Atitudinea mentală înainte de a adormi – Rutina de culcare pentru un somn mai bun

0
2

Insomnia și tulburările de somn pot fi legate de stres și de alți factori (cum sunt medicamentele) care potrivit cercetătorilor, pot avea efecte psihologice negative. Află în acest articol ce factori produc insomnie și cum pot fi evitați, care este rutina de culcare și atitudinea mentală pe care oamenii ar trebui să o aibă înainte de somn.

Navigare rapidă în articol:

  1. Factori care pot cauza tulburări de somn
  2. Rutina de culcare pentru un somn mai bun
  3. Somnul inteligent

1. Factori care pot cauza tulburări de somn

Conform unui studiu de pe ahajournals.org, oamenii pot suferi de insomnie și de tulburări de somn din cauza medicamentelor beta-blocante. Aceste medicamente reduc ritmul cardiac, scad tensiunea arterială, sunt recomandate în cazuri de boli cardiovasculare, aritmie, insuficiență cardiacă, hipertensiune arterială.

Cercetătorii au realizat studii clinice pe un număr de 50.000 de persoane și au evaluat posibilele efecte secundare ale beta-blocantelor. Rezultatele au arătat efecte secundare asupra sănătății mentale, cum ar fi apariția depresiei și a simptomelor legate de somn – insomnie, tulburări de somn.

Problemele de somn pot apărea și din cauza durerii provocate de pierderea unei persoane dragi

Oamenii care suferă din cauza pierderii unei persoane dragi pot suferi de insomnie, spun cercetătorii. Stresul creat de această durere perturbă somnul și chiar poate duce la probleme de somn persistente.

Cercetătorii au studiat acest aspect, după cum se arată într-un studiu de pe ScienceDirect și au concluzionat că la persoanele de vârstă mijlocie, simptomele durerii lor (provocate de pierderea unei persoane dragi) se pot agrava. Somnul este vital pentru sănătatea fizică și mentală, iar deficitul de somn poate afecta procesul de durere, subliniază cercetătorii.

Amânarea orei de culcare “se răzbună”

Specialiștii spun despre așa numita “răzbunarea amânării la culcare” care este refuzul de a închide ochii atunci când ar trebui. Acest fenomen psihologic a apărut într-un studiu din Olanda, în anul 2014.

Începând de anul trecut, din cauza pandemiei de COVID-19, oamenii s-au confruntat cu momente stresante, cu probleme mentale – depresie, anxietate, insomnie. Principala sursă de stres sunt știrile negative despre pandemie, care au contribuit la incapacitatea oamenilor de a adormi.

Când oamenii nu dorm suficient, ei devin mai anxioși, mai puțin răbdători, mai tensionați și irascibili.

Oamenii ar trebui să înțeleagă că amânarea orei de culcare este un factor care are legătură cu somnul insuficient, care poate afecta bunăstarea individuală. Somnul este esențial pentru creier, dar și pentru întregul organism.

Lipsa somnului are multe consecințe asupra sănătății, cum ar fi:

  • Scade memoria și capacitatea de concentrare
  • Afectează negativ vigilența, timpul de reacție, gândirea
  • Predispune la probleme de sănătate mentală – depresie și anxietate
  • Scade imunitatea și rezistența organismului.

Studiile cercetătorilor arată că:

  • Oamenii care dorm mai puțin de 6 ore pe noapte, sunt mai predispuși la răceală
  • Oamenii care suferă de insomnie, au un risc de 2 ori mai mare de a dezvolta depresie, comparativ cu oamenii care nu au probleme cu somnul, arată un studiu din 2011.

2. Rutina de culcare pentru un somn mai bun

În primul rând, pentru a dormi bine noaptea, trebuie evitată cofeina seara. Înainte de culcare este recomandat un ceai cald din plante medicinale, cum ar fi: tei, lavandă, mentă, mușețel, valeriană.

Citește și:  In ce consta dieta fara lactoza si care sunt avantajele ei?

Din rutina de culcare ar trebui să facă parte și pregătirea pentru a doua zi. De exemplu, unii oameni sunt mai liniștiți dacă pregătesc cafeaua seara, pentru a o bea reîncălzită a doua zi dimineața. De asemenea, ei stabilesc ce anume vor servi la micul dejun sau ce pachet cu alimente, vor lua la job. În acest fel, ei economisesc timp și pot dormi mai liniștiți.

Foarte importantă este și pregătirea dormitorului, aerisirea camerei, așezarea unui pat confortabil, cu o lenjerie curată, perfect întinsă, dintr-un material plăcut la atingere, din bumbac. Dacă patul este dezordonat, este mai dificil să te relaxezi și să ai un somn odihnitor.

O baie caldă seara poate induce o stare de relaxare și poate îmbunătăți calitatea somnului.

Lectura înainte de culcare este un ritual perfect pentru a scăpa de gândurile negative, cu privire la problemele stresante. Lectura îți oferă posibilitatea de a evada în altă lume și de a ignora și elimina stresul și tensiunile.

Studiile cercetătorilor au demonstrat faptul că acest obicei, de a citi doar jumătate de oră înainte de culcare, poate reduce nivelul de stres și tensiunea arterială la oameni. Lectura poate crește empatia, capacitatea de concentrare, memoria și în plus reduce riscul de boală Alzhaimer și demență.

Dieta care nu afectează somnul

Alimentația seara trebuie să fie ușoară, să cuprindă fructe și legume proaspete. Experții spun că lipsa somnului îi determină pe oameni să mănânce mai mult. De asemenea, ei consideră că oamenii ar trebui să aibă o dietă mediteraneană, care presupune să facă alegeri mai sănătoase privind alimentele.

Dieta mediteraneană este mai sănătoasă pentru organism, pentru inimă și pentru creier. Aceasta este de asemenea benefică și pentru somn. Ea se bazează pe alimente proaspete, pe fructe, cereale și legume, care au fost asociate cu o durată de somn corespunzătoare și cu mai puține simptome de tulburări de somn și insomnie. Există anumite alimente bogate în vitamine care pot spori somnul, pentru că stimulează producerea de melatonină și serotonină.

3. Somnul inteligent

În video de mai jos – despre somnul inteligent – se spune  că: “Subconștientul tău, a cărui stare naturală este somnul, te vede așa cum te crezi tu a fi, fie starea ta bună, rea sau neutră, subconștientul va întrupa cu fidelitate credința ta“.

Sfaturi înainte de somn (vezi video):

  • Dormi în poziție corectă, capul trebuie să fie la același nivel cu cel al corpului
  • Pune-ți o dorință și încearcă să-ți imaginezi că dorința ta este deja împlinită, simte acea senzație înainte de a adormi
  • Nu te culca niciodată simțindu-te descurajat
  • Nu adormi niciodată în conștiența eșecului
  • Nu te limita la trecut
  • În fiecare noapte trebuie să-ți asumi sentimentul de a fi și de a avea, trăind la nivel emoțional ceea ce cauți să fii și să ai, și-l vei vedea manifestându-se.

Vezi aici un video despre somnul inteligent – o altă cheie a împlinirii dorințelor:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.