Exerciții de gimnastică pentru sănătatea vaselor de sânge și a articulațiilor

0
764
1-stil-de-viata-sedentar

Cum îți poți menține sănătatea vaselor de sânge și a articulațiilor? În primul rând trebuie să îți schimbi stilul de viață, în sensul că este necesar să ai grijă de sănătatea ta. Rutina vieții și ritmul alert în care lucrezi în fiecare zi îți poate afecta negativ starea de sănătate.

Persoanele care duc un stil de viață sedentar pot suferi adesea de obezitate iar aceasta este un factor de risc de boli cardiovasculare. Dacă la o activitate fizică minoră se adaugă stresul emoțional, dar și o alimentație necorespunzătoare, se creează condiții favorabile pentru depunerea plăcilor aterosclerotice și dezvoltarea unor boli grave: hipertensiunea arterială, ateroscleroza, varice și altele.

Navigare rapidă în articole:

Boli cardiovasculare – Factori de risc

Sistemul cardiovascular cuprinde inima și vasele sanguine prin care circulă sângele. De asemenea în structura sa intră și sistemul limfatic. Vasele de sânge sunt alcătuite din artere, arteriole, vene și capilare. Principalele boli ale sistemul cardiovascular sunt:

Fumatul este un factor de risc al bolilor cardiovasculare. Dacă ții la sănătatea ta trebuie să renunți la fumat. Fumătorii au falsa impresie că țigara îi ajută să se concentreze mai bine în activitățile intelectuale. În realitate însă, nicotina produce epuizarea potențialului energetic al creierului. Mai mult decât atât, fumatul poate da frecvent dureri de cap, senzație de sete, paloare, spasme cardiace, oboseală puternică, gust amar în gura și alte simptome.

Alimentația este foarte importantă în prevenirea bolilor cardiovasculare. Nu este bine să consumi alimente grase, deoarece în caz contrar ajungi la o creștere a nivelului de colesterol, la obezitate, ateroscleroză și alte boli cardiovasculare. Trebuie să mănânci multe legume și fructe.

Exerciții de gimnastică pentru vasele de sânge și articulații

3-exercitii-pentru-vasele-de-sange-si-articulatii

  1. Stai așezat pe scaun, cu spatele rezemat de spătarul acestuia, cu picioarele apropiate și cu tălpile pe sol. Ridici mâna stânga în sus și cea dreaptă o ții întinsă în jos, respiri profund, apoi cobori mâna stângă în jos și expiri. Repeți exercițiul de 5 ori, apoi schimbi mișcarea cu cealaltă mână. Ridici mâna dreaptă în sus și respiri, timp în care ții mâna stângă întinsă în jos. Apoi cobori mâna dreaptă în jos și expiri. Repeți exercițiul de 5 ori.
  2. Stai așezat pe scaun, cu spatele drept și picioarele apropiate. Ridici mâinile, îndoi coatele și cu degetele te prinzi de umeri. Miști coatele în sensul acelor de ceasornic și realizezi astfel mișcări circulare din umeri.
  3. Stai în picioare cu tălpile apropiate și bratele pe lângă corp. Respiri profund și ridici lateral brațul drept și piciorul drept în același timp, menții poziția 2 secunde, apoi expiri și revii la poziția inițială. Repeți mișcarea de 5 ori. Apoi execuți același exercițiu cu mâna stângă, cu piciorul stâng și repeți de 5 ori.
Citește și:  5 metode prin care poți preveni bolile degenerative ale coloanei vertebrale

Alte exerciții pentru articulații

  1. Stai în picioare, drept, pui mâinile în talie și execuți mișcări circulare ale corpului aplecându-te cât mai mult în față și în spate în timpul acestui exercițiu. Te rotești din talie întâi în sensul acelor de ceasornic și apoi în sens invers. Repeți exercițiul de 10 ori.
  2. Stai în picioare și ții brațele pe lângă corp. Ridici brațele în față, orizontal și execuți mișcări circulare cât mai ample, apoi duci brațele spre spate și realizezi iar mișcări circulare. Repeți exercițiul de 5 ori.
  3. Stai pe sol, în fund, cu picioarele întinse și tălpile depărtate, iar partea superioară a corpului ridicată, cu spatele drept. Execuți mișcări de rotație din talie în sensul acelor de ceasornic și invers, de câteva ori. Te apleci cât mai mult spre spate, în fața și spre părțile laterale în timpul acestor mișcări.
  4. Stai pe sol, în fund, cu picioarele întinse și tălpile depărtate, iar partea superioară a corpului ridicată, cu spatele drept. Ridici brațele în fața și te apleci cât mai mut înainte, dar ții capul drept. Apoi revii la poziția inițială cu brațele întinse lateral. Repeți exercițiul de 5 ori.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.