Care sunt cele mai bune surse de Omega-3? – Ulei de pește din sardine și hamsii

0
15

Uleiul din peștii mici, din sardine și hamsii, a devenit în prezent din ce în ce mai popular, deoarece are un conținut excelent de acizi grași Omega-3. Despre acest ulei s-a spus și faptul că este mai puțin susceptibil de a avea contaminanți, cum ar fi mercurul (sau mai exact metil mercurul).

Navigare rapidă în articol:

  1. Care sunt cele mai bune surse de Omega-3
  2. Care sunt beneficiile oferite de uleiul de pește din sardine și hamsii
  3. Uleiurile de alge marine conțin Omega-3

1. Care sunt cele mai bune surse de Omega-3

Uleiul de pește se obține din somon, păstrăv, dar și din pești mici – sardine și hamsii. Oamenii pot lua suplimente alimentare de ulei de pește pentru a-și acoperi necesarul de Omega-3, sau pot consuma de 2-3 ori pe săptămână câte o porție de pește proaspăt.

Potrivit cercetătorilor, există diferite surse de Omega-3, unele mai bogate în acești acizi grași decât altele și anume:

  • peștele gras, cum este de pildă somonul, conține o cantitate semnificativă de Omega-3 și în plus are și vitamine A și D
  • midiile, stridiile, scoicile și creveții sunt considerate de asemenea surse importante de acizi grași Omega-3
  • peștii mici – sardinele și hamsiile – au un conținut mare de Omega-3.

Cele mai bogate surse de Omega-3 sunt conservele de sardine, peștele-spadă, conservele de macrou, de stridii, midii și somonul de Atlantic. Apoi, urmează heringul, tonul, ficatul de miel, creveții, păstrăvul curcubeu, scoicile, icrele roșii și altele. Pe al treilea loc, se află somonul afumat, conservele de stridii și de midii afumate, peștele file congelat, calamarii și creierul de miel. Conservele de ton au puțini acizi grași Omega-3.

Toată lumea ar trebui să consume pește, ocazional. Pentru a-și acoperi necesarul zilnic de Omega-3, o persoană are nevoie de 500 g de pește zilnic. O soluție ar fi și administrarea de 2 capsule de ulei de pește pe zi, de obicei înainte de masă, pentru o bună absorbția a acizilor Omega-3 în intestin.

Și plantele conțin omega-3, deci ar fi bine să fie introduse în dietă. Principalele surse de Omega-3 din plante sunt:

  • uleiul de in, uleiul de cânepă
  • nucile, chia, germenii de grâu
  • uleiul de soia, uleiul de rapiță
  • semințele de in și de cânepă.

2. Care sunt beneficiile oferite de uleiul de pește din sardine și hamsii

Uleiul de pește este foarte sănătos pentru organism. Producătorii extrag ulei din peștii mici, cum ar fi din sardine, hamsii, hering și alte specii. Ei realizează și ulei de pește din specii mari, din ton oceanic, din somon de Atlantic, anghilă, macrou, păstrăv, etc.

Uleiul de pește este bogat în acizi grași Omega-3, este suficient de bine tolerat de organism și nu produce efecte adverse.

Principalele beneficii ale uleiului de pește sunt:

  • ajută în tratamentul afecțiunilor pielii, chiar și în cazuri de psoriazis
  • reduce edemul și ameliorează rigiditatea articulațiilor, deci este eficient în cazuri de artrită
  • îmbunătățește circulația sângelui
  • previne fibrilația ventriculară, aritmia sau bătăile neregulate ale inimii
  • scade hipertensiunea arterială
  • susține sănătatea vederii
  • vindecă eczemele
  • reduce nivelul de colesterol rău din sânge
  • scade simptomele de astm, are efect bun asupra căilor respiratorii
  • reduce simptomele de schizofrenie
  • are efect antiinflamator, oferă o stare de bine
  • susține buna funcționare a organismului
  • reduce amorțeala și normalizează nivelul de trigliceride din sânge
  • consolidează sistemul imunitar al organismului.
Citește și:  Uleiul de peste este un complex de substante nutritive importante pentru corpul nostru

Uleiul de ficat de cod

Acesta este bogat și în vitamine A, D și E, nu doar în acizi grași Omega-3, EPA și DHA. Este recomandat persoanelor care au un deficit mare de vitamina D, care se expun puțin la soare. Oamenii cu vârsta peste 60 de ani au de obicei o lipsă de vitamina D în organism și deci, ar trebui să ia suplimente de ulei de cod.

Uleiul de ficat de cod este bun și pentru uz extern, pentru piele; se folosește pentru masaj pe corp și pentru combaterea ridurilor tenului. Prin masaj pe zona picioarelor sau a coapselor se îmbunătățește fuxul sangvin și limfatic, se elimină toxinele și se îmbunătățește aspectul pielii (aceasta devine moale și catifelată).

Uleiul de Krill

Acesta este extras din micile crustacee din apele Oceanului Antarctic, din regiunea sudică, care se deplaseză pe verticală, de pe fundul oceanului, spre suprafața apei. Este vorba despre specia de creveți foarte mici, Euphausia superba. Acești creveți se hrănesc cu alge bogate în acizi grași Omega-3.

Uleiul de krill are culoare roșie și o structură moleculară unică de Omega-3, spun cercetătorii. În acest caz, acizii grași Omega-3 sunt sub formă de fosfolipide, care sunt mai ușor absorbite în intestin și deci beneficiile sunt obținute imediat prin tratament. În cazul uleiului din pești, acizii Omega-3 sunt sub formă de trigliceride.

Uleiul de krill are un caratenoid de culoare roșie –astaxanthin – care are efect antioxidant, este asemănătoare cu beta-carotenul (din morcovi) și poate apărea și în creveți, raci, somon, alge și păstrăv.

Uleiul de krill este de 48 de ori mai eficient decât uleiul de pește. Are o capacitate oxidativă mai mare, ajută în tratamentul multor boli și afecțiuni, combate atacul nociv al radicalilor liberi, inflamațiile, alergiile, durerile de artrită, scade nivelul de colesterol din sânge.

3. Uleiurile de alge marine conțin Omega-3

Multe uleiuri de alge conțin acizi grași Omega-3. Unele alge au doar DHA, altele au și EPA și DHA.

Studiile cercetătorilor au arătat că aceste uleiuri obținute din alge marine reprezintă o sursă durabilă de acizi grași Omega-3. În plus, producătorii consideră aceste produse ca fiind foarte bune pentru oamenii care au o dietă vegană. Într-adevăr, veganii consumă alge, pentru beneficiile lor și aportul de Omega-3.

Uleiurile derivate din alge sunt mai puțin populare, decât suplimentele de ulei din pește, probabil datorită faptului că acestea din urmă sunt mai bogate în Omega-3.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.