Arderea grăsimilor de pe burtă – Ce alimente trebuie să alegi pentru dietă?

0
46

Oamenii de știință au realizat numeroase studii și au dovedit că anumite alimente au proprietăți de slăbire: accelerează metabolismul, facilitează peristaltismul intestinal, reduc pofta de mâncare și susțin organismul în procesul de detoxifiere. Ce fructe și legume sunt utile persoanelor care vor într-adevăr să slăbească?

Navigare rapidă în articol:

  1. Cele mai bune fructe pentru arderea grăsimilor
  2. Cele mai bune legume pentru scăderea în greutate

1. Cele mai bune fructe pentru arderea grăsimilor

Citrice

Citricele sunt bogate în vitamine și au efect pozitiv asupra sistemului imunitar al organismului. Ele sunt recomandate în perioada când sistemul imunitar scade, când organismul are nevoie de un plus de energie. Citricele ajută la arderea grăsimilor datorită elementelor active pe care le conțin (cum sunt substanțele flavonoide) și pot suprima pofta de mâncare (prin substanțele amare, care apar de exemplu în grapefruit).

Mere

Merele au pectină care reglează digestia și reduc absorbția glucozei, deci pot ajuta în pierderea de greutate. Dieta cu mere este bogată în vitamine și minerale, previne obezitatea.

Avocado

Acest fruct este bun pentru eliminarea kg inutile. Are antioxidanți foarte buni pentru sănătate, precum: licopen și beta-caroten. Avocado are și alte proprietăți deosebite:

  • Are acid oleic și acid linoleic care protejează celulele organismului împotriva deshidratării
  • Are foarte multe fibre cu rol în pierderea în greutate
  • Conține vitamine și oligoelemente care protejează sănătatea organismului (ex. potasiu, acid folic, vitamina B6, C, K).

Mango

Acest fruct este un bun digestiv, are o mare valoare nutritivă. Mango suprimă pofta de mâncare și poate accelera metabolismul. Mango elimină excesul de apă din organism, este sățios, oferă multă energie corpului și ajută la arderea grăsimilor. În plus, acest fruct este bogat în vitamine și minerale, are antioxidanți (vitamine C și E), vitamine B, K, magneziu, potasiu, calciu, fier, fosfor, sodiu.

Conform studiilor cercetătorilor: mango scade nivelul de colesterol din sânge și ajută la eliminarea kg în plus.

Căpșuni

Aceste fructe sunt diuretice pentru că au potasiu, au puține calorii, deci nu există riscul de obezitate, poți consuma câte vrei. Căpșunile te ajută să slăbești și au proprietăți bune pentru sănătatea organismului. Sunt bogate în vitamine (A, B, C), fier, magneziu, luteină, zeaxantină, scad nivelul de colesterol din sânge, previn anemia. Aceste fructe sunt o sursă de acid elagic, despre care oamenii de știință au spus că are proprietăți antioxidante și protejează organismul împotriva cancerului.

Kiwi

Kiwi conține vitamina C, ajută la arderea grăsimilor, accelerează digestia, are efect diuretic. Acest fruct este o alegere bună, dacă vrei să slăbești.

Papaya

Papaya se folosește în dietele de slăbire, pentru că are o enzimă ce ajută la pierderea în greutate. Această enzimă ajută la diminuarea țesutului adipos, la digestia mai rapidă a alimentelor și la arderea grăsimilor. De asemenea, papaya este un fruct foarte bun pentru sistemul digestiv, stimulează activitatea acestuia.

Agrișe

Agrișele au un conținut semnificativ de vitamina A, B și C, acid pantotenic, mangan, fier, calciu, potasiu, magneziu. Cu ajutorul acestor fructe care ajută la arderea grăsimilor, poți scădea în greutate mai repede decât te-ai aștepta.

Citește și:  Sportul te scapă de anxietate și depresie – Află mai multe!

Agrișele sunt bune și în tratamentul anemiei, a bolilor sistemului digestiv. Au proprietăți diuretice, elimină acidul uric din organism, previn retenția de lichide și constipația. Agrișele sunt recomandate și persoanelor care suferă de diabet.

Caise

Poți slăbi rapid și cu o dietă sănătoasă ce conține caise. Când este sezonul caiselor, ar fi bine să urmezi o astfel de dietă, pentru că vei vedea cât de rapid te ajută să scapi de kg în plus. Caisele au vitamina C cu efect bun asupra imunității organismului. Prin consumul de caise se promovează eliminarea toxinelor din organism și se normalizează activitatea rinichilor și a tractului digestiv. De asemenea, aceste fructe sunt bogate în beta-caroten care previne bolile de inimă și ateroscleroza.

Prune

Aceste fructe sunt sărace în calorii, au multe vitamine și oligoelemente, mențin sănătatea organismului și nu favorizează creșterea în greutate. Prin introducerea prunelor în dietă, organismul va primi o cantitate semnificativă de nutrienți și fibre dietetice, care au rol important în reglarea nivelului de zahăr din sânge și în pierderea eficientă în greutate. Aceste fructe stimulează metabolismul și ajută la arderea grăsimilor, ajută la eliminarea kg în plus și combaterea obezității.

2. Cele mai bune legume pentru scăderea în greutate

Pentru a pierde rapid în greutate, ai nevoie și de legume și verdețuri, alimente care sunt bogate în vitamine, minerale și oligoelemente, dar care nu îngrașă.

Cele mai bune alimente pentru pierderea în greutate sunt următoarele:

  • Țelina stimulează digestia
  • Ceapa are efect detoxifiant pentru organism, scade nivelul de glucoză din sânge
  • Varza oferă o senzație de sațietate și are efect duretic
  • Andivele stimulează digestia și metabolismul
  • Sparanghelul elimină excesul de apă din organism și este bogat în acid folic
  • Ridichile sunt bune pentru slăbit, stimulează digestia
  • Prazul are fibre, magneziu, fier, calciu, vitamina E.

Importanța legumelor în dietă

Dacă vrei să-ți menții sănătatea, este indicat să-ți îmbogățești dieta cu legume. Acestea oferă numeroase beneficii organismului, cum ar fi:

  • Sunt o sursă de fibre alimentare, cu proprietăți excelente pentru organism, ajută la reducerea senzației de foame și a apetitului excesiv
  • Mențin sănătatea organismului
  • Au potasiu care reglează tensiunea arterială
  • Au acid folic care produce globule roșii.

Pentru a introduce o porție bună de legume în dietă, mănâncă o porție mare de legume la prânz și chiar la cină. Poți mânca legume fierte, legume în sosuri, sau legume proaspete în salate. Înlocuiește carnea cu leguminoase, care sunt bogate în fier și proteine și care au multe beneficii pentru sănătate. Poți face chifteluțe din legume, tartine cu legume, cu hummus, pastă de năut, soia, mazăre ori fasole.

Conform studiilor cercetătorilor, consumul a 400 g fructe și legume zilnic ajută în prevenirea bolilor de inimă, a obezității, diabetului și cancerului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.