Afla daca este bine sa renunti la carne, ce se poate intampla?

0
693
Consumul de carne

In prezent sunt pareri pro si contra cu privire la dieta strict vegetariana, care a devenit din ce in ce mai populara. Multi oameni considera ca ar fi un regim alimentar sanatos, altii cred ca este necesar sa mananci carne.

Cercetatorii au concluzionat ca persoanele vegetariene au un risc mai scazut cu 30% de a dezvolta cancer si boli de inima decat cele care consuma alimente de origine animala. De asemenea, multi nutritionisti considera ca dieta vegetariana este sanatoasa mai ales daca este completata si de un stil de viata normal care implica mult sport, renuntare la alcool si fumat, dar si la bauturi carbogazoase, alimente tip fast-food, etc.

Consumul de carne

O dieta vegetariana asigura un aport semnificativ de vitamine, minerale si fibre in organism. Pe de alta parte o astfel de dieta trebuie neaparat sa contina alimente bogate in fier si aminoacizi cum sunt de exemplu fasolea, nucile, fructele uscate, urzicile, etc. Astfel de alimente vegetale trebuie consumate in cantitate mare pentru a asigura necesarul de aminoacizi in corp. De asemenea este bine sa se manance multe rosii, portocale, fructe de padure, verdeturi care au vitamina C si ajuta la absorbtia fierului in organism. Fierul are nevoie si de calciu pentru a putea fi asimilat bine. Principalele surse de fier pentru vegetarieni sunt fructele uscate, legumele, cerealele nedecorticate, lintea, varza, alunele, migdalele si altele.

Proteine vegetale
Proteine vegetale

Organismul are nevoie de aminoacizi pentru a functiona normal, de aceea consumul de carne este o necesitate. Fierul in organism este si el foarte important deoarece previne anemia, oboseala, somnolenta, paloarea, inapetenta, durerile de cap, iritabilitatea, respiratia scurta si dezvoltarea de infectii. Acestea sunt consecintele unei carente de fier. Foarte important este faptul ca prin consumul mare de cafea, medicamente ce au cortizon, aspirina si ceai negru scade asimilarea fierului in organism.

Citește și:  Visinele - minunea naturii

Prin renuntarea la carne, persoanele vegetariene pot slabi foarte mult si ajung sa sufere de anemie. Pentru a preveni carenta de fier ele trebuie sa consume multe ciuperci, produse din soia, nuci, varza, fasole boabe, mazare, fulgi de ovaz, fructe uscate, sparanghel, rosii, multe legume si sucuri din fructe.

Dupa cum se stie vegetarienii nu consuma peste. Excluderea pestelui din alimentatie este o greseala daca avem in vedere importanta lui pentru sanatate. Pestele ofera proteine usor digerabile, acizi grasi polinesaturati, vitamine, magneziu, calciu, mangan, fosfor, calciu si potasiu. Consumul de peste ajuta in prevenirea bolilor cardiovasculare, hipertensiunii arteriale si artritei reumatoide.

Pe de alta parte o dieta vegetariana la varsta inaintata este un avantaj deoarece prin eliminarea grasimilor animale din alimentatie scade riscul de ateroscleroza, atac de cord si accident vascular cerebral.

Prin consumul de carne aportul de proteine in organism este mai mare, iar acestea imbunatatesc starea de sanatate, ajuta la refacerea tesuturilor, produc anticorpi si astfel corpul este protejat contra infectiilor, deci este consolidat sistemul imunitar. Cea mai mare sursa de proteine se gaseste in carne in aminoacizii din compozitia sa. Carnea este bogata in fier, seleniu si zinc, care ajuta la transportul oxigenului, formarea tesuturilor, descompunerea grasimilor si activitatea metabolismului. De asemenea carnea este importanta pentru sistemul nervos central si sanatatea mentala, are vitamine ce mentin vederea buna si imbunatatesc structura oaselor, pielii si dintilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.