soarelui. Este foarte usor de realizat si foarte benefic pentru organism. Trebuie sa-l incerci, astfel te vei convinge singur de efectele lui revigorante.

Salutul Soarelui, Foto: eyecpeachystuff.files.wordpress.com

Salutul Soarelui – Mod de realizare:

Stai drept in picioare cu bratele pe langa corp si respiri normal. Din aceasta pozitie ridici bratele in pozitia de rugaciune numita Namaste la yoghini. Expiri si apoi inspiri profund, ridici ambele brate deasupra capului astfel inca sa simti cum iti intinzi coloana vertebrala. Senzatia este foarte placuta. Trebuie sa tii picioarele destul de apropiate, genunchii drepti si sa incerci usor sa iti ridici intregul corp, intinzi mainile in sus. Apoi in timp ce expiri te apleci in fata si in jos spre genunchi, incerci sa atingi cu palmele solul, chiar langa talpi. Daca poti, tine picioarele intinse, insa este posibil sa nu reusesti de la inceput acest lucru, pe parcurs, repetand exercitiul, il vei face corect (vezi video).

Inspiri si faci o miscare in fata, pasesti cu piciorul stang si ridici trunchiul, apoi indoi genunchiul stang si cu bratele intinse pe langa piciorul intins incerci sa atingi solul. In acest timp piciorul drept trebuie sa fie intins in spate si sa te spijini pe degetele acetuia. Acest exercitiu te ajuta sa-ti intinzi muschii coapsei si sa-ti mobilizezi soldurile (vezi video).

Citește și:  10 exerciții pentru prevenirea și vindecarea varicelor

Aduci piciorul stang in spate langa cel drept, le tii intinse, coborate pe sol si te spijini pe palme, coatele trebuie sa fie intinse, trunchiul il tii drept, capul sus, iar privirea inainte. Cand iti ridici trunchiul iti fortifici bratele si muschii abdominali.

Iti cobori corpul spre sol, genunchii, pieptul si fruntea. Corpul il tii drept, stomacul nu trebuie sa atinga solul. Apoi executi miscarea descrisa mai sus, schimband pe partea cealalta, adica intinzi piciorul drept in fata si il mentii pe cel stang intins in spate, cu sprijin pe degete, iar cu palmele mainilor te sprijini pe sol pe langa talpa piciorului drept (vezi video).

La final faci miscarile pe care le-ai realizat la inceput, apoi te ridici drept in picioare, tii bratele si mainile in pozitia de rugaciune Namaste.

Salutul Soarelui este practicat de yoghini in mod obisnuit la rasaritul soarelui inainte de asane. Acest exercitiu ajuta la imbunatatirea respiratiei, tonifierea muschilor corpului si imbunatatirea ritmului cardiac.

Video – Tehnica corecta de realizare a exercitiului Salutul Soarelui:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.