Afine, mure, prune și alte alimente care cresc longevitatea

0
68

Alimentele mov și albastre sunt bogate în antioxidanți și polifenoli. Acestea au un pigment natural creat de antocieni care au proprietăți antioxidante puternice. Cu cât legumele au o culoare mai închisă, cu atât nivelul de antioxidanți este mai ridicat.

Navigare rapidă în articol:

  1. De ce să consumi alimente mov și albastre
  2. Principalele 6 alimente care cresc longevitatea

1. De ce să consumi alimente mov și albastre

Alimentele mov și albastre mențin sănătatea organismului

Acestea conțin antocieni care combat atacul nociv al radicalilor liberi. Prin consumul de mure și afine se oferă organismului necesarul de antioxidanți și se previne îmbolnăvirea. Antocienii reduc stresul oxidativ și previn îmbătrânirea prematură a organismului.

Mai multe studii arată că alimentele mov și albastre cresc longevitatea, deoarece protejează corpul împotriva bolilor și încetinesc procesul de îmbătrânire. De exemplu, un studiu din 2012 sugerează că extractul de afine crește durata de viață și inhibă activitatea genelor care accelerează procesul de îmbătrânire. Afinele au proprietăți antioxidante puternice, care depășesc pe cele ale altor fructe și legume.

Alimentele mov și albastre reduc inflamația din organism

Conform studiilor cercetătorilor, antocienii din alimente reduc inflamația din organism. După cum spun specialiștii, inflamația stă la baza bolilor și de aceea este important să se urmeze o dietă cu alimente care au proprietăți antiinflamatorii.

Alimente mov și albastre – Beneficii

Conform studiilor, alimentele cu antioxidanți oferă numeroase beneficii organismului și anume:

  • Mențin starea optimă de sănătate
  • Consolidează imunitatea
  • Combat atacul nociv al radiacalilor liberi
  • Ajută la scăderea hipertensiunii arteriale
  • Reglează nivelul de colesterol din sânge
  • Reduc riscul de diabet
  • Previn îmbolnăvirile, răceala și gripa
  • Scad riscul de boli grave și chiar de cancer.

2. Principalele 6 alimente care cresc longevitatea

Afine

Conform unui studiu din 2016, de pe NCBI, afinele au compuși bioactivi care cresc rezistența organismului și scad riscul de diabet zaharat la om. Afinele au polifenoli, respectiv compuși bioactivi – antocieni. Prin introducerea acestor fructe în dietă se reduce riscul de diabet zaharat de tip 2.

În urma unui studiu din anul 2010, cercetătorii au ajuns la concluzia că prin consumul de afine se obțin mari beneficii:

  • Se poate reduce neurodegenerarea creierului (un sindrom ce afectează anumite zone ale creierului ce au legătură cu funcțiile cognitive, motorii, senzitive)
  • Se poate preveni riscul de a dezvolta boala Alzheimer și demența.

Afinele au efecte antioxidante și antinflamatorii, îmbunătățesc memoria. Se recomandă consumul de afine zilnic.

Una dintre consecințele bolii Alzheimer este formarea plăcilor amiloide, senile, pe suprafața creierului. Acestea opresc sinapsele dintre neuroni, fapt ce are un impact asupra modului cum funcționează creierul. Prin consumul de afine se poate împiedica aglomerarea de proteină amiloidă și formarea plăcilor senile pe creier. Oamenii de știință recomandă introducerea afinelor în dietă sau administrarea de extract de afine ca supliment alimentar.

Polifenolii din afine contribuie la reducerea daunelor cauzate de stresul oxidativ și de inflamație, care sunt provocate de efort și exerciții fizice intense. Sportivii consumă afine și alte fructe de pădure pentru a-și îmbunătăți sănătatea.

Mure

Aceste fructe sunt bogate în antioxidanți puternici și îmbunătățesc sănătatea. Murele sunt și o sursă de fibre, ajută la absorbția grăsimilor nesănătoase, scad riscul de boli de inimă. Prin consumul de mure se accelerează metabolismul și se promovează eliminarea kg în plus.

Citește și:  Beneficiile introducerii semintelor germinate in dieta ta

Murele conțin pigmenți naturali cu efect antioxidant, vitamina C și E, acid elagic și alte substanțe nutritive esențiale pentru sănătate. Aceste fructe cresc imunitatea, mențin sănătatea fizică și mentală, combat multe boli, consolidează pereții vaselor sangvine și susțin activitatea sistemului circulator.

Sucul de mure are fitosteroli și protejează organismul de cancer cervical și de sân.

Prune

Dacă te întrebi dacă merită să mănânci prune prospete sau uscate, răspunsul este DA, deoarece au multe substanțe nutritive care mențin sănătatea. Prunele sunt bogate în fibre, vitamina A, fier, potasiu, beta-caroteni, vitamina E.

Sucul de prune este un laxativ natural pentru organism, combate constipația, reduce hipertensiunea arterială, îmbunătățește memoria și capacitatea de concentrare, normalizează metabolismul și crește longevitatea.

Și prunele verzi au numeroase beneficii pentru organism, se consumă vara. Au de 10 ori mai mult potasiu decât afinele și sunt o sursă de vitamine (A, C, E, K), antioxidanți, fitonutrienți, zinc, fier, sodiu, potasiu, acid folic.

Varza roșie

Acest aliment este recomandat pentru scăderea în greutate, ajută la eliminarea toxinelor din organism și la îmbunătățirea digestiei. Varza roșie reduce nivelul de colesterol din sânge, combate anemia și scade hipertensiunea arterială. Conține vitamine, potasiu, antioxidanți, calciu, zaharuri. Este recomandată în dietele de slăbire, în combaterea obezității. Varza roșie scade riscul de ateroscleroză, crește longevitatea.

Struguri roșii sau negri

Strugurii au proprietăți benefice pentru organism, conțin nutrienți esențiali pentru sănătate și oferă numeroase alte beneficii:

  • Scad nivelul de colesterol rău din sânge
  • Prin compușii antioxidanți ajută în combaterea procesului de îmbătrânire prematură a organismului
  • Reduc nivelului de grăsimi din ficat și din zona abdominală, deci promovează scăderea în greutate și reducerea inflamațiilor din organism.

Strugurii negri au resveratrol – un compus cardioprotector, care reduce incidența bolilor cardiovasculare (ex. ateroscleroză, boli coronariene, infarct miocardic). Resveratrolul este de fapt un polifenol cu proprietăți antioxidante, care promovează longevitatea. Acest compus apare și în afine, dude, zmeură, căpșuni, caise, coacăze negre, rubarba și altele.

Alte beneficii:

  • Resveratrolul reglează metabolismul energetic al celulelor și previne degradarea acestora
  • Are proprietăți antiinflamatoare, anticancer, neuroprotectoare, antioxidante, cardioprotectoare
  • Inhibă peroxidarea lipidelor și a acizilor grași polinesaturați
  • Reduce inflamațiile, previne formarea cheagurilor de sânge și agregarea trombocitelor
  • Scade riscul de obezitate, boli legate de alimentație, tulburări metabolice
  • Stabilizează echilibrul energetic, previne dezvoltarea tumorilor
  • Crește rezistența organismuui împotriva bolilor.

Acest compus are efect bun asupra speranței de viață, este bine să fie introdus în dietă.

Vinete

Numeroase studii arată că vinetele sunt pline în substanțe nutritive. Ele conțin potasiu, fibre, calciu, magneziu, mangan, cupru, acid folic, fosfor, vitamina B, C, PP.

Vinetele sunt o sursă de antioxidanți, care protejează sănătatea organismului. Despre ele s-a spus că ajută în creșterea longevității și în prevenirea cancerului. Alte beneficii oferite de consumul de vinete sunt:

  • Cresc imunitatea, îmbunătățesc metabolismul
  • Scad riscul de osteoporoză
  • Ajută la eliminarea toxinelor din organism
  • Scad nivelul de colesterol, reduc tensiunea arterială
  • Îmbunătățesc activitatea sistemului reproducător
  • Mențin sănătatea și aspectul frumos al unghiilor și al părului.

Se recomandă consumul de vinete la grătar sau în salată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.