Semințe de floarea-soarelui albe – Avantajele introducerii lor în dietă

0
86

Cu siguranță îți place să mănânci semințe de foarea-soarelui. Dar ai idee cât de important este pentru organism să consumi astfel de semințe crude? Datorită nutrienților pe care le conțin, semințele de floarea-soarelui se folosesc în scop terapeutic. Ele sunt recomandate și în regimuri sau diete, pentru că au proteine complete.

Proprietățile uleiului din semințe de floarea-soarelui albe

Din semințele de floarea-soarelui albe se prepară uleiul natural 100%, care are proprietăți deosebite datorită nutrienților pe care îi conține. Uleiul poate ajuta în tratamentul unor suferințe articulare, mai ales în afecțiunile pielii (ex. pielea uscată, arsurile minore și altele). Este recomandat în medicina populară pentru că are vitamine A și E, magneziu, acizi grași nesaturați, și este renumit pentru proprietățile laxative, analgezice și emoliente.

Specialiștii recomandă și florile plantei de un galben strălucitor să fie folosite în scop terapeutic deoarece au proprietăți diuretice, antipiretice și astringente. Frunzele de floarea-soarelui au caroten, substanțe flavonoide, glicozide, saponine, acizi organici. Din flori se realizează un preparat medicinal – o tinctură – care ajută în tratamentul febrei. Infuzia din flori este un bun remediu în tratamentul multor afecțiuni și boli, în calmarea simptomelor acestora: dureri de stomac, nevralgie, reumatism, colici, etc.

Semițele de floarea-soarelui sunt excelente pentru sănătatea organismului datorită elementelor nutriționale. Beneficiile semințelor de floarea-soarelui albe:

  • Sunt bogate în proteine complete și fitosteroli, ca și semințele negre. Fitosterolii și alți compuși din semințele de floarea-soarelui albe scad nivelul de colesterol din sânge. În plus conțin și grăsimi mono și polinesaturate care reduc nivelul de colesterol rău din sânge.
  • Proteinele vegetale din semințe sunt bogate în aminoacizi ceea ce este foarte important în lupta împotriva atacului nociv al radicalilor liberi; în plus au multe fibre și nu conțin colesterol. Digestia acestor proteine se face destul de ușor, nu produc niciun discofort abdominal și sunt asimilate rapid în organism. Oamenii ar trebui să reducă consumul de proteine animale care cresc colesterolul și sunt un risc pentru dezvoltarea bolilor grave, ei le pot înlocui cu proteine vegetale.
  • Pentru a avea o dietă sănătoasă și un regim echilibrat se recomandă semințele de floarea-soarelui albe și alte tipuri de semințe naturale crude care au proteine complete importante pentru regenerarea țesuturilor organismului.
  • Indiferent cât de gustoase ar fi, nu trebuie niciodată exagerat cu consumul acestor produse o perioadă îndelungată de timp, Nutriționiștii recomandă mereu o alimentație variată pentru a ne menține sănătatea, care să fie alcătuită din verdețuri, leguminoase, cereale, fructe și semințe.
  • Dieta vegetariană ajută corpul să se refacă, deoarece cu ajutorul ei se reduce nivelul de colesterol din sânge, se previne diabetul, cancerul, se îmbunătățește sănătatea rinichilor. Prin scăderea colesterolului se previne ateroscleroza și bolile cardiovasculare.
  • Fitosterolii din miezul de semințe albe de floarea-soarelui sunt importanți pentru membranele celulare și pentru scăderea colesterolului. Cercetătorii au ajuns la concluzia că deficitul de fitosteroli din organism poate fi semnalat prin stări depresive, oboseală cronică, tulburări hormonale, oase fragile și imunitate slabă. Alte surse de fitosteroli sunt uleiurile vegetale, arahidele, migdalele, nucile caju și nucile Macadamia, leguminoasele (mazărea și fasolea).
  • Semințele floarea-soarelui albe reprezintă și o sursă de magneziu, mangan, sodiu, vitamine B, seleniu și fosfor, nutrienți importanți pentru organism. Magneziul combate oboseala, nervozitatea, iritabilitatea, previne amețelile și depresiile, susține activitatea enzimelor, menține nivelul de calciu în organism, are rol în metabolismul mineralelor și al carbohidraților, ajută în formarea și consolidarea oaselor. Seleniul apără sistemul imunitar de atacul nociv al radicalilor liberi, oprește oxidarea grăsimilor sau a lipidelor, are efect puternic oxidant în combinație cu vitamina E. Manganul este important pentru sistemul nervos, reglează nivelul de zahăr din sânge, crește imunitatea, ajută în tratamentul anemiei provocate de deficitul de fier. Fosforul este important pentru sănătatea danturii și a oaselor, pentru contracțiile mușchiului inimii și dezvoltarea celulelor. Este un mineral care are rol important pentru funcția renală și pentru utilizarea vitaminelor de către organism. Lipsa de fosfor în organism poate da stări de oboseală, anxietate, slăbiciune și iritabilitate.
  • Se spune că spargerea cojilor de semințe în dinți poate provoca daune asupra danturii, mai ales în zona din față a dinților și poate favoriza apariția cariilor dentare.
  • Pe de altă parte, ronțăirea semințelor are efect antidepresiv, poate ajuta oamenii aflați în situații stresante să se calmeze, să scape de stările de nervi, de tensiune și irascibilitate, sau să-și reducă din severitatea problemelor care îi apasă.

Astfel de semințe sunt folosite și la realizarea prăjiturilor, bomboanelor, oferă un plus de gust și aromă acestora. Cei care cunosc gustul acestor semințe spun că este mai bun decât cel al semințelor negre de floarea-soarelui, un pic diferit chiar și de cel al alunelor. Dacă se consumă miez de semințe amestecat în batoane de ciocolată, sau în preparate culinare pe bază de carne este clar că se crește numărul de calorii și apare riscul de a depune grăsime pe fese, în jurul taliei și pe coapse.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ