Vacanța alungă stresul, are efecte pozitive asupra sănătății

0
78

Dacă pleci în vacanță și te relaxezi ai toate șansele de o recuperare reală fizică și mentală. Dacă ai stări de neliniște, nervozitate, insomnie, depresie, dificultăți de atenție sau concentrare, este clar că ești prea stresat! Una sau două săptămâni de concediu de relaxare și o dietă sănătoasă contribuie la îmbunătățirea stării de sănătate. Potrivit cercetătorilor psihologi care au studiat interacțiunea dintre muncă și sănătate, necesitatea relaxării prin concediu, s-a concluzionat că stresul poate fi eliminat prin petrecerea unei vacanțe într-un loc relaxant.

Drumeții, Foto: bavaria-tourism.ru

Cei care nu pot pleca în concediu imediat nu trebuie să aștepte atât de mult, pot petrece zilele de weekend în locuri frumoase în natură pentru a scăpa de stres și oboseală. Lipsa de relaxare în viața de zi cu zi poate fi un factor de apariție a afecțiunilor datorate stresului. În loc să-ți respecți un concediu de odihnă plăcut poți ajunge să fii nevoit să-ți iei un concediu medical din cauza deteriorării stării de sănătate.

Petrece zilele de weekend în natură, Foto: liveinternet.ru

Vacanța este un mod de a-ți încărca ,,bateriile”, de a te relaxa, de a scăpa de stres, depresie, insomnie, de a-ți îmbunătăți capacitatea de concentrare și memoria prin simplul fapt că starea ta de sănătate devine mai bună. Nu trebuie să aștepți concediul ca să te relaxezi, între timp poți face pauze scurte la sfârșit de săptămână în care prin mici vacanțe de 1-2 zile te poți destinde și astfel capacitatea ta de lucru în următoarea săptămână va crește. Dacă nu te odihnești și nu te relaxezi când organismul tău este deja afectat de stres ai toate șansele să te îmbolnăvești.

Vacanța la mare, Foto: caribbeanvacay.com

Îți place enorm marea? Atunci mergi în concediu pe litoral în scopul de a-ți recupera energia și starea de bine interioară! Dacă suferi de obezitate și vrei să slăbești poți merge prin apa mării deoarece acest lucru ajută la arderea caloriilor, la stimularea metabolismului și a circulației sangvine. Mișcarea prin apă este relaxantă, calmantă, te face să te simți bine, mai ușor, te scapă de stările de nervi, de tensiunea fizică și psihică, de depresie, anxietate, tristețe, oboseală și stres. Oamenii iubesc marea și pentru briza acesteia, pentru zgomotul valurilor care este un remediu contra stresului. La mare te poți vindeca de anumite afecțiuni ale pielii (celulită, acnee, psoriazis), ale tractului respirator, de osteoartrită, dureri de mușchi, ligamente, articulații și tendoane.

Citește și:  Consecințe, inconveniențe și riscuri ale stresului – Cum scăpăm de stres?
Apa-de-mare.jpg

La mare poți înota și petrece timpul în aer liber. Înotul este unul din cele mai eficiente sporturi pentru a-ți tonifia musculatura corpul, pentru a avea o siluetă frumoasă, pentru a te relaxa și a-ți oxigena mai bine sângele. În plus, sportul are multe beneficii asupra sănătății, te scapă de scolioză, dureri de spate, astm, varice. Înotul este un mod plăcut de a-ți petrece timpul liber, de a pierde în greutate, de a-ți crește frecvența cardiacă, de a-ți menține starea de sănătate a sistemului cardiovascular.

Iubitorii de drumeții pot merge în vacanță la munte unde se pot bronza la fel de bine și chiar mai sănătos. Aerul proaspăt de munte este ideal pentru creșterea imunității organismului și a stării de sănătate. Bronzul de munte se fixează mai bine, este de durată și eficient. Razele ultraviolete sunt și aici puternice ca și la mare, de aceea nu trebuie uitat de protecția pielii cu ajutorul unor produse care au factor SPF adecvat.

Pentru a obține efectul dorit împotriva stresului trebuie să te bucuri de o vacanță de 14 zile sau mai bine, de 3 săptămâni. Perioada de vacanță este foarte importantă pentru recuperare, pentru imunitatea și sănătatea organismului, pentru a scăpa de stres și depresie.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.