Tigrul, maimuta, cerbul, cocorul si ursul – Exercitii de gimnastica energetica

0
431
Pozitia asezat pe genunchi, Foto: yoga.am

Din categoria terapiilor energetice fac parte gimnastica energetica, masajele speciale, alimentatia energetica si remedii pe baza de plante medicinale. Toate tin de medicina traditionala chineza si dau rezultate foarte bune in tratamentul multor afectiuni si boli, aducand zambetul pe chipul pacientului suferind care, cu ajutorul lor, ajunge la vindecare.

Pozitia asezat pe genunchi, Foto: yoga.am

In articol prezentam cateva exercitii de gimnastica energetica pentru intretinerea corpului. Este vorba despre cinci exercitii numite: tigrul, maimuta, cerbul, cocorul si ursul. Astfel de exercitii tin de terapia energetica a medicinii traditionale chinezesti si au rolul de a mentine sanatatea organismului. De asemenea ele ajuta la imbunatatirea circulatiei sangelui, dezvoltarea musculaturii, inviorarea organismului, corectarea deficientelor fizice, recuperarea starii de sanatate, echilibrarea energiilor necesare in perioada de convalescenta.

Aceste cinci exercitii au fost inventate in secolul al II-lea de medicul chinez Houa T’o. Exercitiile au efect benefic asupra organismului si pot fi realizate la domiciliu, nu neaparat la o sala de gimnastica. Exercitiile sunt usoare, sunt inspirate din comportamentul acestor animale surprinse in ipostaza de repaus, panda, atac. Toate exercitiile se executa de mai multe ori pe zi, in functie de conditia fizica a fiecarei persoane in parte. Sunt recomandate mai ales celor care sufera de oboseala, lipsa de energie si surmenaj. Cu ajutorul lor se dezvolta puterea de concentrare si se relaxeaza corpul.

Tigrul

Stai jos, cu genunchii indoiti si palmele pe abdomen. Expiri incet adanc si te apleci in fata astfel incat sa atingi abdomenul cu coapsele. Palmele le tii pe abdomen si presezi usor cu ele acea zona. Mentii pozitia cateva secunde apoi revii la pozitia initiala de relaxare pe genunchi. Tii mainile pe langa corp apoi bati usor umerii si bratele folosind succesiv palma stanga si cea dreapta. Apoi tii bratele pe langa corp si faci miscari inainte-inapoi si lateral, apoi de rasucire ale capului.

Aplecarea in fata, Foto: caffeinatedkarma.blogspot.ro
Aplecarea in fata, Foto: caffeinatedkarma.blogspot.ro

Dupa aceste miscari de pregatire urmeaza exercitiul propriu-zis numit Tigru.

Stai in picioare, cu talpile departate, indoi putin genunchii, apleci capul in fata si privesti inainte, curbezi spatele. Mentii pozitia cateva secunde, timp in care respiri si iti mentii respiratia. Din pozitia de mai sus ridici bratele inainte si tii pumnii stransi, indrepti usor picioarele ca si cum ai ridica o greutate. Apoi cobori brusc palmele spre abdomen si expiri brusc cu zgomot ca si cum ai imita strigatul acestui animal fioros.

Citește și:  Află care sunt alimentele care afectează organele sexuale

Maimuta

Stai in picioare, cu talpile departate, un picior este mai in fata comparativ cu celalalt, iar genunchii sunt indoiti. Respiri si iti mentii respiratia, te ridici pe varful piciorului din spate si duci piciorul celalat inainte cat mai mult orizontal. Revii la pozitia initiala, apoi iti rasucesti corpul pe piciorul din fata la dreapta si la stanga. Se repeta aceasta miscare de rasucire de mai multe ori si se inspira adanc.

Cerbul

Stai in picioare, cu talpile departate, piciorul drept il tii mai in fata comparativ cu cel stag, capul il apleci inainte, bratele intinse si pumnii stransi. Ridici fiecare picior pana la nivelul abdomenului, iar dupa cateva secunde intorci capul si intinzi gatul spre spate, inspiri profund. Te ridici pe varful picioarelor, ridici umerii cat mai mult si iti rasucesti corpului inapoi iar privirea o indrepti spre spate.

Cocorul

Stai in picioare, cu talpile departate, un picior in fata celuilalt, genunchii indoiti putin, iti mentii respiratia, ridici mainile deasupra capului si tii palmele lipite. Dupa 2 secunde expiri adanc si cobori bratele pe langa corp, apleci capul in fata si curbezi spatele. Revii la pozitia initiala verticala, apoi duci capul spre spate, privesti in sus, inspiri profund si bratele le tii atarnate pe langa corp.

Ursul

Iti mentii respiratia, stai in picioare cu talpile departate, piciorul drept este mai inainte fata de cel stang. Bratul drept il ridici la nivelul abdomenului, iar cel stang il indoi din cot si tii palma in sus. Apoi curbezi spatele si intinzi bratele inainte ca si cum ai imita pozitia ursului la miere. La final te apleci jos, stai cu talpile si palmele pe sol, imiti pozitia ursului in patru labe.

Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.